Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Awaria turbiny

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie Awaria turbiny

    Witam od niedawna zauważyłem problem z ubywaniem oleju na bagnecie po dłuższej trasie ubywa go nawet sporo po 1000 km dosyc żwawej jazdy nawet 0.5 litra kiedy jezdze spokojnie tak do 2 tys obrotów ubytków wielkich nie zauważyłem oddałem auto do mechanika żeby sprawdził mi turbo i okazało sie ze ma spory luz osiowy i widać ze przepuszcza olej poza tym słychać wyrażny świst kiedy ruszam na zimnym silniku na odcinku ok 2 km później świst zanika, mam pytanie co mogło spowodować takie uszkodzenie turbiny? czy to juz jej czas - przebieg 200 000 - nie kręcony i czy jakis wpływ mogł miec na to uszkodzony zawór EGR? turbine oddaje do regeneracji ale niestety dopiero w poniedziałek za tydzien przez ten czas musze sie jeszcze przemeczyc mam nadzieje ze przy oszczednej jeździe nic powaznego sie dalej nie stanie
    jeszcze jedno ile powninna wytrzymac prawidłowo zregenerowana turbina?

  2. #2
    maly66625
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius6 Zobacz post
    wpływ mogł miec na to uszkodzony zawór EGR?
    Mógł, ponieważ: turbina mogła pracować pod większym obciążeniem i/lub przez większą ilość oraz podwyższoną temperaturę spalin mogła się po prostu "przekręcić", czyli łapała obroty ponad normę (często w 1.9 dci się tak dzieje). Druga sprawa to filtr powietrza, zanieczyszczony map sensor lub dziurawy dolot. Dobrze zregenerowana turbina wytrzyma bez problemu 100tyś.km.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    EGR ? Nie mógł jej uszkodzić. Prędzej rodzaj oleju i niewłaściwe obchodzenie się z nią. Widziałeś olej w dolocie w większych ilościach ? (bo mniejsze, to normalka od odmy. Takie śladowe ilości - tłusty nalot). Dymił z wydechu ?

    Ta turbinę obecnie regeneruje się podzespołami z odzysku. Producent nie wykonuje już od jakiegoś czasu części zamiennych.
    Pamiętaj też, że jest to turbina oparta na łożysku pływającym i aby stwierdzić luz trzeba wiedzieć jak to zrobić. Więc upewnij się czy aby mechanik wie co robi. Bo jak podejrzewam ściągnął węża, wsadził palucha i pomachał nim. Tymczasem przyczyn może być wiele. Tak gwizdu jak i ubywania oleju.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alfaNl
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Nederland
    Auto
    selespeed
    Postów
    62

    Domyślnie

    Nieszczelny dolot, kiepski filtr powietrza, kiepski olej, brak studzenia i grzania turbiny to są przyczyny jej padania, turbo po dobrej regeneracji wytrzyma tyle samo co nowe

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tak, kiedyś tyle wytrzymywały. Bo były do nich nowe części zamienne. Teraz z wytrzymałością regenerowanych jest na ogół źle. Z resztą można o tym i u nas na forum poczytać.
    Tak jak pisałem Garrett już od kilku lat nie produkuje i nie sprzedaje zestawów naprawczych. Zgodnie z wprowadzoną w 2004 roku polityką Garretta "Non-Repair Policy". Wszystko co jest regenerowane ma po prostu dobierane lepsze części używane lub wątpliwej jakości podróbki. Z resztą podróbki były powodem wprowadzenia tej polityki. Tylko niewielki procent turbin odzyskiwał swoją sprawność, a cierpiał na tym image firmy Garrett.

    "Honeywell Garrett 'new only' replacement policy.
    The complexity of the Garrett VNT™ turbocharger means that any attempt to remanufacture could lead to potentially serious problems. To safeguard customers' interests, Garrett will only provide new replacement turbocharger units for VNT™ technology. That is why Turbo Dynamics, as an official Garrett Authorised Turbo Specialist, only supplies brand new VNT turbochargers instead of remanufactured units."
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Gwizdanie turbiny JTD
    Utworzone przez TOBISIAK w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2015, 09:54
  2. Turbiny w 2,4 JTD????
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-06-2012, 10:22
  3. [166] Regeneracja turbiny
    Utworzone przez koles_02 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 18:53
  4. Podcisnienie do turbiny
    Utworzone przez zapala6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 22:04
  5. [166] 2.4 JTD łopatni turbiny
    Utworzone przez adrian166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-12-2008, 12:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory