Strona 2 z 18 PierwszyPierwszy 123456789101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 174

Temat: Giulietta vs. Focus

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał gpmars Zobacz post
    Generalnie jak wybierałem auto to ideałem byłaby poprzednia Mazda 3 z silnikiem od Julki.
    Mnie czeka jazda M3 z silnikiem 2.0 120KM, jezeli nic nie pomylilem. Ma byc atmosferyczny, bo dla żony. Choc jej numerem jeden jest Tigra2 w kolorze turkish blue... Moze sie uda taki znalezc... Moze...

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Ale Alfisti mają w głowie coś jednak inaczej. Żona była zachwycona moim Fordem i bardzo chciała takie auto, pojechaliśmy jednak na kilka jazd próbnych, wsiadła do Julki i powiedziała, "auto skrojone dla mnie, ideał tylko to i koniec. Ja chcę Giuliette a ty dalej jeździj plebejskim Fordem".
    Zona ma racje we wszystkim a gustu nie da sie łatwo zmienić, po prostu twoja morda pasuje do forda.
    Tylko sie nie obraz

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Takie wątki to widzę w dziale gusta i moda. Facet nie wie co zrobić z CD? proponuję znaleźć w F.... miejsce na SD.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Zaraz zejdziemy na poziom porownywania Giulietty do Fabii


    Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Dołączył w 2007 ale konto wcześniejsze skasowali
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał Imć Zobacz post
    Co do silnika to nie mam porownania, ale ze MA 170KM ma mniejsza dynamike niz 1.6 150KM to dosc odwazne stwierdzenie imvho. Ja w MA odczulem od razu, ze jest to silnik jednak o pojemnosci 1368cm3 i trzeba miec to na uwadze, szczegolnie w trybie N i A. Po prawie 2k juz sie rozumiemy.

    Odważne, ale i prawdziwe. Jeździłem 120KM, 170KM i 170KM z TCT.
    Niestety dla Julki - 1,6 i 270Nm w Focusie robi swoje, pomimo że na papierze ma 8,5 do 100.


    Cytat Napisał Imć Zobacz post
    Przy okazji, moglby kolega zrobic porownanie w dB przy uzyciu np oprogramowania ze smartfona Ciekawi mnie skala wyciszenia Fokusa 1.6. Raczej nie bede mial okazji jezdzic czyms takim, ale ciekawy jestem.

    Cytat Napisał buczo Zobacz post
    Już pisałem to w innym wątku: "głośniejsze niż Giulietta, mierzone 66dB, dla porównania focus z silnikiem 1.6 o mocy 180hp, ma 68dB, przy 100km/h, więc nie wiem gdzie Ci ciszej?"
    Poprzedni wątek dotyczył stricte głośności.. ale widzę, że kolega jakoś nie może się z tym pogodzić. Focusy są GŁOŚNIEJSZE.... a mruk silnika to inna bajka.
    Pozdrawiam



    Postaram się zrobić kilka testów w porównaniu z Julką. Dziś jeździłem Focusem i na 6 biegu wygląda to tak:
    przy 80km/h - 57-59dB,
    przy 100km/h - 60-61dB,
    przy 140km/h około 63-65dB.
    Jeżeli Julka ma 66dB a Focus (150KM) około 60dB to by się potwierdzało. Rzeczywiście u mnie przy 150-160 jest porównywalnie głośno jak w Giulieccie (120KM) przy 100.
    Dodam tylko, że ja mam 16/205 a Giulietta 17/225.




    Cytat Napisał Imć Zobacz post
    Rozumiem ze porownuje kolega glosniki standardowe, tak? Bo jezeli tak, to tam montuja co popadnie i nie warto.

    Tak, standardowe nagłośnienie fabryczne w Julce i standardowe w Focusie - powtórzę, że w Fordzie jest o niebo lepsze.




    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Takie wątki to widzę w dziale gusta i moda. Facet nie wie co zrobić z CD? proponuję znaleźć w F.... miejsce na SD.

    Owszem posiadam, W Giulieccie niestety brak, czego trochę brakuje, ale nie czepiajmy się detali.






    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Zona ma racje we wszystkim a gustu nie da sie łatwo zmienić, po prostu twoja morda pasuje do forda.
    Tylko sie nie obraz

    Cytat Napisał buczo Zobacz post
    Trochę mi ten wątek zalatuje trolem ;-) ale to takie tam moje subiektywne stwierdzenie.
    Większość z Was komentujących wątek, powołuje się na wygląd. Odstawiam to na bok i piszę o odczuciach jazdy tymi dwoma autami, zaletach i wadach jednego i drugiego. To nie jest dyskusja o guście. Oczywiście samochód kupuje się biorąc pod uwagę jego funkcjonalność, osiągi i oczywiście wygląd. Ale gdzie jest granica? Bo w przypadku Giulietty, na jej plus działa głównie wygląd.
    Z żalem stwierdzam, że Focus jest wg mnie lepszy. Jak czytam dla przykładu wątek o awariach przez pierwsze 10tys to aż nie mogę uwierzyć.
    Focus to mój samochód służbowy, nie kupiony przeze mnie, jeżdżę nim na codzień i jest świetny.


    Nie, nie troluje. Podchodzę do tematu poważnie. Może źle zacząłem wątek, kocham Alfy, kupiłem swoją 156kę i była świetna, teraz żona ma Giuliette. Kupiłem Giuliette, pomimo, że widzę wiele plusów na rzecz Focusa.
    Kupiłem Alfę sercem, stoi pod domem i jest piękna i czerwona.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Poznań i okolice
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    65

    Domyślnie

    Dwa lata temu wygrała Julka, chociaż to Leon lepiej trzymał się drogi ale środek wyglądał jakby go robili przy pomocy siekiery. Focus przegrał bo był za bardzo standardowy, ale fakt że 1.6 150 nie ma takiej dziury jak MA. Środek jest inny od wszystkich i przez to oryginalny, nie słyszałem jeszcze negatywnej opinii, a siedziały w nim różne osoby.W foce jest po prostu praktyczny dlatego teraz do pracy wygrała foka.

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    W kwestiach estetyki byłbym ostrożny, bo forumowi kapłani kultu krzyża i węża nałożą na kolegę z Fokusa fatwę.

    Ale co do elastyczności, to coś w tym może być. Jeśli te 270 Nm zaczyna się o ile pamiętam od 1600 rpm, to jest cokolwiek lepiej niż 250 Nm od 2250 rpm, więc w codziennej eksploatacji taki silnik powinien być wygodniejszy.
    ___

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Dołączył w 2007 ale konto wcześniejsze skasowali
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał milleniusz Zobacz post
    W kwestiach estetyki byłbym ostrożny, bo forumowi kapłani kultu krzyża i węża nałożą na kolegę z Fokusa fatwę.

    Ale co do elastyczności, to coś w tym może być. Jeśli te 270 Nm zaczyna się o ile pamiętam od 1600 rpm, to jest cokolwiek lepiej niż 250 Nm od 2250 rpm, więc w codziennej eksploatacji taki silnik powinien być wygodniejszy.
    Tak to wygląda:

    Focus 1,6
    Moc silnika:150 KM, przy 5700 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy:270 Nm, przy 1900-3500 obr/mi

    Giulietta MA
    Moc silnika: 170 KM, przy 5500 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy:230 Nm, przy 2250 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy Nm (kgm - WE) przy obr./min. tryb Dynamic 250 (25.4) 2500.


  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Odważne, ale i prawdziwe. Jeździłem 120KM, 170KM i 170KM z TCT.
    Niestety dla Julki - 1,6 i 270Nm w Focusie robi swoje, pomimo że na papierze ma 8,5 do 100.
    Jezeli kolega sprawdzal ze stoperem to ok...

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    przy 140km/h około 63-65dB.
    Dzieki!

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Z żalem stwierdzam, że Focus jest wg mnie lepszy. Jak czytam dla przykładu wątek o awariach przez pierwsze 10tys to aż nie mogę uwierzyć.
    Nie ma co zalowac... kazdy wybiera to co mu bardziej pasuje.
    Co do fokusow, to nie mam porownania z forow, ale mam kumpla w AutoPlaza w W-wie (dealer Forda i Hondy) i z ta bezawaryjnoscia Fokusow to wszystko zalezy od wielkosci proby statystycznej

    Dodano po 6 minutes:

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Maksymalny moment obrotowy:270 Nm, przy 1900-3500 obr/mi
    Na wykresie z tego co zapytalem google to wychodzi od m/w 2200 do 3800 i ma wartosc ok 260Nm dla 1.6 ecoboosta z Fokusa Mk3. Julka ma od 2200 do 4200 i ma wartosc 260Nm... Tyle mowi google. Wiec jezeli nie bylo mierzone, to tez kazdy egzemplarz sie rozni. A te swiezo z fabryki vs te z wiekszym przebiegiem to juz na pewno.

    http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-...st-110kW-150KM
    http://www.forum.alfaholicy.org/mito...z_hamowni.html
    Ostatnio edytowane przez Imć ; 24-03-2014 o 22:42 Powód: Dodano

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Tak to wygląda:

    Focus 1,6
    Moc silnika:150 KM, przy 5700 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy:270 Nm, przy 1900-3500 obr/mi

    Giulietta MA
    Moc silnika: 170 KM, przy 5500 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy:230 Nm, przy 2250 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy Nm (kgm - WE) przy obr./min. tryb Dynamic 250 (25.4) 2500.

    A, czyli w obu wyżej. W poprzednim aucie miałem 250 od 1500 do 4500 i tego mi tu najbardziej zawsze brakowało. Głównie dlatego prawie zawsze jeżdżę w trybie D, bo tam jest nieco lepszy przebieg momentu. To nawet nie chodzi, że szczyt jest przy 2.500, tylko że przy 1.500 zupełnie nic się nie dzieje. No ale ten typ tak ma, i już.
    ___

Podobne wątki

  1. 156 prawie jak Focus ST
    Utworzone przez Barus91 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory