Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: 147 gta

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie 147 gta

    Witam!

    Chciałbym zapytać o kilka rzeczy związanych z ewentualnym zakupem i użytkowaniem 147 GTA.

    Zaznaczam, że alfy kompletnie nie znam. Do tej pory jeździłem Fiatem i Lancią. Nie jestem jakoś do Alfy uprzedzony - ale szczerze mówiąc boję się słynnej awaryjności. Nie interesują mnie inne wersje silnikowe tego auta, proszę nie pisać porad typu "kup 1,9 i zrób mocny program".

    Będę wdzięczny za rzeczowe porady.

    Oto moje pytania:
    1. Jak często należy wymieniać rozrząd i jakie są koszta wymiany?
    2. Podobno wymiana sprzęgła potrafi być droga. Ile jest z tym prawdy?
    3. Jak jest z trwałością zawieszenia i kosztami jego remontu? Podobno przód lubi się szybko zużyć z racji ciężkiego silnika.
    4. Problemy z korozją?
    5. Jak z trwałością wnętrza?
    6. Jaki jest fabryczny rozmiar opon i czy da się zastosować na zimę jakiś mniejszy tańszy rozmiar?
    7. Katalog podaje mi dwa rodzaje hamulców: 305 i 330. Które są w aucie?
    8. Jakieś usterki na które trzeba być przygotowanym?
    9. Czy to prawda, że VDC nie daje się wyłączyć?
    10. Czy auto ma jakiś potencjał do dalszej poprawy osiągów?
    11. Na ile dźwięk silnika i włoskie smaczki rekompensują fakt, że konkurencja jeździ szybciej?

    Będę wdzięczny za pomoc. Jeśli zdecyduję się na zakup to będzie moja pierwsza Alfa i chciałbym aby był to początek miłej znajomości

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Na forum nie jesteś od wczoraj.
    Kup 2 sześciopaki i przysiądz 2 wieczory. Znajdziesz tutaj odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.



    Wydrapane kluczem na masce Twojej Alfy

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Omen, nie uwierzysz ale szukałem przeglądając sobie ten dział. Wątek po wątku bo z poziomu tapatalk Wasza szukajka nie do końca działa.
    Pytałem też Google i dlatego np wiem ile kosztuje LSD czy same materiały do wymiany sprzęgła. Niestety, do tej pory wszystko robiłem w swoich autach sam, więc ceny robocizny są mi obce. Kompletnie nie znam platformy 147 - do tej jeździłem autami z epoki 155, więc jestem skazany na wizyty u mechaników. Tych też muszę dopiero znaleźć i poznać bo serwis tego auta w Niemczech to czterocyfrowe kwoty euro za wymianę rozrządu.
    Podobnie hamulce - mój sklep chętnie mi powie ile muszę wydać, wystarczy żebym im podał kod producenta i modelu który jest w każdym niemieckim dowodzie rejestracyjnym lub rozmiar. Ich katalog twierdzi, że są dwa różne rozmiary. To samo tyczy się kół. Ok, znalazłem że w serii jest 225/45R17 - to pytanie można wycofać.

    Mimo wszystko dziękuję za radę - zastosuję się.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    Hamulce są 305 do 11.2003,później są 330 tzw małe i duże brembo,górne wahacze nie są najmocniejsze ale ich cena też nie poraża,rozrząd przeważnie z paskiem klinowym i kołami pasowymi ok 2500,zależy od części i mechanika(będzie wiedział o brązowych blokadach to jest ok) Koszty utrzymania to na pewno paliwo(Eco driving to 10l/100 ale to jest męka raczej licz 14-15)koszty części to jak do każdego hatcha zależą od twojej fantazji i portfela.Opony do tarcz 305 założysz 16 na zimę,sprzęgło umnie ma 65 tys i ma się dobrze,wnętrze-jak dbasz tak maszusterki raczej z tych denerwujacych typu ogranicznik drzwi niż jakieś typowe typu kolektor w jtdm.
    Q2,K&N,BREMBO ORO,TAROX 114 CORSA,OZ ULTRALEGGERA 18',BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN,GOODRIDGE,SEBRING,BILSTEIN B14 PSS,MILLERS CFS

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Garść cennych informacji - wielkie dzięki.

    Czy po 11.2003 zmieniono coś jeszcze? Warto szukać auta z 2004? Do tarcz 330 da się założyć na zimę 225/45R17?

    Paliwo mnie nie przeraża bo moje obecne auto na codzień pali 15-18 przy normalnej jeździe to na co nie mogę sobie pozwolić to usterki które by unieruchamiły auto.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie 147 gta

    usterki raczej z tych denerwujacych typu ogranicznik drzwi niż jakieś typowe typu kolektor w jtdm.
    Nie zapominajmy o problemach m.in z dyfrem a dokładnie jego ewakuacja z skrzyni gdy ktos bardzo lubi wykorzystywać moc tego samochodu.

    Do tarcz 330 włożyłem 17 koła ale nie każde. Trzeba dobierać po kształcie ramion felgi oraz parametrach, szczególnie szerokości.

    Omen, nie uwierzysz ale szukałem przeglądając sobie ten dział. Wątek po wątku bo z poziomu tapatalk Wasza szukajka nie do końca działa.
    Tematów na forum odnośnie użytkowania GTA jest multum. Nie skupiaj sie tylko na dziale o poradach przy kupnie.


    Wydrapane kluczem na masce Twojej Alfy
    Ostatnio edytowane przez omen ; 27-02-2014 o 08:09

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Witam!

    Chciałbym zapytać o kilka rzeczy związanych z ewentualnym zakupem i użytkowaniem 147 GTA.

    Zaznaczam, że alfy kompletnie nie znam. Do tej pory jeździłem Fiatem i Lancią. Nie jestem jakoś do Alfy uprzedzony - ale szczerze mówiąc boję się słynnej awaryjności. Nie interesują mnie inne wersje silnikowe tego auta, proszę nie pisać porad typu "kup 1,9 i zrób mocny program".

    Będę wdzięczny za rzeczowe porady.

    Oto moje pytania:
    1. Jak często należy wymieniać rozrząd i jakie są koszta wymiany?
    2. Podobno wymiana sprzęgła potrafi być droga. Ile jest z tym prawdy?
    3. Jak jest z trwałością zawieszenia i kosztami jego remontu? Podobno przód lubi się szybko zużyć z racji ciężkiego silnika.
    4. Problemy z korozją?
    5. Jak z trwałością wnętrza?
    6. Jaki jest fabryczny rozmiar opon i czy da się zastosować na zimę jakiś mniejszy tańszy rozmiar?
    7. Katalog podaje mi dwa rodzaje hamulców: 305 i 330. Które są w aucie?
    8. Jakieś usterki na które trzeba być przygotowanym?
    9. Czy to prawda, że VDC nie daje się wyłączyć?
    10. Czy auto ma jakiś potencjał do dalszej poprawy osiągów?
    11. Na ile dźwięk silnika i włoskie smaczki rekompensują fakt, że konkurencja jeździ szybciej?

    Będę wdzięczny za pomoc. Jeśli zdecyduję się na zakup to będzie moja pierwsza Alfa i chciałbym aby był to początek miłej znajomości

    Pozdrawiam
    co prawda nie mam 147, ale od 4 lat użytkuję 156GTA to mogę coś napisać.
    1) rozrząd wymieniamy co 3/4 lata (zależy, czy auto jeździ zimą i w jakich warunkach) lub około 40-50tys. km. koszt samych części z pompą wodą, uszczelkami pod pokrywy zaworów to około 1500pln
    2) samo sprzęgło to koszt około 800-900pln. ja z wymianą wyspęgrzlika i robotą zapłaciłem 1400pln
    3) mam górne wachacze od 40tys i nic się nie dzieje, zero luzu - może trafiłem na super wytrzymałą sztukę, ale pewnie za niedługo przyjdzie czas na wymianę.
    4) w 156 pojawia się to tu to tam, głównie nadkola do opanowania
    5) najbardziej na wytarcia narażony jest lewy bok siedzenia kierowcy, z powodu jego wyprofilowania. trzeba nauczyć się wsiadać. reszta bardzo OK
    6, 7) w 147 były chyba tylko 330 tak więc 16 na zimę odpadają
    8) wypad dyfra przez skrzynie o czym pisał omen. rozwiązaniem jest Q2 lub Quaife. koszt od 2000pln w góre. na bank będziesz miał też chłodnicę do wymiany. ta od GTA kosztuje kosmos, ale można spokojnie założyć od 2.5. sam tak mam (nissens chyba) i latam już z nią 3 rok - nic się nie dzieje, temperatura w normie
    9) VDC w 156 nei ma więc nie wiem
    10) kompresor
    11) nie tylko dźwięk, ale i sposób w jaki busso się wkręca na obroty i odcięcie ma przy 7k robią swoje. i ogólnei nie jest tak wolno ja swoją w niemcowni rozpędziłem do 255 wg. gps i jeszcze troszku zapasu było
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    co prawda nie mam 147, ale od 4 lat użytkuję 156GTA to mogę coś napisać.
    [...]
    9) VDC w 156 nei ma więc nie wiem
    [...]
    VDC w 156 po FL (2001 ->) jest. Nie wtrąca się on jednak zbyt nachalnie kierowcy w prowadzenie pojazdu. Jednak wersja 156 GTA go nie posiada, jest tylko ASR. 147 GTA posiada VDC. To tak w kwestii wyjaśnienia
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Zastosowałem skrót myślowy z tym VDC, chodziło mi oczywiście o wersję 156GTA ;-)

    Sent from my HTC One X
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    Zastosowałem skrót myślowy z tym VDC, chodziło mi oczywiście o wersję 156GTA ;-)
    Sam zaczynam rozglądać się za 156 GTA, Ty widzę poruszasz się już taką trochę. Zastanawiałem się jeszcze nad 156 2.5 V6 z końca produkcji gdyby nie było wartej uwagi 156 GTA. Tym dyferencjałem mnie trochę zaniepokoiłeś, muszę podrążyć temat.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory