Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: sprawdzanie czy termostat działa jak? jtd

  1. #1
    Pangien
    Gość

    Domyślnie sprawdzanie czy termostat działa jak? jtd

    już gdzieś ktoś to opisywał ale nie mogę zlokalizować.
    Ja mam uszkodzone wskaźniki i nie mam jak sprawdzić temperatury jaką trzyma silnik.Muszę to wymienić ale mam problem ze znalezieniem czerwonych ze sport packa po normalnej cenie....
    Ogólnie jak sprawdzić czy termostat trzyma?Pytam bo wolę już wymienić termostat na początek niż wydać kasę na wskaźniki a potem okaże się,że dalej mi termostat zostanie do robienia....

    z góry dziękuję za odpowiedz

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie

    Znajdź kogoś z kabelkiem z Twoich okolic - podłączy się i będzie odczyt
    Też bym musiał od kogoś wydębić, albo sam sobie kupić
    @ Mój ALF

  3. #3
    Pangien
    Gość

    Domyślnie

    kabelek trzeba kupić i tak ale nie dało się tego sprawdzić jakoś dotykając rur?

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Jak masz nie wymieniany nigdy termostat to na 99% nadaję się do wymiany. Termostaty w tych samochodach wytrzymują góra 5 lat po czym się wysypują. W cromie II z 2005r mojego brata poleciał w tym roku więc chyba taki urok tych termostatów.
    Objawia się niedogrzanym silnikiem. Najlepiej brać oryginał Behr.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    proszę bardzo najprostszy sposób

    zimny silnik odpal , podnieś maske , jeśli przewód który dochodzi do chłodnicy od termostatu , szybko zaczyna się nagrzewać , jeszcze zanim temperatura silnika dojdzie do około 82 stopni , to termostat masz walnięty na 100% .

    2 sposób to jak pisali wyżej komputer

    3 najtrudniejszy : wyjąć termostat oczyscić z brudów , włożyć do garnuszka i zacząć gotować będziesz widział czy termostat porusza się czy nie .

    polecam 1 sposób

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Potwierdzam to co kolega napisał wyżej. Po odpaleniu,złap za górną rurę prowadzącą do chłodnicy,jak po kilku minutach zacznie się robić ciepła, termostat do wymiany.

  7. #7
    Pangien
    Gość

    Domyślnie

    dzięki koledze z forum sprawdziłem co i jak z błędami i wyskoczyło coś dziwnego a mianowicie pokazywana temperatura silnika skacze a po zapaleniu nawet spadła więc coś jest nie tak z tym czujnikiem.... i teraz to już nic nie wiadomo....
    miał ktoś już tak?

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Czujnik temp. jest wbudowany w termostat. Myślę że potrzebujesz nowego.

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Najlepiej brać oryginał Behr.
    To stwierdzenie na +

    ---------- Post added at 20:37 ---------- Previous post was at 20:34 ----------

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Jak masz nie wymieniany nigdy termostat to na 99% nadaję się do wymiany. Termostaty w tych samochodach wytrzymują góra 5 lat po czym się wysypują. W cromie II z 2005r mojego brata poleciał w tym roku więc chyba taki urok tych termostatów.
    Z tym sie niestety nie moge zgodzic, gdyż jestem żywym przykładem iż termostaty orginalne w jtd żyją nawet długo, bo miałem dwie 156 1.9 i w każdej po 10 lat wytrzymywały, w aktualnej równiez mam 10 lat orginał z 02r.
    Mam tez bravo jtd z 07r. i jeszcze żyje.

    Tak wiec raczej bym nie uogólniał lecz dobrze je zdiagnozował.

    ---------- Post added at 20:41 ---------- Previous post was at 20:37 ----------

    Cytat Napisał PHOENIX Zobacz post
    zimny silnik odpal , podnieś maske , jeśli przewód który dochodzi do chłodnicy od termostatu , szybko zaczyna się nagrzewać , jeszcze zanim temperatura silnika dojdzie do około 82 stopni , to termostat masz walnięty na 100% .
    Kiedy kolega będzie wiedział, że ma te 78-82st.C dla fabrycznego termostatu Behra montowanego jeszcze w fabryce lub do 2006r.? Wiesz gdzie jest na wskaźniku ta temp? W pozmianowych termostatach Behr ta temperatura poczatkowego otwarcia sie zmieniła na minimalnie wyższą. Najlepiej poszukac sobie temat o termostatach, gdyż tam jest napisane wszystko.

  10. #10
    Pangien
    Gość

    Domyślnie

    chyba muszę sprawdzić ten termostat najpierw rurami a potem nawet wymontować- trudne to jest?
    głupio byłoby kupować termostat za 280 zł bo czujnik jest walnięty..... szczególnie,że ani marchewa się od tego nie pokazuje...

Podobne wątki

  1. Sprawdzanie zmieniarki
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 19:04
  2. [145] sprawdzanie błędów airbag
    Utworzone przez xmajk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-04-2013, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory