Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 45

Temat: Zmiana dwumasowego koła zamachowego na jednomasowe (zwykłe) JTD

  1. #31
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    W czym to bravo jest podobne do 156?
    Ten silnik jtd 105kM wystepował też w 156 z początku produkcji, ale to silnik z poprzedniej epoki - idiotoodporny, prosty i tani w eksploatacji. Podejrzewam też, że dlatego jednomasa miała by szansę się przyjąć w tym silniku, bo i ze względu na turbosprężarke sam chip w tym silniku daje malutki przyrost mocy jak na seryjne JTD. Po prostu ta konstrukcja ma już z 17 lat jak nie więcej w testach niż weszła na rynek

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Ten silnik jtd 105kM wystepował też w 156 z początku produkcji, ale to silnik z poprzedniej epoki - idiotoodporny, prosty i tani w eksploatacji. Podejrzewam też, że dlatego jednomasa miała by szansę się przyjąć w tym silniku, bo i ze względu na turbosprężarke sam chip w tym silniku daje malutki przyrost mocy jak na seryjne JTD. Po prostu ta konstrukcja ma już z 17 lat jak nie więcej w testach niż weszła na rynek
    Ja wiem, że był w 156. Tylko, że to akurat silnik bez szaleństw w zakresie Nm i nieszkodliwy dla dwumasu przy normalnym użytkowaniu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał wlodek02 Zobacz post
    pogrzebałem w poczcie i znalazłem
    ja:
    "Witam
    Czy możliwe byłoby przerobienie koła dwumasowego na jednomasowe? (silnik 1.9 jtd 8v 115KM) gdyż Valeo nie robi zestawów Kit4P (koło jednomasowe+sprzęgło) do włoskiego jtd, rozumiem że tarcza sprzęgła musi posaiadać tłumnik drgań skrętnych.I czy są jakieś inne konieczne modyfikacje przy takiej przeróbce, prócz koła dwumasowego?Wiem, że jeden użytkownik bravo jtd ma właśnie wsadzone koło jednomasowe przerebione przez Pana.Ile wynosi koszt takiej operacji?
    Pozdrawiam"
    Otoczak:
    "Witam.
    Koszt przeróbki tego koła to 450zł.
    Jeśli się Pan zdecyduje to proszę przesłać koło na adres:
    Krzysztof Otocki
    ul.Przedborska 31
    97-500 Radomsko
    Do paczki proszę włożyć karteczkę z adresem zwrotnym oraz numerem telefonu.
    Po przeróbce na jednomas należy dopasować tarczę z tłumikiem drgań skrętnych. Wszystkie wymiary koła po przeróbce pozostają bez zmian.
    Pozdrawiam Krzysiek"

    Czyli cena 450 zł jest bardzo konkurencyja do ceny nowego dwumasu, oszczędność ~500 zł, pozostaje kwestia doboru tarczy
    Niepotrzebnie szukałeś bo tutaj chodzi nam o 156 i jak do tej pory nikt taką udaną przeróbka się nie pochwalił a dlaczego, to już kilka osób pisało.

  3. #33
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Miałem CF2 105km. Ogrom wibracji produkowanych przez ten silnik na biegu jałowym był ciężki do zniesienia. Dokładając jeszcze sztywne koło, boję się myśleć co działoby się z deską rozdzielczą i kierownicą... W gratisie masaż pleców dla pasażerów
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  4. #34
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    stilo 3d, 1.9 jtd 8v 115 km
    Postów
    17

    Domyślnie

    to jedynie dla chcących obniżyć koszt pozostaje regeneracja
    Ludzie szukają wyjścia alternatywnego bo myślą trzeźwo tzn. do auta wartego np ~8K zł (Alfa 156) dokładać do samego sprzęgła+dwumas ~2K zł jest paranoją, a myśle że użytkownicy tych aut nie będą się nimi dłużej przemieszczać niż ~5 lat.

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Odkopię, bo k$@##% jego m#@$@ padło mi sprzęgło i dwumasa w Thesis. Wytrzmały 60kkm, co, jak na moje statystyki, to dużo za mało. Był to fabrycznie nowy zestaw założony przy około 250kkm (303kkm teraz). Sprzęgło się przyjarało i pociągnęło na dno dwumasę.
    Ktoś ma założony ten kit z Inochi?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #36
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Odkopię, bo k$@##% jego m#@$@ padło mi sprzęgło i dwumasa w Thesis. Wytrzmały 60kkm, co, jak na moje statystyki, to dużo za mało. Był to fabrycznie nowy zestaw założony przy około 250kkm (303kkm teraz). Sprzęgło się przyjarało i pociągnęło na dno dwumasę.
    Ktoś ma założony ten kit z Inochi?
    Sam jestem ciekaw

  7. #37
    Użytkownik Ogier Avatar poguś
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 jtd
    Postów
    152

    Domyślnie

    i jak się temat rozwija? dzwonił ktoś do nich?

  8. #38
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    AR 156 2.4 JTD
    Postów
    20

    Domyślnie

    Odkopię temat co by nie było wątpliwości dla potomnych.

    Jeśli chodzi o KIT-y z kołem zamachowym sztywnym, to produkują to tylko i wyłącznie w Turcji, Valeo do 156 nigdy nie miało takiego zestawu, po za tym takie zestawy nadają się tylko do silników które mają poniżej 250N momentu, chodzi o to ze tradycyjna tarcza z tłumikiem w postaci sprężynek nie wytrzymuje wyższych wartości, w benzynowych silnikach też się stosuje dwumasy i raczej tłumienie drgań nie było tam priorytetem tym bardziej np. w silnikach V6 gdzie są to najlepiej wyważone silniki powodujące najmniej drgań więc po co by zakładać tam dwumas, ano po to żeby można było przenieść większy moment obrotowy. Jak komuś zależy na kosztach można regenerować dwumasy.

    Ja również nie polecam zakładania sztywnego koła tam gdzie konstrukcja przewiduje dwumas, to jest wszystko wyliczone fabrycznie, koła dwumasowe już od dawna stosuje się w motoryzacji, przykładem jest MB W124, W202, to są roczniki 88-96 i jakoś nikomu tam do głowy nie przyszło zastępować to sztywnym kołem, to że rozpada się koło dwumasowe to tylko i wyłącznie wina użytkownika pojazdu. Bardzo sporadycznie pada samo z siebie, jak zaczyna się dziać cokolwiek ze sprzęgłem to się wymienia a nie czeka aż się rozpadnie.

    Ogólnie wszystkie KIT-y padają 2 razy częściej niż zestaw z dwumasą, może i jednorazowy koszt KIT-a jest niższy ale za to w ogólnym rozrachunku musisz kupić 2 takie zestawy na żywotność jednego dwumasowego.

  9. #39
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał KrissLBN Zobacz post
    Odkopię temat co by nie było wątpliwości dla potomnych.

    Jeśli chodzi o KIT-y z kołem zamachowym sztywnym, to produkują to tylko i wyłącznie w Turcji, Valeo do 156 nigdy nie miało takiego zestawu, po za tym takie zestawy nadają się tylko do silników które mają poniżej 250N momentu, chodzi o to ze tradycyjna tarcza z tłumikiem w postaci sprężynek nie wytrzymuje wyższych wartości, w benzynowych silnikach też się stosuje dwumasy i raczej tłumienie drgań nie było tam priorytetem tym bardziej np. w silnikach V6 gdzie są to najlepiej wyważone silniki powodujące najmniej drgań więc po co by zakładać tam dwumas, ano po to żeby można było przenieść większy moment obrotowy. Jak komuś zależy na kosztach można regenerować dwumasy.

    Ja również nie polecam zakładania sztywnego koła tam gdzie konstrukcja przewiduje dwumas, to jest wszystko wyliczone fabrycznie, koła dwumasowe już od dawna stosuje się w motoryzacji, przykładem jest MB W124, W202, to są roczniki 88-96 i jakoś nikomu tam do głowy nie przyszło zastępować to sztywnym kołem, to że rozpada się koło dwumasowe to tylko i wyłącznie wina użytkownika pojazdu. Bardzo sporadycznie pada samo z siebie, jak zaczyna się dziać cokolwiek ze sprzęgłem to się wymienia a nie czeka aż się rozpadnie.

    Ogólnie wszystkie KIT-y padają 2 razy częściej niż zestaw z dwumasą, może i jednorazowy koszt KIT-a jest niższy ale za to w ogólnym rozrachunku musisz kupić 2 takie zestawy na żywotność jednego dwumasowego.
    Amen
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  10. #40
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    236

    Domyślnie

    Jest facet co dorabia na zamowienie. Jezeli do bmw 4.4 l v8 mozna wsadzić bez problemu jednomasowe koło to tym bardziej jednomas do alfy )


    Wysłane przez Tapatalk

    Pociaga to za sobą zmiane sprzegła oczywiście.


    Wysłane przez Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez Długi1987 ; 01-04-2014 o 22:43

Podobne wątki

  1. Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe. JTD
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 17:48
  2. [JTD] Konwersja koła dwumasowego na jednomasowe - sztywne
    Utworzone przez crackers w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-03-2015, 07:46
  3. [145] Zaślepka koła zamachowego
    Utworzone przez Mattiskc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 15:12
  4. Zamiana koła dwumasowego na jednomasowe
    Utworzone przez Kastner w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 14:49
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2008, 11:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory