Strona 73 z 175 PierwszyPierwszy ... 23636465666768697071727374757677787980818283123173 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 721 do 730 z 1746

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #721
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Grand231 Zobacz post
    A powiedzcie mi bo ja sobie dolewam cały czas olej 2T, korekty mi się poprawiły no ale wczoraj rozmawiałem z facetem z Fiata na temat tego dolewania, mówił mi że poprzez dolewki paliwo staje się cięższe, przez co trudniej przechodzi przez dziurki wtrysków, jednocześnie je zapychając, powiedział mi że takie dolewanie miało sens w starych dislach gdzie ciśnienie paliwa było o wiele mniejsze. W sumie to ma rację czy nie ?.
    Nie wydaje mi się aby dolanie w stosunku 1:300 wpływało w jakiś znaczący sposób na gęstość ON i wedlug mnie jest to pomijalne.
    krzyzie

    Sent from my BlackBerry using Tapatalk
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  2. #722
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    No ale w sumie na logikę to ma sens, bo te dziurki są bardzo małe, ciśnienie duże to jeżeli paliwo jest cięższe od normalnej ropy przez dolewkę 2T może to spowodować zatkanie wylotów końcówki - szczególnie jeżeli są one w takim sobie stanie.

  3. #723
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Zatem na logikę - jak zmieni się gęstość po dolaniu tego w proporcji 1:250? Zastanów się jakiego rzędu to będą wartości.

  4. #724
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    To już prędzej bym uwierzył w to, że większe cząsteczki 2t przytykają wtryski niż w znaczące zwiększenie gęstości paliwa przy dolewce 1:300.

    Tak BTW - ja odstawiłem 2T na 3 tankowania i jak na razie nie ma pogorszenia paremetrów pracy silnika, można powiedzieć że wręcz w drugą stroną - chodzi ciszej i jakby lepiej. Inna sprawa, że robiłem przy okazji parę rzeczy przy nim więc to niekoniecznie ma związek z odstawieniem 2T.

  5. #725
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Grand231 Zobacz post
    j rozmawiałem z facetem z Fiata na temat tego dolewania, mówił mi że poprzez dolewki paliwo staje się cięższe, przez co trudniej przechodzi przez dziurki wtrysków, jednocześnie je zapychając, powiedział mi że takie dolewanie miało sens w starych dislach gdzie ciśnienie paliwa było o wiele mniejsze. W sumie to ma rację czy nie ?.
    Mechanik - gawędziarz, ksywka - "Widzimisię"

    Cięższe
    i trudniej przechodzi przez dziurki Dowód na to, że rozmiar nie ma znaczenia ! Panowie i Panie, ciężar się liczy
    I potem tacy naprawiają wam samochody...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #726
    Użytkownik Znawca Avatar Włodek
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    ALFA 147 1,9 JTDM 8v 120 km progression / Grigio-Stromboli
    Postów
    1,057

    Domyślnie

    Oj to w zimie nie możemy używać naszych autek bo zimna ON też jest za ciężka !! chyba kupie coś innego
    A może wlać benzynę ona jest lżejsza.

    A znasz ciężar właściwy dolewki i ON?. Może jest wręcz odwrotnie.
    Ostatnio edytowane przez Włodek ; 05-03-2014 o 20:22
    Amantes amentes
    Zakochani są jak szaleńcy.

  7. #727
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Mechanik - gawędziarz, ksywka - "Widzimisię"
    Nie mogę powiedzieć złego słowa na tego faceta, bo naprawdę zna się na rzeczy, argumentował to tak że do nowoczesnych disli nie powinno się lać praktycznie niczego prócz dobrego paliwa klasy premium. Ogólnie cała rozmowa zaczęła się od tego że przyjechałem do niego popatrzyliśmy na motor no i na słuch było słychać że chodzi równiuteńko i dobrze, czego nie można było powiedzieć rok temu gdy auto było u niego na "naprawach", powiedziałem mu że wnioskuje że to rezultat dobrego paliwa oraz dolewania regularnie oleju 2 T w proporcji 50 ml - 10 l paliwa. No i potem się zaczęło , w skrócie jego argumenty opierały się na zwiększonej gęstości i ciężarze paliwa przez co wtryski mają trudniej i mogą się zalepiać oraz powiedział że kiedyś owszem lało się olej ale w proporcji 5 ml na cały bak 50 l, i że tyle co ja leję to jest jakaś masakra. Potem przytoczył przykłady "spuchniętych" wtryskiwaczy tak że nie można było ich wyciągnąć z głowicy itp. Więc teraz sam już nie wiem, jak wcześniej pisałem facet ma ponadprzeciętną wiedzę odnośnie aut fiatopochodnych, z drugiej strony mi poprzez dolewanie 2T wyrównały się korekty wtrysków, auto równiej zapala i ciszej chodzi - więc sam już nie wiem...

  8. #728
    Użytkownik Znawca Avatar Włodek
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    ALFA 147 1,9 JTDM 8v 120 km progression / Grigio-Stromboli
    Postów
    1,057

    Domyślnie

    Naprawdę facet wciska kit.
    Gęstość i ciężar oleju o ON nie są tak różne i zmieszanie ich spowoduje różnicę że ciężko by było to zmierzyć.
    Z czystym sumieniem możesz pominąć te różnice.
    Tu masz skład to mieszanina.
    Najważniejsze komponenty oleju napędowego


    • nafta, lekki olej napędowy (LON)
    • średni olej napędowy (SON)
    • ciężki olej napędowy (CON)
    • hydrorafinowany olej napędowy (HON)
    • olej napędowy z hydrokrakingu (HCON)
    • olej napędowy z krakingu katalitycznego (LCO)
    • dodatki poprawiające własności zimowe, dodatki uszlachetniające.


    To same oleje !!
    a tu parametry
    Typowe właściwości olejów napędowych[1]:



    źródło danych
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_nap%C4%99dowy



    i gęstość 2T
    Gęstość 0.875 g/cm3 w 15˚C

    prawie taka sama

    a gęstość to nie to samo co lepkość

    Karta charakterystyki 2T:

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CD0Q FjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.orlenoil.pl%2F_layouts%2 FOrlenOilDownload%2FDownload.ashx%3FdownloadUrl%3D %2FPL%2FNaszaOferta%2FKartyCharakterystyki%2FKarty Charakterystyki%2F176.pdf%3F&ei=_X4XU5zXE8eBywPI74 DgDw&usg=AFQjCNHEcd7Li8rfJJZMsCzZz8Ofv1j6jw&sig2=e SeYH9o4mVWRvVJimokOVA&bvm=bv.62286460,d.bGQ&cad=rj a


    Ostatnio edytowane przez Włodek ; 05-03-2014 o 20:57
    Amantes amentes
    Zakochani są jak szaleńcy.

  9. #729
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Będziesz dolewał, on nie będzie mógł zarobić za szybko na wtryskach

  10. #730
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Będziesz dolewał, on nie będzie mógł zarobić za szybko na wtryskach
    W sumie to teraz nawet nie musiał bym dolewać bo mam korekty w normie, raczej wątpię że chciałby zarobić na siłę, znam go dość dobrze, w ogóle większość mechaników z którymi gadałem robi wielkie oczy że dolewam olej 2t do ropy - w ogóle patrzą na mnie jak na głupka, argumentując to tym, że do nowych diesli nic się nie dolewa...

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory