Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 61

Temat: Klapy wirowe

  1. #41
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Piszesz naturalnie o aluminiowym kolektorze. W plastikowym cała operacja jest prostsza.
    Nie, pisze o obu kolektorach.
    W plastykowym po prostu nie widać tego co się dzieje niestety, gdyż olej przecieka do dołu. Wycieki/nieszczelność mamy często już nawet przy sprawnym kolektorze.
    W aluminiowym nie spotkałem się jeszcze z zassaniem klapy do środka, a w nowszych na przełomie 3 miesięcy mieliśmy 3 sztuki.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  2. #42
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Croma JTDm 150 Emotion, Doblo 1,6 MJ Emotion
    Postów
    100

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    żeby pozostawić je w pozycji otwartej trzeba by je zablokować. A skoro nagar zbierający się na krawędziach kolektora może narobić zamieszania to klapka na srodku jednego z kanałów w dłuższym czasie podczas pracy EGR równiez go może przyspożyć i tak jak na początku nie stoanowi praktycznie zadnego poru dla mas powietrza tak po pewnym czasie nagar gromarący sie na ścianach kolektora będzie się gromadził i na klapce przez co prędzej czy później zacznie ograniczać przekrój kanału zmniejszając jego przekrój i zakłócając proces napełaniana cylindra.

    Usunac / wyczyścić i po problemie.


    ad demontażu kolektora - nie trzeba ruszać rozrządu. Możesz wykręcać szpilki z głowicy i kolektor wyjdzie. Mozesz przykręcic koło pomy CR do dzwona i wyciągnąc sama pompe CR nie rozpinajac rozrządu i mozesz rozpiąć rozdząd i przy okazji go wymienić.
    Głupoty człowieku na forum opowiadasz i pewnie masz w tym interes. Klapy spoczynkowo są w pozycji otwartej i się same nie zamkną. Jak masz wątpliwości to zaklej je silikonem lub klejem w pozycji otwartej i nie będziesz ciężko myślał przed snem. Co do przepustowości kolektora, to kalpy w pozycji otwartej nie mają znaczenia, jak je wyrwiesz to kolektor będzie się syfił dokładnie tak samo. Rozmawiamy tu o problemie klap a nie o problemie drożności kolektora, który można także rozwiązać bezinwazyjnie. Następnym razem się zastanów, zanim napiszesz publicznie, że ktoś pisze głupoty, ponieważ sam to robisz i dodatkowo naciągasz ludzi na grubą kasę.

  3. #43
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    hmm napisałes :

    Cytat Napisał Ricambi Zobacz post
    Napiszę po raz n-ty - jeśli klapy są szczelne, to nie ma żadnego sensu ich usuwanie. Wystarczy odłączyć mechanicznie sterownik w kolektorach metalowych. W kolektorach plastikowych trzeba dokupić używany sterownik klap z kolektora metalowego i przepiąć do niego kabel sterujący. To są rozwiązania bezinwazyjne i wielokrotnie tańsze. Nie rozumiem dlaczego panuje przekonanie, ze te klapy należy wyłamać bądź usunąć i zaspawać otwory - dokładnie taki sam efekt otrzymamy odłączając sterowanie, klapy z czasem "zarosną" nagarem i staną się integralną częścią kolektora.
    i napisze to jeszcze rez. Większej głupoty nie czytałem. A ten tekst bije wszystkie " klapy z czasem "zarosną" nagarem i staną się integralną częścią kolektora "

  4. #44
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ricambi Zobacz post
    Głupoty człowieku na forum opowiadasz i pewnie masz w tym interes.
    mam interes - zaoszczędzić problemów innym na przyszłość.

    Cytat Napisał Ricambi Zobacz post
    Klapy spoczynkowo są w pozycji otwartej i się same nie zamkną.
    nigdzie nie napisałem że jest inaczej.Ale czy same się nie zamkną ...... albo przynajmiej nie zmienia swojego położenia ... zmianiając przekrój kanału ? Więc dla pewności jak juz ktos chce zrzucić listwę i zostawić je w pozycji otwartej, warto je w tej pozycji zablokować.

    Cytat Napisał Ricambi Zobacz post
    Co do przepustowości kolektora, to kalpy w pozycji otwartej nie mają znaczenia
    Pisałem już, że na początku może i nie mają . ALE skoro sadze potrafią się odkładać na krawędziach kolektora i jego kanałów czego afektem jest zacieranie się klap ich blokowanie a następnie zrywanie to tym bardziej będą się odkładać na tej klapce zostawionej w pozycji otwartej, aż w końcu jak to sam napisałeś " zarosną i staną sie integralną częścią kolektora ". skutek będzie taki że jeden kanał z 2 prowadzących świerzy czynnik do cylindra będzie miał zmniejszony przekrój.
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 21-03-2014 o 08:11

  5. #45
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    edit

  6. #46
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ricambi Zobacz post
    Rozmawiamy tu o problemie klap a nie o problemie drożności kolektora, który można także rozwiązać bezinwazyjnie.

    a pojęcie związku przyczynowo-skutkowego znasz ? EGR = sadza / sadza = nagar / nagar = zmniejszenie objętości kolektora/ zrywanie klap .


    co do rozwiązania bezinwazyjnego jak to ująłeś - jakbym miał zrzucić listwę w kolektora i pozostawić ją "samej sobie" albo dokupić siłownik ( a kto Ci sprzeda sam siłownik ? a nawet jak już to za ile ? ) to równie dobrze możesz wykręcić 2 śruby z koła. Nie powinno odpaść. Tak samo jak klapki nie powinny się same zamknąć.

    Cytat Napisał Ricambi Zobacz post
    Następnym razem się zastanów, zanim napiszesz publicznie, że ktoś pisze głupoty, ponieważ sam to robisz i dodatkowo naciągasz ludzi na grubą kasę.
    nie naciągam ludzi na kasę. Po prostu potwierdzam i powielam rozwiązanie ludzi którzy pracują jako mechanicy. Stosują skutecznie to rozwiązania. To w jaki sposób je usuniesz to Twoja sprawa.
    I nie rzucaj fochów. napisałeś co napisałeś, ja to skomentowałem. To jest forum publiczne więc tak jak osoba publiczna możesz być pochwalony albo nie.

    a wracając do merytorycznego aspektu klap - ja robiłem pomiary na hamowni w momencie gdy klapki były w samochodzie działały i były szczelne / gdy były max otwarte i ZABLOKOWANE ! / po ich usunięciu - czyszczeniu całego kolektora i kanałów w głowicy


    niżej wykresy :
    pomiar kontrolny na sprawnych i szczelnych klapkach. - 179,4 konia
    pomiar na klapach zablokowanych w pozycji max otwarte ! ( na wykresie jest jest opis zamknięte - cinek pomylił opis ) - 174 koni
    pomiar po wyczyszczeniu kolektora / usunięciu klap - 181 koni

    pomiarów na klapkach do połowy zamkniętych i zamkniętych nie mogliśmy przeprowadzić pomimo flaschowania kompa itd auto przechodziło w tryb awaryjny poprzez przeładowanie ( TAK przy klapach do połowy zamkniętych występowało przeładowanie ! )

    Wnioski wyciągnij sam.KLAPY_ZAMKNIETE.pdfMOD_KLAPY_DZIALAJACE.pdf
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 21-03-2014 o 08:13

  7. #47
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Klapy owszem "zarosną" nagarem ale tego nagaru będzie przybywało i jak pisze pampik za jakiś czas staną się przeszkodą, zakłóceniem na drodze strug powietrza. A to prowadzi do złego napełniania cylindra. Że to oddziałuje na silnik widać po korektach.
    A co do pozycji klap, to poniżej wyraźnie widać, że klapy są otwarte dopiero dla dużych obciążeń. Działają w zakresie mniej więcej działania EGR-u. Początkowo klapy są przymknięte. Chyba, że ktoś myśli o stanie "spoczynkowym" jako o niedziałającym silniku. Ale wtedy to chyba rozważanie w jakiej są pozycji zdaje się zbędne Pozycja spoczynkową należy rozumieć jako pozycja po odpaleniu silnika przy wolnych obrotach.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klapy.png
Wyświetleń:	464
Rozmiar:	9.8 KB
ID:	125187  
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 21-03-2014 o 07:55
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #48
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Klapy owszem "zarosną" nagarem ale tego nagaru będzie przybywało
    Jeżeli mam całkowicie zaślepiony EGR i sprawne turbo to skąd ma się tam brać nagar?

  9. #49
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Jeżeli mam całkowicie zaślepiony EGR i sprawne turbo to skąd ma się tam brać nagar?
    znikąd. pisaliśmy w kontekscie stockowego auta czyli z EGR. W twoim przypadku nagaru nie bedzie.

  10. #50
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Czyli chyba sposób, który proponuje Ricambi (blokada klap w poz. otwartej) przy całkowicie zaślepionym EGR da to samo co wywalenie klap (zakładając, że kolektor jest czysty)?

Podobne wątki

  1. [159] klapy wirowe
    Utworzone przez FISHA159JTDM w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 25-10-2020, 20:56
  2. Klapy Wirowe
    Utworzone przez nietyx w dziale GT
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 18-04-2017, 20:37
  3. [159] DPF, EGR, klapy wirowe- ceny?
    Utworzone przez mates14 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 15:40
  4. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez Mrhiacynt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 20:11
  5. 156 2.4 20v klapy wirowe ?
    Utworzone przez lisek10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory