Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Błąd P0683 - cały czas napięcie na świecach żarowych

  1. #1
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Siemiatycze
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2012 r.
    Postów
    126

    Domyślnie Błąd P0683 - cały czas napięcie na świecach żarowych

    Witam wszystkich braci alfoholików i bardzo proszę o pomoc.najpierw opiszę błąd a potem historię :
    Błąd: Błąd 0683.powodem tego błędu jest fakt że ecu odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika.błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania aby usunąć usterkę.kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
    Historia.
    Jakiś czas temu wyświetlił mi się błąd świec żarowych.po sprawdzeniu programem multiecuscan błąd jak powyżej.po sprawdzeniu okazało się że wszystkie świece żarowe są spalone.wymieniłem je na nowe.po odpaleniu alfy nadal ten sam błąd.podczas pracy silnika zauważyłem że na jednej ze świec iskrzy co mnie bardzo zastanowiło.zdjąłem fajki i stwierdziłem że gdy silnik pracuje na świecach jest cały czas napięcie.sprawdziłem ponownie świece i okazało się że na ta na której iskrzyło jest spalona.pomyślałem że to wina przekaźnika świec żarowych.kupiłem drugi taki sam na allegro,wymieniłem przepaloną świece,odpaliłem i nadal ten sam błąd i nadal cały czas napięcie na świecach.jestem załamany i bardzo proszę o pomoc.może ktoś miał podobny przypadek albo ktoś się na tym po prostu dobrze zna.bardzo na was liczę i pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Wykonaj pomiary kabli i świec. Centralkę sterowania świec kupiłeś na allegro, więc też warto ją sprawdzić.
    Tu masz schemat układu:
    http://www.conmir.pl/diagnostyka-ukladu-swiec-zarowych/
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #3
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Siemiatycze
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2012 r.
    Postów
    126

    Domyślnie

    Dziękuję za podpowiedź.Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie w jaki sposób sprawdzić przekaźnik?

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Po włączeniu zasilania na przewodach musi pokazać się zasilanie bez jakichkolwiek wahnięć i przerw. Do 50 stopni występuje grzanie wstępne i wtórne. Po kolku sekundach napięcie musi zniknąć.

    "
    1. Ogrzewanie wstępne

    W fazie ogrzewania wstępnego moduł PCM otrzymuje sygnał z informacją o temperaturze silnika z czujnika temperatury głowicy cylindrów (CHT) i na tej podstawie określa czas ogrzewania wstępnego. Im niższa temperatura, tym dłuższy czas ogrzewania wstępnego. Czas maksymalny wynosi 8 sekund przy temperaturze -20°C lub niższej. Przy temperaturze powyżej 80°C nie ma fazy ogrzewania wstępnego.

    2. Ogrzewanie wtórne
    Po uruchomieniu silnika świece żarowe wchodzą w fazę ogrzewania wtórnego. Faza ta pomaga polepszyć pracę na biegu jałowym i zmniejszyć emisję węglowodorów poprzez bardziej wydajne spalanie zaraz po rozruchu Faza ta odbywa się tylko przy prędkości silnika poniżej 2500 obr/min., przy większej prędkości zostaje ona przerwana w celu zwiększenia żywotności świec żarowych. Maksymalny czas tej fazy wynosi 30 sekund przy temperaturze -20°C lub niższej. Przy temperaturze powyżej 50°C nie ma fazy ogrzewania wtórnego.
    Oczywiście czasy trwania i wartości temperatur mogą w różnych silnikach nieco od siebie odbiegać, ale i tak zimny silnik samochodu (przy temp. zewnętrznej +10 stopni) powinien mieć prawidłowo przebiegający proces podgrzewania świec (świece powinny grzać dwuetapowo)."

    Lub trzeba to rozebrać i od razu przeczyścić jego styki.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #5
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Siemiatycze
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2012 r.
    Postów
    126

    Domyślnie

    Bardzo proszę o jeszcze jakieś podpowiedzi

Podobne wątki

  1. Błąd p0683!!!!!
    Utworzone przez jupass w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 11:24
  2. [159] brązowa maź na świecach żarowych 1.9 16V
    Utworzone przez Fleyvor w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-08-2014, 21:53
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-09-2013, 22:42
  4. Przepływka cały czas pokazuje błąd
    Utworzone przez wołek258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 15:27
  5. [156] JTD 1.9 błąd P0683
    Utworzone przez bubu321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-03-2008, 19:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory