Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: 156 2.0 TS 2000r Po wymianie wariatora

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000r
    Postów
    6

    Domyślnie 156 2.0 TS 2000r Po wymianie wariatora

    Witam Wszystkich serdecznie.

    Dzisiaj byłem u mechaników w Krakowie na ul. Saskiej 4 (maja dużo pozytywnych opinii, dlatego do nich pojechałem) Wymieniali cały rozrząd z pompą i wariatorem oraz wyczyścili przepustnicę.
    Po powrocie do domu odsłuchałem sobie silniczek i zamieściłem nagranie tutaj :
    https://www.youtube.com/watch?featur...&v=jd_379iABsk

    Albo jestem przewrażliwiony, albo za dużo nasłuchałem się mojego walniętego wariatora, ale wydaje mi się jakby dalej klekotał.
    Czy ktoś z szanownych forumowiczów, mógłby poświęcić 30 sekund i oglądnąć filmik?

    Po całej wymianie dalej falują obroty, trochę mniej, ale na filmiku słychać jak falują.
    Nie zrobiłem jeszcze adaptacji parametrów po czyszczeniu przepustnicy, zrobię to dziś wieczorem i sprawdzę czy dalej obroty falują.
    Na rozgrzanym silniku po zaparkowaniu obroty utrzymywały się na poziomie 1500 obrotów, jaka może być tego przyczyna?

    Czekam na Wasze odpowiedzi :-)

    Pozdrawiam serdecznie.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Falowanie obrotów nie zależy od wariatora ani rozrządu - jest związane z przepustnica (jej czystościa), silnikiem krokowym, odmą odpowietrzająca skrzynie korbowa (a własciwie zawieszającym sie zaworkiem zwrotnym) lub "lewym powietrzem"
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    jak dla mnie to dźwięk pracy (poza falowaniem obrotów) jest normalny. Tsy widać tak maja ze głośno pracują.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    a może to po prostu przepływomierz jest walnięty i dlatego faluje ? A nie jakieś silniczki krokowe

    ~ taka była piękna ! :C




  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    według mnie twój silnik ładnie pracuje nie słyszę tu wariatora padniętego a jeśli chodzi o adaptację to należy zrobić po czyszczeniu przepustnicy dlatego ci falują obroty bo nie zrobiłeś adaptacji
    sam czyściłem i też mi falowały obroty na biegu jałowym zrobiłem adaptację i falowanie ustąpiło ale obroty też mi się utrzymują na 1500 1600 po adaptacji tak się stało robiłem ją parę razy ale niżej nie schodzą także też mam taki problem robiłem adaptacje fiatecuscan chyba z 5 razy i poniżej 1500 nie schodzi nie mam pojęcia dlaczego nie wiem czy coś źle robię
    Ostatnio edytowane przez dereza ; 14-03-2014 o 07:58

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Thumbs up

    Cytat Napisał Locutus Zobacz post
    Czy ktoś z szanownych forumowiczów, mógłby poświęcić 30 sekund i oglądnąć filmik?
    Nie ma sprawy. Wariator ewidentnie terkocze. Niedawno regenerowałem, więc mam porównanie. Trzeba było zaznaczyć stary i sprawdzić go "po wymianie".
    Na podobnej zasadzie genialne alfowskie V-6 pseudomechanicy zarzynali, bo nie chciało się im wymienić filtra oleju. Bo trzeba było odkręcić kawałek wydechu, a to za dużo roboty.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8ts 144km
    Postów
    80

    Domyślnie

    jakiś miesiąc temu wymieniałem kompletny rozrząd razem z wariatorem u siebie -1.8ts i powiem Ci szczerze że mój silnik brzmi identycznie jak Twój, więc albo obydwaj daliśmy się w jajo zrobić albo niektóre Ts-y tak mają wariator to nie jest praktycznie na pewno, panewki też nie, ktoś mi kiedyś sugerował że może mieć to związek z cewkami albo wtryskami ale nie zagłębiałem się w temat bo tego praktycznie nie słychać. Na podwórku mam półroczne punto 1.4 w benzynie i klekocze dużo głośniej od tego.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    Po wysłuchaniu filmiku ciężko stwierdzić co tam slychac czy jest to normalna praca zaworow czy klekot wariatora. Musisz dokładnie przysluchac skad dobiega ten dźwięk. Przloz ucho kolo oslony rozrządu i posłuchaj czy to z tamtad leci ten klekot, a potem wsłuchaj się od drugiej strony czy jest taki sam dźwięk. Kiedy ostatnio zmieniales olej? Wymieniles rozrząd może by trzeba zmienić na swiezy olej i oczywiście do poziomu MAX jak to należy w silnikach TS. U mnie po wymianie oleju w TS zawsze miałem wrazenie ze silnik chodzi ciszej i równiej.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Nawet chyba zalecana jest wymiana oleju po wymianie wariatora.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000r
    Postów
    6

    Domyślnie

    Witam serdecznie:-)

    Dziękuje za szybkie odpowiedzi. Olej (Millers 10w40) wymieniłem na następny dzień po wymianie rozrządu, przed wymianą oleju kręciłem filmik. Powiem szczerze, że jak teraz go słucham to chodzi dużo ciszej niż przed wymianą oleju. Nie wiem dlaczego, ale jest duuuużo lepiej:-) Tak czy siak jest jeszcze lekkie hmm, jak to ująć, jakby wentylator buczał, pomimo że nie jest włączona dmuchawa. Muszę to dokładnie sprawdzić.

    P.S. Zapomniałem dodać, że zrobiłem adaptację przepustnicy i silniczka krokowego:-) Więc może to przez to tak teraz ładnie chodzi.
    Niemniej jedna dziękuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam serdecznie.
    Ostatnio edytowane przez Locutus ; 22-03-2014 o 15:51

Podobne wątki

  1. Po wymianie wariatora nadal słabo kręci
    Utworzone przez dartvader w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-05-2014, 00:13
  2. Problem po wymianie wariatora
    Utworzone przez wkamil85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2012, 21:22
  3. Zgrzyt po wymianie wariatora 1.6 TS
    Utworzone przez marszal w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-12-2010, 10:28
  4. [146] Po wymianie wariatora ..... :(
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 21:39
  5. [156] TELEPANIE SILNIKIEM PO WYMIANIE WARIATORA !!!
    Utworzone przez wwodnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-08-2008, 10:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory