Zobacz wyniki ankiety: Jaką Giuliettę mam/wolę?

Głosujących
12. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Julka 120 koni

    0 0%
  • Julka 170 koni

    8 66.67%
  • Julka 120 koni + gaz

    2 16.67%
  • Julka 170 koni + gaz

    2 16.67%
Ankieta wielokrotnego wyboru
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: 120 czy 170 koni?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarecki_68 Zobacz post
    Przed Julką miałem Fiata Bravo II z silnikiem 1.4 T-Jet 120 KM. Tak jak Fan napisał wszystkie te siliniki mają około 140 KM. Mojego hamowałem dwukrotnie na hamowni podwoziowej. Raz wyszło 138,6 KM i 231,4 Nm, a drugim razem, po upływie roku 140,7 i 230,6 Nm.


    Co ciekawsze i ważniejsze od większej ilości KM jest to, że dużo wyższy jest moment obrotowy, który według danych technicznych producenta powinien wynosić maksymalnie 206 Nm.

    Jesli jednak miałbym odpowiedzieć na pytanie jaki silnik 120, czy 170 KM to zdecydowanie mówię 170. Ten silnik jest zdecydowanie oszczędniejszy niż 120. Przynajmniej porównując moje spalanie w Fiacie i Alfie, to Julka pali o 0,7-0,8 l na sto kilometrów mniej.

    Dla zaspokojenia ciekawości Julką też pojadę na tą samoą hamownie, jak temperatura wzrośnie do około 14-15 stopni, aby wyniki były porównywalne.
    Porownujemy z tata spalanie T-Jet w moim Abarthcie z programem 190 KM / 285Nm z Giulietta 170 M-air, i fakt faktem porownanie nie jest calkiem miarodajne bo AGP wazy 1140 kg a Giulietta te 200kg wiecej ale narazie wychodzi tak , ze ja przy predkosci 100 - 110 km/h schodze na autostradzie do spalania rzedu 6,7 (minimalne) czesto okolice 7,2 - 7,4. Giulietta spala narazie na poziomie 8,5 litra ale jest nowa. U mnie jak auto bylo nowe spalal o ok 0,7 litra wiecej, bylo na poziomie 8 litrow na 100 na autostradzie przy podobnych predkosciach.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Co to znaczy "z innym oprogramowaniem z ASO"?
    - to znaczy dokładnie to co euroscan napisał.
    - miałem także okazję "diagnozować" dwa egzemplarze z rocznika 2012, róznica w dacie produkcji 4 miesiace.
    - jedna G miała inne oprogramowanie, inną wersję.
    - druga miała takie same oprogramowanie jak mam ja, czyli 190 KM.
    - drugi użytkownik twierdził, że dobrze się mu jeżdzi, jak się dowiedział ode mnie że ma 190 KM, to powiedział " wie pan że tak może być".
    - może te 190 KM to są jakieś odrzuty eksportowe.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Ale mogę sobie pojechać do ASO i powiedzieć "Panie, chcę oprogramowanie na 190KM?"
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Ale mogę sobie pojechać do ASO i powiedzieć "Panie, chcę oprogramowanie na 190KM?"
    Pytałem o takie coś w serwisie bo też o tym tutaj przeczytałem. Serwis jednoznacznie odpowiedział "nic o takim oprogramowaniu nie wiemy", spróbuje przy ponownej wizycie w tym tygodniu. Z ciekawości czy taki "program" można sobie wgrać samemu i czy będzie to potencjalnie odbierane jako modyfikacja? Czy w razie problemów gwarant nie odmówi realizacji naprawy ? Dajcie jakieś info szersze na ten temat. Kompletnie nie znam się na programowaniu ECU.

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Wgrać sobie pewnie można - pytanie czy silnik to zniesie . No i w Twoim przypadku - pewnie by trzeba szukać egzemplarza z TCT.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Wgrać sobie pewnie można - pytanie czy silnik to zniesie . No i w Twoim przypadku - pewnie by trzeba szukać egzemplarza z TCT.
    Zatem, szukam, jest tu ktoś? :-). Kto wykona podmianę softu u mnie w aucie? :-) Skoro z aso zjeżdżają z 190 konnymi wersjami, to chyba nic mu nie grozi.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Nie jest wykluczone, że osprzęt nie jest identyczny we wszystkich wersjach.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Wgrać sobie pewnie można - pytanie czy silnik to zniesie . No i w Twoim przypadku - pewnie by trzeba szukać egzemplarza z TCT.
    standardowo T-Jetach zmieniajac oprogramowanie mozna bylo osiagnac maks 170KM , problemem nie byl silnik tylko turbawka. Zeby robic wieksze moce trzeba bylo zmieniac przynajmniej turbo na wieksze Garret od np. SS. Wiem , ze w Abarthcie Evo 165 KM stosowano odrazu wieksza turbine co dawalo zupelnie inne mozliwosci zwiekszania mocy. Oczywiscie przy wiekszych modyfikacjach trzeba bylo sie rozgladnac dodatkowo za lepszymi wtryskami. Z takim pakietem mozna osiagnac nawet 220 KM. Skrzynia manualna 6 biegowa General Motors stosowana w AGP czy Mito QV oraz Giuliettach manual wytrzymuje do 350Nm momentu obrotowego. Nie wiem jaka turbawka jest ladowana do wersji 170 KM Multiair ale zakladam , ze napewno nie slabsza niz w Abarth Punto Evo , nie wiem tez ile wytrzymuje TCT. Sam silnik nie jest problemem , FIRE to sa silniki z duzymi rezerwami wytrzymalosciowymi (jak to ktos zgrabnie na wikipedii napisal). To nie jest jak w TSI gdzie moc zabija silnik. U nas jest troche inaczej , dlatego tez wyzylowanie dla silnika FIRE przybiera nieco inny wymiar niz w innych konstrukcjach downsizingowych i np. 150 KM dla 1,4 FIRE (czy to T Jet czy to Multiair) to nie jest duzo. Bardziej skupialbym sie na innych elementach pod katem wytrzymalosci dla wiekszej mocy a wlasciwie wiekszego momentu obrotowego bo on tutaj nam najwiecej grandzi.
    Ostatnio edytowane przez fan ; 03-03-2014 o 21:23

Podobne wątki

  1. [GTV] różnice między 2.0ts 150 koni a 155 koni/problemy ze swapem? Alfa GTV
    Utworzone przez legionistaadas w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 22:47
  2. [147] 2007, 120 vs 150 koni?
    Utworzone przez alcapone154 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-12-2014, 23:13
  3. Skrzynia biegów 2.4 jtd 150 koni a 1.9 jtd 115 koni
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-06-2014, 11:49
  4. Koni str.t
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 14:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory