Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Alfa przerywa

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    Osobiście powiem Ci tak, czyszczenie przepływki jest zabiegiem krótko terminowym dlaczego, tam jest układ elektroniczny który już się wypracował. Takie są fakty.

    Nie zrażaj się do marki, po prostu trafiłeś na egzemplarz w którym poprzedni właściciele nie dbali o niego (mogę przypuszczać). Sam wiesz za Alfa jest specyficznym autem w Polsce, żeby znaleźć mechanika od Alfy trzeba się natrudzić. A tak zwani druciarze nie mają pojęcia o alfach bo tylko Niemca widzieli.
    Trzeba na czas wszystko sprawdzać w alfie jak producent przewidział.

    1.Olej+filtry (oleju,powietrza itp)
    2.Paski osprzętu, rozrząd
    3.Wymiana świec

    Ja jak kupowałem swoją to z komputerem byłem u gościa. Pierwsze sprawdzając ile błędów ma zapisane i które się skasują, no i ile ma przebiegu licznik miał w tedy 190 tyś. I byłem świadomy że to taki przebieg w którym podzespoły będą już konać. I tak też się stało . Przepływka padła, później sonda lambda. Wymieniłem świece na nowe i tak dalej dalej i dalej.

    Autko jest jak loteria. A alfy piękne włoskie auta nie łam się, zmobilizuj i szukaj odpowiedzi.

    Zaczeły mi falować obroty przykładowo szukałem 2 miesiące i co się okazało micro dziurka przed lambdą w wydechu i 2 fajki od cewek był wewnątrz (miedzy cewką a fajką na spinkach urwane stykały się tylko styki tam). Czasem głupoty to mogą być.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Nie nie chodzi o to. auto jak kupowalem bylo zadbane - 1 wlasciciel z POLSKI - u goscia w domu kupilem, lekarz z krakowa. U mnie 4 lata sluzyla dzien w dzien bez problemow - caly serwis robiony na biezaca. I teraz normalnie wszystko zaczelo sie sypac.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    A co do konserwacji jeśli miałeś tylko "profesjonalnie" zasikane podwozie to to nic nie daje. W tych autach podłoga jest wielowarstwowa i gnije "w środku" na zewnątrz widać to jak już trzeba cała wyłatać. Także z konserwacją to może być różnie a tym bardziej, z informacji które posiadam, nasze alfy mają ocynk tylko górnej blachy, tak to można w skrócie określić. a spód jest słabą stroną tych aut.

    A co do awaryjności to sam pisałeś, że jeździłeś 4 lata bez problemu więc coś się kiedyś musiało zepsuć, a jak na 16 letnie auto to i tak nie ma tragedii

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    Dokładnie coś musi się zepsuć po czasie. Tak jak sam pisałem że brałem to co widzialem, i byłem świadomy usterek które mogą wystąpić. W
    ażne przy zakupie są hamulce bo to bezpieczeństwo i stan silnika. Każdy ma swoją teorię pisana z wzorów własnego doświadczenia . Daj znac jak z ta przeplywka .

    Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    Sam mam problem z przerywaniem,dławieniem się,brakiem mocy na benzynie i każdy mechanik zbywa mnie,takich mamy marnych mechaników którzy mają zerową wiedze o alfach romeo,jedyne co usłyszysz to,że darmo by nie chcieli tego samochodu,albo żygają t,a marka
    od półtora miesiąca każdy mechanik mnie zbywa i każdy bierze kase a nic nie robi tak już straciłem kupe kasy a to przeowdy a to swiece a to sonda lambda a to przepustnica a to przeplywomierz a to silnik do wymiany a to wtryskiwacze a to pompa paliwa
    glupi juz sie zrobilem jezdzac po tych mechanikach bo kazdy mowi co innego i kazdy chce kase za nic niezrobienie zamiast wymieniac czesci to kupie sobie kaftan i predzej mnie zabiora do szpitala psychiatrycznego niz zrobie ten samochod
    gdzie logika skoro na gazie ladnie auto smiga a na benzynie dusi sie dlawi szarpie do 3000 obrotow a po 3000 jest elegancko nawet na tej nieszczsnej benzynie
    czasami mam chec zatrzymac sie i zepchnac ten samochod do rowu ale jednak jade dalej bo wygoda jest taka ze nie chce sie wychodzic z alfy
    strasznie kaprysne i dokuczliwe auta ale pomimo to ludzie nadal chca nimi jezdzic i wszystko wybacza
    zycze powodzenia w dochodzeniu do problemu bo u mnie to raczej wymienie 3/4 i dopiero wtedy pewnie dojde co u mnie jest przyczyna

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar leszek.b
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    PKR
    Auto
    AR 159 JTDm Sportwagon
    Postów
    107

    Domyślnie

    Tak jak kolega e5nio napisał sprawdź kable zapłonowe, cewki, psiknij środkiem kontakt spray firmy BOOL kable, sprawdź czy cewki nie są popękane, wtedy na zimnym przy tej wilgotności mogłyby się dziać cuda.

    Radio przerywa Ci też jak masz stacje radiowa odpalona?

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    i dlatego jeżeli chodzi o mnie to zawsze 1 mechanik zaufany który zna mnie i moje auktko czy to nowe czy to stare. Widać w jaki sposób kasują za usługę ...


    Sam tak myślę na gazie chodzi a na benzynie nie chodzi. Może mapy się rozjechały ?. Może poproś kogoś z forum żeby ci zrobił reset parametrów adaptacyjnych

    bo LPG adaptuje się pod benzyne i zapisuję ustawienia i może jedzie na emulacji LPG ?.
    Ostatnio edytowane przez e5nio ; 26-02-2014 o 19:43

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    jeśli chodzi o mnie to jeszcze wypnę wtyczkę sondy lambda i zobaczę czy będzie lepiej to by znaczyło że sonda lambda padła ale to w piątek bo teraz jestem daleko od domu i nie jeżdzę alfą tylko buse m a dlatego że szlag mnie już trafił dawno temu
    podpiąłem 3 przepływki używane i na każdej inaczej chodzi na szrocie koleś dał mi 3 do testowania na pierwszej tak samo jeździł jak na mojej starej czyli lipa podpiąłem drugą to nawet nie chciał odpalić na niej i podłączyłem trzecią ale tak szarpał dławił się że tragedia i teraz głupi jestem
    pod odpięciu przepływki auto chodzi można jechać na pewno nie jest lepiej niż na podpiętej auto faluje świeci się wtryskiwacz i tak samo jest zamulony jak z podpiętą wtyczką także nie wiem czy szukać przyczyny w przepływce
    zawsze na zimnym silniku chodzi pół minuty nie dławi się pięknie śmiga na benzynie i tylko te pół minuty mogę się nacieszyć jazdą na benzynę i po tym okresie 3 cylindy telepanie i inne durnoty po lekkim zagrzaniu przestaje telepanie ale zostaje dławienie duszenie szarpanie brak mocy do 3000 obrotów
    być może sonda lambda po tym okresie pół minuty zaczyna chodzić i ona powoduje takie świrowanie ?
    ten użytkownik miał bardzo podobne objawy też mu się mulił szarpał do 3000 obrotów a po tych 3tys ładnie się zbiera i u niego była padnięta sonda wystarczy poczytać temat,może u mnie będzie to samo
    http://forum.alfaromeo.pl/viewtopic.php?t=1489
    Ostatnio edytowane przez dereza ; 26-02-2014 o 20:56

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    nie obraź się na mnie, ale pisałem Ci na samym początku tematu o lambdzie. Może byś miał już po problemie. Dlaczego nie idziesz punkt za punktem ?

    Jak piszesz że pół minuty chodzi dobrze, obstawiam sondę bo ja tak miałem też

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    dlatego bo każdy mechanik mówi co innego,kupiłem sobie kabel diagnostyczny i sam to sobie zrobię bo nie ma co liczyć na pseudomechaników zamiast pomagać to robią wodę z głowy
    odepnę jutro wtyczkę od sondy może pomoże dobrze by było
    tak pół minuty od odpalenia chodzi dobrze,bez przerywania dławienia na 4 cylindry chodzi bardzo ładnie ale ta radość trwa tylko 30 sekund
    jak dojdę kiedyś co było przyczyną to napiszę w odpowiednim założonym przeze mnie temacie,ten temat też jest o przerywaniu,dlatego tu napisałem
    powodzenia

Podobne wątki

  1. Alfa 156 2.4 JTD PRZERYWA PO CZAS PRZYSPIESZANIA
    Utworzone przez adadus27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 20:21
  2. [GTV] Alfa GTV 2.0 V6 TB przerywa , nie wkręca sie
    Utworzone przez arquadiusy w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-03-2015, 19:10
  3. Alfa przerywa,gasinie
    Utworzone przez petro_m w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2012, 19:55
  4. Alfa 2,4 jtd przerywa przy 2800 obr/min
    Utworzone przez Rafał Fanslau w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-02-2012, 16:41
  5. [164] Alfa traci moc - przerywa
    Utworzone przez kociniak08 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 19:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory