Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Alfa 2,4 jtd przerywa przy 2800 obr/min

  1. #1
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie Alfa 2,4 jtd przerywa przy 2800 obr/min

    Witam. Mój problem polega na tym , że gdy jadę alfa na każdym biegu gdy wcisnę gaz do dechy przy około 2800obr na min zaczyna przerywać na ok 1 sec potem znów jest ciąg na 1 sec i znów przerywa na 1 sec. Jeżeli dodaje gaz stopniowo problem ten występuje tylko czasami. Da się jeździć ale jest to strasznie denerwujące. Jeżeli ktoś miał podobny problem lub ma jakiś pomysł za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    odłącz przepływomierz i się przejedz. i jeszcze przyszedł mi do głowy potencjometr gazu ale to podjedz na kompa i niech zczytaja może jakies błędy komp zapamietał.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar misiek718
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    strzelno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9JTD 1998r
    Postów
    291

    Domyślnie

    Kiedy dokladnie to sie dzieje czy nie tylko na zimnym silniku

  4. #4
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie

    Dzieje sie to niezaleznie od tego czy silnik jest cieply czy zimny. Odłączenie przepływomierza( ta kostkę zaraz na wyjściu z filtra powietrza) nic nie zmieniło. Dzis zauwazylem ze zapala sie jeszcze "marchewa" bo wczesniej nie przygladalem sie tej kontrolce. Do 2500obr ciagnie jak wsciekla potem zapala sie marchewa i jakby odcinalo paliwo zero mocy 1 sekunde przerywa i potem juz bardzo slabo ciagnie przez 1 sec i tak w kołko. Wymienilem rozrzad wszytkie filtry i nic sie nie zmienilo;/


    Ostatnio edytowane przez Rafał Fanslau ; 02-02-2012 o 18:17

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Regulator cisnienia paliwa do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie

    Da sie go jakos sprawdzic ?? Czy jak pojade na kompa to pokaze mi blad ???

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kodak
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 156 2.4 JTD Distinctive z 2000r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    czołem!
    gdzieś już to pisałem, przy podobnych objawach, w końcu wyszło że miałem łopatki w turbinie powyginane jakby coś tam wpadło, na ucho normalnie chodziła gwizdała aż miło, tylko tak jak piszesz przy ostrym przyspieszaniu w granicach 3000 obrotów (na II - III biegu przy 4000tys, na IV i V biegu w okolicach 3000) zaczynało sie mulenie a przy ciągłym trzymaniu gazu na chwile jakby odzyskiwał sprawność a później znowu muł Sprawdzane były i czujnik położenia wału, zawór overboost, egr, dolot i przepływka i nic. w końcu po rozebraniu turbiny okazało sie to co sie okazało. Kumpel mi tłumaczył dokładnie o co cho ale że ja z technicznych rzeczy noga więc nie pamiętam, pamiętam tylko że po regeneracji turbawki i uszczupleniu zawartości kieszeni objawy ustąpiły i autko śmiga jak należy w każdym zakresie obrotów. Proponuje niech ktoś ci dobrze tą turbinę sprawdzi
    Pozdrawiam

  8. #8
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie

    Tylko ze u mnie sie nie muli tylko całkiem odcina moc silnikowi. Jak jadę na V biegu i staram się nie cisnąc gazu do dechy samochód dochodzi do 3000 obr/min zapala się marchewa i wyżej już nie chce wejść. Na niższych (za wyjątkiem 1 tu wkręca się prawie na maxa) wejdzie trochę ponad 3000 i tak samo wyżej już nie chce bo odcina jej kompletnie moc jakbym nagle nacisnął na hamulec i znów za chwile nacisnął pedał do deski.

  9. #9
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    A zmienna geometria? U mnie przy zapieczonej zmiennej geometrii w okolicach 2500- 3000 zależnie od biegu(im wyższy tym niższe obroty) miałem podobne objawy.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    najpierw wyczyśc regulator ciśnienia jak nie pomoże to szukaj dalej. zacznij od bezkosztowych porób naprawy bo wyrzucić duzo kasy w błoto to nie sztuka :d

Podobne wątki

  1. [Brera] 2.4 JTDM 210KM - przerywa przy 2000 obr.
    Utworzone przez waldi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 09:52
  2. [155] 155 szarpie przerywa przy 4,5tys obr/min na 5 biegu
    Utworzone przez dugi_opole w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 21:23
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-05-2013, 14:01
  4. 147 Samochód przerywa przy osiągnieciu 4 k obrotów
    Utworzone przez heavy1691 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-11-2011, 18:08
  5. Chwilowy brak przyśpieszenia przy 2800 obr
    Utworzone przez prezeskxd w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-04-2010, 20:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory