Strona 41 z 63 PierwszyPierwszy ... 313233343536373839404142434445464748495051 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 401 do 410 z 625

Temat: Wszytkie informacje odnośnie termostatów silników JTD , TS i V !!!

  1. #401
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Karlos
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    GT 1.9 JTD 16v CF4 Distinctive, 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    52

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.
    Termostat wymieniony wraz z nowym płynem Paraflu UP.
    Dla tych którzy wahają się z wymianą a mają podobne do moich wskazania temperatury zamieszczam wykresy przed i po zmianie termostatu gdzie dokładnie widać różnicę.
    Dodatkowo wrzucam zdjęcie wskaźnika temperatury na zegarze kabinowym.
    Zdjęcie wykonałem po wymianie. Wskaźnik idealnie na 90oC i podczas jazdy ani drgnie nawet podczas włączenia ogrzewania.
    Biały wskaźnik pokazuje temperaturę przed wymianą natomiast białe linie przerywane wahania wskaźnika podczas jazdy.
    Przypominam, że mój wskaźnik kabinowy zawyża temperaturę o prawie 5oC
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	temp Alfa GT przed.jpg
Wyświetleń:	246
Rozmiar:	57.0 KB
ID:	120571   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	temp Alfa GT po.jpg
Wyświetleń:	223
Rozmiar:	59.4 KB
ID:	120572   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wskaźnik kabinowy Alfa GT JTD.JPG
Wyświetleń:	247
Rozmiar:	48.7 KB
ID:	120573  

  2. #402
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Po wykresie było do przewidzenia jak to się mówi: "a nie mówiłem" jednak do takich diagnoz lepiej i pewniej jest podpiąć fesa, czy mesa jak kto tam woli. Przynajmniej mamy pewność dobrze wydanych $$$.

  3. #403
    Użytkownik Świeżak Avatar esati
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Julka QV
    Postów
    42

    Domyślnie

    To i ja dodam coś od siebie apropo termostatów w JTD 16v mjet (140km). Termostat jeszcze fabryczny. Wyciągałem go aby przetestować, zaczyna się otwierać przy około 70-72C. Auto w trasie jak jedzie to ma temp ok 70-75C, w ruchu miejskim pod ~82-83 podchodzi. Temperatura zewnętrzna <10C, nie wiem jeszcze jak będzie w lato w upały. Jednak jak się auto "przyciśnie", to nie problem jest 90C, co bardzo dobrze widać na filmie, który nagrałem:

    http://www.youtube.com/watch?v=SHhdEw4YxFU

    Obserwujcie wskazówkę temperatury (silnik już był dogrzany przez około 20minut jazdy).
    Powrót do spokojnej jazdy = powrót do temperatury 70-75C.

    Też miałem dylemat czy zmieniać na taki 88C, ale doszedłem do wniosku że nie warto.
    Ostatnio edytowane przez esati ; 24-02-2014 o 21:46

  4. #404
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    A ja ci powiem, że warto. Jak zobaczysz w mapy ECU, to zauważysz, że powyżej 80 C, to sterowanie silnikiem znacznie się zmienia.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #405
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lukasnsk
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 147 1,9 115km 2002
    Postów
    139

    Domyślnie

    W 147 1.9 8v 2002
    W trakcie jazdy 90'C.

    Podczas ogrzewania kabiny na postoju:


    Po wyłączeniu ogrzewania na postoju:


    Wzrost do 90 na wskaźniku i po minucie spadek i trzymanie do temperatury na ostatnim zdjęciu:


    wysłane z mt11
    Ostatnio edytowane przez lukasnsk ; 25-10-2014 o 14:00

  6. #406
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lukasnsk
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 147 1,9 115km 2002
    Postów
    139

    Domyślnie

    Czas nagrzania silnika i zachowanie się wskaźnika temperatury:


    Po włączeniu ogrzewania.


    wysłane z mt11

  7. #407
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał esati Zobacz post
    To i ja dodam coś od siebie apropo termostatów w JTD 16v mjet (140km). Termostat jeszcze fabryczny. Wyciągałem go aby przetestować, zaczyna się otwierać przy około 70-72C. Auto w trasie jak jedzie to ma temp ok 70-75C, w ruchu miejskim pod ~82-83 podchodzi. Temperatura zewnętrzna <10C, nie wiem jeszcze jak będzie w lato w upały. Jednak jak się auto "przyciśnie", to nie problem jest 90C, co bardzo dobrze widać na filmie, który nagrałem:

    http://www.youtube.com/watch?v=SHhdEw4YxFU

    Obserwujcie wskazówkę temperatury (silnik już był dogrzany przez około 20minut jazdy).
    Powrót do spokojnej jazdy = powrót do temperatury 70-75C.

    Też miałem dylemat czy zmieniać na taki 88C, ale doszedłem do wniosku że nie warto.
    Miałem ten sam dylemat jakieś 2 lata temu.
    Miałem fabryczny termostat w 1.9jtd 8v 115km sprawny, który otwierał się jakoś przy 78*C co w mrozy dawało się odczuć na wskaźniku kabinowym, który stał równo przy okolicach 80*C. Termostat był i nadal jest sprawny. Pokusiłem się, aby go wymienić na nowy już pozmianowy Behr z temp. otwarcia całkowitego ok. 88*C.
    Wnioski? Czas nagrzewania praktycznie ten sam w mroźne poranki, spalanie to samo (mam to auto 4 lata i wiem ile mi pali), a jedynie uszczupliłem swój portfel o jedynie 300zł za nowy termos Behr...
    Szkoda kasy... przynajmniej w 156 1.9 jtd 8v.

  8. #408
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Oryginalny Behr 88 st. - wykres:


    Także sprawność termostatu powinno się sprawdzać logami.

    Na wskaźniku pierwsza kreska za 70 st. - po prostu zmianowy termostat ma inne napięcia na czujniku i wskaźnik kabinowy w 156 nie został po tej zmianie z skalibrowany.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres.jpg
Wyświetleń:	325
Rozmiar:	47.2 KB
ID:	148855  
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 25-10-2014 o 17:44
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #409
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adrian1115
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ex GT 1.9 JTD/ex 166 FL 2.4 JTDm
    Postów
    312

    Domyślnie

    Szybkie pytanie jest możliwość wymiany samego wkładu termostatu na ten który później się otwiera w 2.4 jtd 20V?


  10. #410
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Termostatu wymienne w całości.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    Dodano po 24 minutes:

    Cytat Napisał esati Zobacz post
    To i ja dodam coś od siebie apropo termostatów w JTD 16v mjet (140km). Termostat jeszcze fabryczny. Wyciągałem go aby przetestować, zaczyna się otwierać przy około 70-72C. Auto w trasie jak jedzie to ma temp ok 70-75C, w ruchu miejskim pod ~82-83 podchodzi. Temperatura zewnętrzna <10C, nie wiem jeszcze jak będzie w lato w upały. Jednak jak się auto "przyciśnie", to nie problem jest 90C, co bardzo dobrze widać na filmie, który nagrałem:

    http://www.youtube.com/watch?v=SHhdEw4YxFU

    Obserwujcie wskazówkę temperatury (silnik już był dogrzany przez około 20minut jazdy).
    Powrót do spokojnej jazdy = powrót do temperatury 70-75C.

    Też miałem dylemat czy zmieniać na taki 88C, ale doszedłem do wniosku że nie warto.
    Za niskie wartości temperatury. Ja mam verneta założonego i jestem zadowolony i jest wszystko ok. Mam 83 stopnie otwarcia. I w ogóle nie spada poniżej tez wartości a jeżdzę juz rok.



    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez tomaszchwesiuk ; 26-10-2014 o 08:09 Powód: Dodano

Podobne wątki

  1. alfa romeo 147 jtd 1.9 150 km ile termostatów ?
    Utworzone przez Naya w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 23:07
  2. Wszytkie Alfy... Znacie jakieś tricks & trips??
    Utworzone przez czesany w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-06-2011, 12:47
  3. [146]który z tych termostatów do mojej alfy??
    Utworzone przez mathewc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-01-2009, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory