Strona 112 z 144 PierwszyPierwszy ... 1262102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,111 do 1,120 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #1111
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Zagadka z fizyki: Macie długą i krótką słomkę (albo cienką i grubą) przez która chcecie się napić - kiedy to bedzie łatwiejsze i szybciej poczujecie płyn w ustach? Dokładnie tak samo jest z podciśnieniem i sterowaniem zmienną geometrią
    No na chłopski rozum, to i owszem. Tylko, że tam podciśnienie jest ciągłe, a nie występuje nagle wtedy gdy jest potrzebne. Dba o to akumulator podciśnienia.
    Inaczej, dla zrozumienia - ta słomka jest napełniona ciągle.

    Ile jest punktów za poprawne rozwiązanie zagadki ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #1112
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Fiat Sedici 1.9 JTD-m 8v 120KM
    Postów
    7

    Domyślnie

    Dziękuje za zainteresowanie moim problemem i odpowiedzi.

    Zwróciliście moją uwagę na EGR więc podłączyłem FES-a i zmierzyłem następujące wartości na postoju (pomiary na zimnym silniku zaraz po odpaleniu):

    Zmierzona masa powietrza: 455,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 448,0 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 970 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 983 mBar
    Otwarcie zaworu EGR: 50% (wartość cały czas się zmieniała, na chwilę pojawiało się 4%, później znowu 50%, 60%)

    Zdziwiło mnie takie zachowanie EGR ponieważ z tego co pamiętam wcześniej zawsze na postoju było 4%. W związku z tym odkręciłem EGR, ale nie był brudny, nie było w nim dużo "sadzy", otwierał się i zmykał bez oporów. Sprawdziłem także elektromagnes i po podłączeniu do prostowika wypycha ten trzpień. Przeczyściłem jeszcze część mechaniczną benzyną ekstrakcyjną i zgodnie z Waszą sugestią zaślepiłem (zaślepka z 3 otworami).

    Po ponownym podłączeniu FES-a parametry bez zmian i nadal brak mocy w dolnym zakresie obrotów.

    Pytania:

    1. Jak mam sprawdzić czy EGR jest szczelny? Po podniesieniu maski nie czuję spalin, chyba że to nie o to chodzi...
    2. Jak mam interpretować te dziwne wartości otwarcia EGR w FES-e? Elektromagnes jest walnięty? Da się go naprawić czy cały zawór do wymiany?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    No na chłopski rozum, to i owszem. Tylko, że tam podciśnienie jest ciągłe, a nie występuje nagle wtedy gdy jest potrzebne. Dba o to akumulator podciśnienia.
    Inaczej, dla zrozumienia - ta słomka jest napełniona ciągle.

    Ile jest punktów za poprawne rozwiązanie zagadki ?
    Moim zdaniem faktycznie to podciśnienie występuje cały czas, ale chyba ma zmienne natężenie w zależności od tego jak mocno naciskamy na gaz i w ten sposób jest regulowany kąt położenia łopatek zmiennej geometrii. A skoro tak to komputer ma ustalone parametry tego podciśnienia dla określonej objętości. I jeżeli to moje rozumowanie jest poprawne to średnica przewodu i jego długość jest istotna bo z tego wylicza się objętość.

  3. #1113
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    ... Tylko, że tam podciśnienie jest ciągłe, a nie występuje nagle wtedy gdy jest potrzebne. Dba o to akumulator podciśnienia.
    In....?
    Właśnie o to chodzi, że podciśnienie nie występuje tam w sposób ciągły (gdyby tak było to sztanga byłaby po rozruchu zassana i pozostawała w tym położeniu przez cały czas). Zawór overboost je upuszcza i w ten sposób wymusza ruch sztangi - na dynamikę tego procesu ma zarówno wpływ średnica i długość wężyków, a od dynamiki zależy w skrajnych przypadkach wystąpienie przeładowania. Podobnie na dynamikę wpływa zabrudzenie filterka upustowego na zaworze overboost.
    Kolego szczelność zaworu EGR najłatwiej sprawdzić po wymontowaniu - wystarczy do jednej z komór nalać np. naft i sprawdzić czy przecieknie do drugiej
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 14-03-2014 o 10:03
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #1114
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    alfa romeo 156 jtd
    Postów
    19

    Domyślnie poszarpywanie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wg mnie masz kilka usterek:
    -nieszczelny EGR (na czym polegała regeneracja?)
    -przepływomierz i overboost do wymiany( poszarpywanie o tym świadczy, a czyszczenie nie zawsze pomaga)
    Podpięcie kompa oczywiście wyjasni sprawę
    poszarpywania powodem sa nieszczelne wezyki podcisnienia! Radze sprawdzic te za silnikiem(od strony sciany grodziowej!!! AR 19jtdm

  5. #1115
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Angelus Zobacz post
    poszarpywania powodem sa nieszczelne wezyki podcisnienia! Radze sprawdzic te za silnikiem(od strony sciany grodziowej!!! AR 19jtdm
    Dodaj, że między innymi są wężyki U mnie np. był maleńki otwór w rurze turbo-IC.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Właśnie o to chodzi, że podciśnienie nie występuje tam w sposób ciągły (gdyby tak było to sztanga byłaby po rozruchu zassana i pozostawała w tym położeniu przez cały czas). Zawór overboost je upuszcza i w ten sposób wymusza ruch sztangi - na dynamikę tego procesu ma zarówno wpływ średnica i długość wężyków, a od dynamiki zależy w skrajnych przypadkach wystąpienie przeładowania. Podobnie na dynamikę wpływa zabrudzenie filterka upustowego na zaworze overboost.
    Kolego szczelność zaworu EGR najłatwiej sprawdzić po wymontowaniu - wystarczy do jednej z komór nalać np. naft i sprawdzić czy przecieknie do drugiej
    Sprawdzałem podciśnienie w wężyku. W miarę wzrostu obrotów zmienia się szybkość narastania podciśnienia ale nie następuje to nagle tylko powiedzmy "leniwie".

  6. #1116
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    ...
    Sprawdzałem podciśnienie w wężyku. W miarę wzrostu obrotów zmienia się szybkość narastania podciśnienia ale nie następuje to nagle tylko powiedzmy "leniwie".
    Bo podciśnienie nie zależy wprost od obrotów tylko od obciążenia silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #1117
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Właśnie o to chodzi, że podciśnienie nie występuje tam w sposób ciągły (gdyby tak było to sztanga byłaby po rozruchu zassana i pozostawała w tym położeniu przez cały czas). Zawór overboost je upuszcza i w ten sposób wymusza ruch sztangi - na dynamikę tego procesu ma zarówno wpływ średnica i długość wężyków, a od dynamiki zależy w skrajnych przypadkach wystąpienie przeładowania. Podobnie na dynamikę wpływa zabrudzenie filterka upustowego na zaworze overboost.
    Kolego szczelność zaworu EGR najłatwiej sprawdzić po wymontowaniu - wystarczy do jednej z komór nalać np. naft i sprawdzić czy przecieknie do drugiej
    Maciek, co ty opowiadasz ? Występuje tam ono w sposób ciągły ale o różnym natężeniu. Jak nie wierzysz, to przetestuj sobie to organoleptycznie. To dla tego sztanga po uruchomieniu silnika jest odciągana w stronę gruszki. To podciśnienie ją odciąga i pozostaje ona w pozycji ODCIĄGNIĘTEJ, co świadczy o ciągłym podciśnieniu. Widać to jak byk. Odcinek i średnica jak i ściśliwość powietrza są pomijalne i właściwie można wprost zastosować Pascalowskie twierdzenie. Dynamika jest zależna od pompy podciśnienia, akumulatora podciśnienia filterka na overboost oraz samej sprawności overboost a nie od różnicy w 2mm średnicy przewodu lub 5 cm jego długości.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Bo podciśnienie nie zależy wprost od obrotów tylko od obciążenia silnika
    Co ?! Wiesz gdzie jest zainstalowana pompa vacuum ? Na wałku rozrządu. To jak to się ma do obciążenia silnika ?
    Oczywiście, że LukaSS ma rację. Im wyższe obroty wałka, tym wyższa wydajność pompy. A do samego układu dostaje się ciśnienie już po ustabilizowaniu przez akumulator podciśnienia.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #1118
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    .... Występuje tam ono w sposób ciągły ale o różnym natężeniu.....To dla tego sztanga po uruchomieniu silnika jest odciągana w stronę gruszki. To podciśnienie ją odciąga i pozostaje ona w pozycji ODCIĄGNIĘTEJ, co świadczy o ciągłym podciśnieniu......
    Tak jest to zmienne w zakresie od 0 do 0,7 bara. Stałae wartości występują tylko w ustalonych warunkach pracy silnika - ale wystarczy gwałtowne wciśniecie pedału przyspieszenia i cięgno przemieszcza się w drugą stronę (na tym polega regulacja zmiennej geometrii) - jeśli dzieje się to niezbyt dynamicznie to występują kłopoty z ciśnieniem doładowania.

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    .....Co ?! Wiesz gdzie jest zainstalowana pompa vacuum ? Na wałku rozrządu. To jak to się ma do obciążenia silnika ?
    .....
    To nie ma nic do rzeczy gdziejest vacuumpompa,podciśnienie w akumulatorze jest stałe rzędu 0,7 bara (po to jest akumulator aby zapewnić jego stałą wartość niezależną od obrotów), podciśnieniem podawanym do akuratora steruje zawór overboost - upuszcza podciśnienie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    .....
    Dynamika jest zależna od pompy podciśnienia, akumulatora podciśnienia filterka na overboost oraz samej sprawności overboost a nie od różnicy w 2mm średnicy przewodu lub 5 cm jego długości.
    .....
    W fizycznych układach straty podciśnienia zależą od średnicy i długości przewodu .
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #1119
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tak jest to zmienne w zakresie od 0 do 0,7 bara. Stałae wartości występują tylko w ustalonych warunkach pracy silnika - ale wystarczy gwałtowne wciśniecie pedału przyspieszenia i cięgno przemieszcza się w drugą stronę (na tym polega regulacja zmiennej geometrii) - jeśli dzieje się to niezbyt dynamicznie to występują kłopoty z ciśnieniem doładowania.
    Tylko, że to 0 jest wartością minimalną przy wyłączonym silniku, a sam układ działa odwrotnie niż ty myślisz. Praca zaczyna się od najwyższego podciśnienia i podciśnienie utrzymuje się ciągle. Podczas pracy silnika na "gruszcze" nie ma ciśnienia względnego równego 0.

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To nie ma nic do rzeczy gdziejest vacuumpompa,podciśnienie w akumulatorze jest stałe rzędu 0,7 bara (po to jest akumulator aby zapewnić jego stałą wartość niezależną od obrotów), podciśnieniem podawanym do akuratora steruje zawór overboost - upuszcza podciśnienie
    A! tobie chodziło o podciśnienie na akutatorze. Tu się zgodzę. Źle zrozumiałem.

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    W fizycznych układach straty podciśnienia zależą od średnicy i długości przewodu .
    Straty podciśnienia wynikają z nieszczelności a nie długości i średnicy przewodu. Podciśnienie w przewodzie jest w każdym punkcie takie samo o czym mówi prawo Pascala. Jeszcze raz powtarzam, że wszelkie bezwładności, ściśliwości, oddziaływania grawitacyjne itp. są w tym układzie pomijalne przy różnicach rzędu 2mm średnicy i 10 cm długości.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #1120
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Fiat Sedici 1.9 JTD-m 8v 120KM
    Postów
    7

    Domyślnie

    Sprawdziłem szczelność EGR nalewając nafty i lekko przecieka, a zatem chyba nie jest do końca szczelny. I tutaj mam pytanie: Czy mimo tego że EGR jest częściowo zaślepiony (zaślepka z 3 otworkami), jego nieszczelność może powodować zamulenie auta w dolnym zakresie obrotów i nadmierne spalanie?

    Wymieniłem także wszystkie wężyki podciśnienia. Starałem się aby wszystkie średnice i długości były zbliżone do tych starych. Mimo to brak problem z utratą mocy nadal się utrzymuje a nawet mam wrażenie że się pogłębił.

    Po odłączeniu przepływomierza brak wyraźniej poprawy, dodatkowo zmierzona i oczekiwana masa powietrza są takie same a ich linie pokrywają się na wykresie podczas jazdy. Z tego wnioskuję że przepływomierz jest raczej ok.

    Dziwny wydaje mi się wykres ciśnienia doładowania zmierzonego i oczekiwanego. Na wykresie widać jakby do doładowanie "odpalało" się z opóźnieniem.




    Zastanawiam się jeszcze na pompą vacum w jakim stopniu jej mniejsza sprawność może mieć wpływ na tą moją przypadłość. Na logikę mniejsze podciśnienie w układzie powinno mieć wpływ na mniejszą dynamikę ruchu sztangi zmiennej geometrii. Ale nie jestem w stanie stwierdzić czy pompa vacum działa nieprawidłowo bo wspomaganie hamulca działa, wspomaganie kierownicy również.

    Bardzo proszę o jakieś sugestie bo mnie już kończą się pomysły.

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory