Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: zapocony odstojnik par oleju 16V

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie zapocony odstojnik par oleju 16V

    hej,
    szukalem na forum, ale nie znalazlem konkretnego rozwiazania problemu,
    chodzi o zapocony odstojnik par oleju - puszka z tyłu gdzie idzie przewod od odmy,

    niby nie ma przedmuchow ze skrzyni korbowej bo mialobyc sprawdzane, odma tez drozna, ale z tego co przeszukalem forum to pare osob z 16V ma dokladnie takie problemy i nie moze znalezc przyczyny,

    pod autem znajduje krople oleju, ściekach po przewodach z okolic tego ostojnika

    jakieś propozycje co sprawdzić ?

    pozdr

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Sprawdź czy masz plastikową podkładkę pod rurką wchodzącą do miedzianej tuleji.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Sprawdź czy masz plastikową podkładkę pod rurką wchodzącą do miedzianej tuleji.
    szukalem tego odstojnika w eperze, znalazlem w ukladzie smarowania cos takiego, czy to jest nr 1 (separator/oddzielacz) ?
    chodzi Ci o podkladke nad (3) czy pod nim (4) ?

    wyjmowales moze wczesniej ten odstojnik, duzo roboty jest aby to wyjąć ?


  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wymienić przewody odmy,c bo stwardniały i opaski z fabrycznych sprężystych na skręcane
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ta podkładka jest nie uwzględniona w ePerze.

    Daj zdjęcie tego co masz zaolejone to Ci pokażę ocb.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wymienić przewody odmy,c bo stwardniały i opaski z fabrycznych sprężystych na skręcane
    jesli chodzi o ten 'grzybek' odmy, do ktorej dochodzi z dolu przewod (bodajze od rury przeplywomierz-turbo) to czyscilem ja dokladnie, zasyłał z jednej strony takze ok, opaski tez wymienilem, cale przewody gumowe zostaly stare wydaja sie byc ok a nowe kosztuja az 180 zł...

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Ta podkładka jest nie uwzględniona w ePerze.

    Daj zdjęcie tego co masz zaolejone to Ci pokażę ocb.
    ok po poludniu przesle zdjecia

  7. #7

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    Podłączę się pod temat,Alfa 147 8V,może ktoś powiedzieć czemu w tych dwóch miejscach mam olej?
    Turbina jest po regeneracji,zapocenia były już przed regeneracją.
    Mam zamiar zająć się tym w najbliższym czasie,ale nie wiem od czego zacząć.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0364.jpg
Wyświetleń:	780
Rozmiar:	97.9 KB
ID:	123819   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0365.jpg
Wyświetleń:	554
Rozmiar:	88.6 KB
ID:	123820   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0367.jpg
Wyświetleń:	625
Rozmiar:	108.4 KB
ID:	123821  

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Właśnie dokładnie to samo robiłem wczoraj w swojej 10v - ta zapocona rurka okazała się poprzycierana tu i ówdzie - wymiana lub naprawa.
    Ja swoją uszczelniłem za pomocą szmacianej izolacji elektrycznej i uszczelki w płynie cx80 - dwie warstwy jednego i drugiego na przemian i rurka jak nowa, nawet bardziej sztywna.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Jak się poci to znaczy jest najczęsciej jakaś nieszczelność lub uszkodzona opaska. Trzeba rozebrać, wyczyścić i zweryfikować.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  2. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 19:08
  4. zapocony przewod - co to za rura ?
    Utworzone przez Jacenty w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 09:02
  5. odma.. odstojnik par oleju
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 08:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory