Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Dziękuje za zainteresowanie moim problemem i odpowiedzi.
Zwróciliście moją uwagę na EGR więc podłączyłem FES-a i zmierzyłem następujące wartości na postoju (pomiary na zimnym silniku zaraz po odpaleniu):
Zmierzona masa powietrza: 455,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 448,0 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 970 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 983 mBar
Otwarcie zaworu EGR: 50% (wartość cały czas się zmieniała, na chwilę pojawiało się 4%, później znowu 50%, 60%)
Zdziwiło mnie takie zachowanie EGR ponieważ z tego co pamiętam wcześniej zawsze na postoju było 4%. W związku z tym odkręciłem EGR, ale nie był brudny, nie było w nim dużo "sadzy", otwierał się i zmykał bez oporów. Sprawdziłem także elektromagnes i po podłączeniu do prostowika wypycha ten trzpień. Przeczyściłem jeszcze część mechaniczną benzyną ekstrakcyjną i zgodnie z Waszą sugestią zaślepiłem (zaślepka z 3 otworami).
Po ponownym podłączeniu FES-a parametry bez zmian i nadal brak mocy w dolnym zakresie obrotów.
Pytania:
1. Jak mam sprawdzić czy EGR jest szczelny? Po podniesieniu maski nie czuję spalin, chyba że to nie o to chodzi...
2. Jak mam interpretować te dziwne wartości otwarcia EGR w FES-e? Elektromagnes jest walnięty? Da się go naprawić czy cały zawór do wymiany?
- - - Updated - - -
Moim zdaniem faktycznie to podciśnienie występuje cały czas, ale chyba ma zmienne natężenie w zależności od tego jak mocno naciskamy na gaz i w ten sposób jest regulowany kąt położenia łopatek zmiennej geometrii. A skoro tak to komputer ma ustalone parametry tego podciśnienia dla określonej objętości. I jeżeli to moje rozumowanie jest poprawne to średnica przewodu i jego długość jest istotna bo z tego wylicza się objętość.
Właśnie o to chodzi, że podciśnienie nie występuje tam w sposób ciągły (gdyby tak było to sztanga byłaby po rozruchu zassana i pozostawała w tym położeniu przez cały czas). Zawór overboost je upuszcza i w ten sposób wymusza ruch sztangi - na dynamikę tego procesu ma zarówno wpływ średnica i długość wężyków, a od dynamiki zależy w skrajnych przypadkach wystąpienie przeładowania. Podobnie na dynamikę wpływa zabrudzenie filterka upustowego na zaworze overboost.
Kolego szczelność zaworu EGR najłatwiej sprawdzić po wymontowaniu - wystarczy do jednej z komór nalać np. naft i sprawdzić czy przecieknie do drugiej
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 14-03-2014 o 10:03
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Maciek, co ty opowiadasz ? Występuje tam ono w sposób ciągły ale o różnym natężeniu. Jak nie wierzysz, to przetestuj sobie to organoleptycznie. To dla tego sztanga po uruchomieniu silnika jest odciągana w stronę gruszki. To podciśnienie ją odciąga i pozostaje ona w pozycji ODCIĄGNIĘTEJ, co świadczy o ciągłym podciśnieniu. Widać to jak byk. Odcinek i średnica jak i ściśliwość powietrza są pomijalne i właściwie można wprost zastosować Pascalowskie twierdzenie. Dynamika jest zależna od pompy podciśnienia, akumulatora podciśnienia filterka na overboost oraz samej sprawności overboost a nie od różnicy w 2mm średnicy przewodu lub 5 cm jego długości.
- - - Updated - - -
Co ?! Wiesz gdzie jest zainstalowana pompa vacuum ? Na wałku rozrządu. To jak to się ma do obciążenia silnika ?
Oczywiście, że LukaSS ma rację. Im wyższe obroty wałka, tym wyższa wydajność pompy. A do samego układu dostaje się ciśnienie już po ustabilizowaniu przez akumulator podciśnienia.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Tak jest to zmienne w zakresie od 0 do 0,7 bara. Stałae wartości występują tylko w ustalonych warunkach pracy silnika - ale wystarczy gwałtowne wciśniecie pedału przyspieszenia i cięgno przemieszcza się w drugą stronę (na tym polega regulacja zmiennej geometrii) - jeśli dzieje się to niezbyt dynamicznie to występują kłopoty z ciśnieniem doładowania.
To nie ma nic do rzeczy gdziejest vacuumpompa,podciśnienie w akumulatorze jest stałe rzędu 0,7 bara (po to jest akumulator aby zapewnić jego stałą wartość niezależną od obrotów), podciśnieniem podawanym do akuratora steruje zawór overboost - upuszcza podciśnienie
W fizycznych układach straty podciśnienia zależą od średnicy i długości przewodu .
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Tylko, że to 0 jest wartością minimalną przy wyłączonym silniku, a sam układ działa odwrotnie niż ty myślisz. Praca zaczyna się od najwyższego podciśnienia i podciśnienie utrzymuje się ciągle. Podczas pracy silnika na "gruszcze" nie ma ciśnienia względnego równego 0.
A! tobie chodziło o podciśnienie na akutatorze. Tu się zgodzę. Źle zrozumiałem.
Straty podciśnienia wynikają z nieszczelności a nie długości i średnicy przewodu. Podciśnienie w przewodzie jest w każdym punkcie takie samo o czym mówi prawo Pascala. Jeszcze raz powtarzam, że wszelkie bezwładności, ściśliwości, oddziaływania grawitacyjne itp. są w tym układzie pomijalne przy różnicach rzędu 2mm średnicy i 10 cm długości.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Sprawdziłem szczelność EGR nalewając nafty i lekko przecieka, a zatem chyba nie jest do końca szczelny. I tutaj mam pytanie: Czy mimo tego że EGR jest częściowo zaślepiony (zaślepka z 3 otworkami), jego nieszczelność może powodować zamulenie auta w dolnym zakresie obrotów i nadmierne spalanie?
Wymieniłem także wszystkie wężyki podciśnienia. Starałem się aby wszystkie średnice i długości były zbliżone do tych starych. Mimo to brak problem z utratą mocy nadal się utrzymuje a nawet mam wrażenie że się pogłębił.
Po odłączeniu przepływomierza brak wyraźniej poprawy, dodatkowo zmierzona i oczekiwana masa powietrza są takie same a ich linie pokrywają się na wykresie podczas jazdy. Z tego wnioskuję że przepływomierz jest raczej ok.
Dziwny wydaje mi się wykres ciśnienia doładowania zmierzonego i oczekiwanego. Na wykresie widać jakby do doładowanie "odpalało" się z opóźnieniem.
Zastanawiam się jeszcze na pompą vacum w jakim stopniu jej mniejsza sprawność może mieć wpływ na tą moją przypadłość. Na logikę mniejsze podciśnienie w układzie powinno mieć wpływ na mniejszą dynamikę ruchu sztangi zmiennej geometrii. Ale nie jestem w stanie stwierdzić czy pompa vacum działa nieprawidłowo bo wspomaganie hamulca działa, wspomaganie kierownicy również.
Bardzo proszę o jakieś sugestie bo mnie już kończą się pomysły.