Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: zywotność turbiny

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 156, 1.9 JTD, 105 KM
    Postów
    184

    Domyślnie zywotność turbiny

    Witam. Ostatnio zauwazylem ze jak raz dosyc mocno wcisnalem pedal gazu to przy 4 tys obrotow to odczuwalny byl dól ...
    Sprawdzilem na FES i pokazuje mi ze 1740 przy 5 tys obrotow mam.
    Czy turbina do wymiany??
    Co mozna jeszcze sprawdzić?
    pozdrawiam

  2. #2
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Matko święta, kręcisz poczciwego CF2 do 5tyś rpm?! Ten silnik puchnie momentalnie powyżej 3tyś rpm, to pierwsza generacja 8mio zaworowca, to ma jechać od 2tyś do 3tyś i wtedy jest okej
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dragos
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Stara 156 1.9 8v
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał arekgr Zobacz post
    to ma jechać od 2tyś do 3tyś i wtedy jest okej
    Czy aby nie przesadzasz? Moje trasy to głównie autostrada i jakbym miał jechać w tym przedziale to już dawno bym usnął i nie napisał tego posta
    Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
    słychać alfę jak rdzewieje.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Kręć go dalej do 5 tyś to pożegnasz się nie tylko z turbiną, ale i całym silnikiem. Pozdro
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  5. #5
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Dragos, przyznasz chyba, że podczas powiedzmy rozpędzania się od 0-100km/h nie ma sensu tego silnika kręcić do 4tyś obrotów. Jak już lecisz powiedzmy te 140km/h na autostradzie, to wtedy siłą rzeczy trzymamy na obrotach. Chociaż lepiej nie przesadzać za długo z okolicami prędkości maksymalnej - może się usmażyć
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 156, 1.9 JTD, 105 KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Aha, rozumie, dzieki chlopaki

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    I dlatego wolę kupić sobie benzyniaka teraz

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał arekgr Zobacz post
    Dragos, przyznasz chyba, że podczas powiedzmy rozpędzania się od 0-100km/h nie ma sensu tego silnika kręcić do 4tyś obrotów. Jak już lecisz powiedzmy te 140km/h na autostradzie, to wtedy siłą rzeczy trzymamy na obrotach. Chociaż lepiej nie przesadzać za długo z okolicami prędkości maksymalnej - może się usmażyć
    Ja z Wrocławia do Krakowa, leciałem cały czas 200km/h przez całą trasę, nie licząc postoju na bramkach, obroty około 3 tyś i nic złego się nie podziało, powiem więcej, turbina się chyba tym radowała i "przetkała" się
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  9. #9
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    maniek015, podejrzewam że Twoja 16V ma chłodnicę oleju tak jak moja 20V A 1.9CF2 nie ma... Poważnie przy 200km/h masz 3tyś obr?
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Turbo ciągnie w 166 od 1700 do 4000rpm ma zakres mocy.
    W CF3 ciągnie powyżej 4k rpm , ale nie praktykuje kręcenia silnika do końca.

    Natomiast w trasach zdarza się kręcić do 4000 Przy wyprzedzaniu
    Z kolei tak jak piszą wyżej - to jest DIESEL, nie BENZYNA i szkoda kręcić tak wysoko

    Z drugiej strony.. Skoro turbosprężarka ciągnie do 4000tys rpm, to producent zabrał pod uwagę, że ludzie będą do tylu jeździć oraz fakt pod uwagę awarii przy tym zakresie RPM... Gdyby silnik miał się rozlecieć przy 4000rpm to turbo pompowałoby do 3000rpm

    Ale to jest tylko takie moje zdanie

    P.S - ja mam wersję 10V CF3, chłodnica oleju występuje (tak mi się wydaje) może mnie ktoś poprawić ?

Podobne wątki

  1. Modele turbiny JTD
    Utworzone przez motogold w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-06-2014, 22:46
  2. 2.4 Jtd Wymiana turbiny
    Utworzone przez Juzon5 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-04-2013, 13:08
  3. Awaria turbiny
    Utworzone przez aquarius6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 11:57
  4. Turbiny w 2,4 JTD????
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-06-2012, 10:22
  5. Jazda bez turbiny 2,4 jtd
    Utworzone przez Garulkrk w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 15:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory