Strona 50 z 403 PierwszyPierwszy ... 404142434445464748495051525354555657585960100150 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 491 do 500 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #491
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW - '07r. - 1.9 16v JTDm 150KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    Poczytałem trochę tej lektury i szczerze mówiąc jestem zdezorientowany.

    Moja AR 159 JTDm 1.9 16v z 2007r., przebieg 170tys., posiada DPF.

    To bd moja pierwsza wymiana oleju w Alfie i mam dylemat jaki olej wybrać.
    Olej bd wymieniany po przejechaniu 10k i tak już zawsze będzie wymieniany(max 12tys.).

    Myślałem nad:
    Motul 8100 Eco-clean 5w30 (chyba C2)
    Millers Oils LL EE 5w30 (C2 lub C3)
    a może coś innego??

    I właśnie olej z normą C2 czy C3 ??

    Motul ciut tańszy, znowu Millers wg waszycg opinii lepszy, ale czy przy wymianach co 10k warto dopłacać?

    Z góry dzięki za poradę!

  2. #492
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwus71 Zobacz post

    Motul ciut tańszy, znowu Millers wg waszycg opinii lepszy, ale czy przy wymianach co 10k warto dopłacać?

    Z góry dzięki za poradę!
    Daj znaka na PW czym był byś zainteresowany i zrobimy best price.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #493
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mart.ini
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Lemingrad (miasteczko wilanów :P)
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V 150KM 2009r. Biała Strzała :)
    Postów
    41

    Domyślnie

    Zdecydowanie C3, fragment z instrukcji obsługi AR 159: "Dla silników diesel, w przypadku awaryjnym gdzie nie są dostępne produkty oryginalne, akceptowalne są oleje z osiągami minimalnymi ACEA B4 lub ACEA C2; w tym przypadku nie są gwarantowane optymalne osiągi silnika i jeżeli wystąpią trudności w możliwości wymiany oleju zwrócić się do ASO Alfa Romeo."

    Sam zalałem MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W30

    PS. Choć zalecany olej przez producenta to SELENIA WR P.E 5W30 C2

    A tu fragment z klasyfikacji ACEA:
    C2 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 2,9 mPas (PEUGEOT).
    C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW).

    Klasy C2 i C3 różnią się HTHS (High Temperature High Shear Rate) Lepkość wysokotemperaturowa:
    Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa.
    High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem.

    Koniec wykładu
    Ostatnio edytowane przez Mart.ini ; 09-03-2014 o 19:19

  4. #494
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o oleje C3 to w zasadzie marka ma tu chyba mniejsze znaczenie, niż w jakimkolwiek innym przypadku.

    Wszystkie to półsyntetyki (baza HC) i wszystkie o dużo słabszych parametrach niż olej do auta bez filtra DPF.
    Nawet Millers nie ma już 100% bazy PAO w olejach z normą C3.

    Odziwo właśnie z normą C3 dla silników diesla jest jedyny polecany olej z Polski - Lotos Traffic Pro Thermal Control 505.01 SM/CF C3 5W40.
    Bardzo dobre parametry - przykładowo Motul 8100 X-Clean C3 5W30 wypada przy nim wyraźnie słabiej.
    Ot taka ciekawostka (i perełka w ofercie Lotosa).


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  5. #495
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Mam prośbę o rozwianie wątpliwości - temat przewertowałem i dalej je mam
    silnik 2,4 200KM qtronic DPF jest - ok 60000 przebiegu do tej pory lany Liqui Moly Top Tec 4200 czyli 5w30

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200.pdf

    a kusi mnie na zmianę na millersa EE Longlife
    i tu wg producenta oleju zalecany jest EE Longlife 5W30

    http://www.millersoils.pl/produkty/p...glife-c3-5w30/

    jednak jest dostępny zgodnie z zaleceniami producenta auta olej 5W40 EE Longlife

    http://www.millersoils.pl/produkty/p...longlife-5w40/

    zmieniać ?? czy nie ?? jeśli tak który z millersów ?? poradzi ktoś
    Ostatnio edytowane przez alf-a147 ; 10-03-2014 o 12:04

  6. #496
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał alf-a147 Zobacz post
    Mam prośbę o rozwianie wątpliwości - temat przewertowałem i dalej je mam
    silnik 2,4 200KM qtronic ok 60000 przebiegu do tej pory lany Liqui Moly Top Tec 4200 czyli 5w30

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200.pdf

    a kusi mnie na zmianę na millersa EE Longlife
    i tu wg producenta oleju zalecany jest EE Longlife 5W30

    http://www.millersoils.pl/produkty/p...glife-c3-5w30/

    jednak jest dostępny zgodnie z zaleceniami producenta auta olej 5W40 EE Longlife

    http://www.millersoils.pl/produkty/p...longlife-5w40/

    zmieniać ?? czy nie ?? jeśli tak który z millersów ?? poradzi ktoś
    Ja zalał bym Millers Oils EE Longlife 5w40
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #497
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Co lać do 2.4 z wyciętym DPFem? Z motula ? Aktualnie leje x-cleana.
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  8. #498
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mart.ini
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Lemingrad (miasteczko wilanów :P)
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V 150KM 2009r. Biała Strzała :)
    Postów
    41

    Domyślnie

    Bez DPF`a X-clean jest Ci do niczego nie potrzebny. A odpowiedź na Twoje pytanie była dosłownie stronę temu
    http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Diesel-Synthoil-5W-40/88 - to jest najlepszy 5W40 obecnie (oczywiście nie dla ekologów , bo z DPF powinien być C2 lub C3)

    a z motula to pewnie X-cess (ale niech mnie koledzy poprawią, jeżeli się mylę i jest coś lepszego)
    Ostatnio edytowane przez Mart.ini ; 10-03-2014 o 13:09

  9. #499
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mart.ini Zobacz post
    Bez DPF`a X-clean jest Ci do niczego nie potrzebny. A odpowiedź na Twoje pytanie była dosłownie stronę temu
    http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Diesel-Synthoil-5W-40/88 - to jest najlepszy 5W40 obecnie (oczywiście nie dla ekologów , bo z DPF powinien być C2 lub C3)

    a z motula to pewnie X-cess (ale niech mnie koledzy poprawią, jeżeli się mylę i jest coś lepszego)
    Nie mylisz się.
    Od X-Cessa lepszy jest Valvoline Synpower 5w40, jeśli się nie mylę, bo tu również zachodzą ciągłe zmiany.
    Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 10-03-2014 o 13:43
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #500
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie

    Hejka,
    Poproszę o poradę jaki olej zalać

    Auto 1.9 16v 150hp przebieg 14K jest dpf
    po przeczytaniu postów postanowiłem że wleje Millers XF Longlife C3 Fully Synthetic 5W30
    niestety w moim rejonie (wyspa) praktycznie nie osiągalny z UK nie chcą wysłać bo przepisy a po 1l nie będę kupował bo drogo

    Na tą chwilę najłatwiej mi kupić:

    Fuchs Titan GT1 Pro C-3 XTL 5w30 5L
    (albo inny titan)

    Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 5L

    są też castrole ale tego nie chcę.

    I pytanie dodatkowe , nie wiem co było zalane wcześniej... czy warto przed wymianą dolać jakiś środek do usuwania nagaru ?? jak tak to jaki.

    pozdro

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory