Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Temat: Sprawdzanie czy silnik był cofnięty.

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Rewil
    Dołączył
    05 2010
    Auto
    BMW 440i M / Alfa 159 / kiedyś 156 SW
    Postów
    192

    Domyślnie Sprawdzanie czy silnik był cofnięty.

    Czy da się sprawdzić czy silnik jest cofnięty? Z ciekawości chciał bym wiedzieć ile mam serio nalatane Kupowałem 10 letni z 105 tys, po rocznej jeździe zrobiłem 120 bezawaryjne i dalej śmiga, środek nie jest zniszczony, kierownica miała na tej lini tylko trochę starte z prawej strony i wydaje mi się że też długo stała.

    Ogólnie są jakieś na to metody?
    Inteligentna kamera samochodowa, z użyciem sztucznej inteligencji - watchoutai.com


  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rado
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa 156 1.8 16V
    Postów
    54

    Domyślnie

    Są metody,potrzebny do tego kabel oraz program diagnostyczny typu Alfadiag,FiatScan itp.Przebieg,który jest zapisany w sterowniku silnika sprawdzamy wchodząc w odpowiednią funkcję.A swoją drogą 10 letnie auto z przebiegiem 105 tyś trochę wątpliwe a może jeszcze sprowadzane zza miedzy,no ale cóż może wyjątki się zdarzają
    Ostatnio edytowane przez Rado ; 22-12-2011 o 16:13
    Radomski Klub Alfa Romeo
    www.Alfa.Radom.pl

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Raczej licznik, a nie silnik, bo po temacie pierwsze co pomyślałem to że masz go przesunietego na mocowaniu do nadwozia po przygodzie np. z scianą

    a tak na poważnie to w twojej wersji (do roku 2001r.) fes ładnie pokazywał mi przebiegi w 156 jedne sie zgadzały z licznikiem, niektóre były ewidentnie "dłubniete" lub jak kto woli" po tuningu"

  4. #4
    Crokus
    Gość

    Domyślnie

    Można też zwrócić uwagę na opaski na węże gumowe, przy małych przebiegach tak do 130 tys np. termostat powinien być oryginalny (u mnie był ) A raczej nikt już nie założy fabrycznych zacisków, przepływka też jeszcze powinna być oryginalna boscha, chociaż tu opaski po wymianie założyłem te same... sprzęgło powinno jeszcze brać dość dobrze, i turbo nie gwizdać.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Ludzie wszędzie można korektę zrobić!!!, fabryczne zaciski się zakłada drugi raz szybciej niż nowe,

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Crokus Zobacz post
    Można też zwrócić uwagę na opaski na węże gumowe, przy małych przebiegach tak do 130 tys np. termostat powinien być oryginalny (u mnie był ) A raczej nikt już nie założy fabrycznych zacisków, przepływka też jeszcze powinna być oryginalna boscha, chociaż tu opaski po wymianie założyłem te same... sprzęgło powinno jeszcze brać dość dobrze, i turbo nie gwizdać.
    To nie są miarodajne elementy do oceny przebiegu.
    Prawdziwy przebieg sprawdzamy tylko przy pomocy kompa.

    A co do turbo to tylko jtd - TS jest wolnossący.
    Dla przykładu:
    - mój samochód ma 119 tys. km i 12 lat, termostat padł mi przy 70 tys. km i mam zwykłe opaski ślimakowe, a przepływomierz jest oryginał, ale wymieniony na nowy bo mi padł przy 90 tys. km.
    I co, uwierzyłbyś w ten przebieg, gdybyś nie zobaczył prawdy na ekranie kompa?

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar Rewil
    Dołączył
    05 2010
    Auto
    BMW 440i M / Alfa 159 / kiedyś 156 SW
    Postów
    192

    Domyślnie

    Prawda na ekranie kompa jest 28 tys, czyli jeszcze lepiej

    Czyli jak mam to tłumaczyć? Na liczniku mam 119 134 km przejechane.
    Inteligentna kamera samochodowa, z użyciem sztucznej inteligencji - watchoutai.com


  8. #8
    Eagle
    Gość

    Domyślnie

    tak dla scislosci to lepszy spec cofnie i stan km w ecu
    to czy sprzeglo i turbo czy tam termostat nie jest miarodajne te rzeczy zuzywaja sie bardzo roznie przy roznych sposobach uzytkowania
    dl przykladu jeden co bedzie dbal o filtr olej i nie gasil na goraca turbina wytrzyma 200kkm a ten co bedzie robil na odwort to po 50kkm turbo powie pierdziele nie jade

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    I jest taka możliwość ze można w tym prograie sprawdzic jak nie dało sie odczytać w egzaminerze? mam alfe z 97 i tak z ciekawości bardziej, chciałem sie kiedyś dowiedzieć jaki przebieg, ale kumpel elektryk nie znalazł w egazminerze tego licznika z ecu. Ten program ma większe możliwości czy to kwestia rocznika?
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Kumpel może nie ogarniał examinera... Bo taki dużo funkcji ma...
    Poza tym te urządzenia też się aktualizuje.

Podobne wątki

  1. Sprawdzanie zmieniarki
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 19:04
  2. sprawdzanie czy termostat działa jak? jtd
    Utworzone przez Pangien w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 17-06-2013, 17:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory