WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Wystarczy trochę dystansu do otaczającej nas rzeczywistości i możesz sobie spokojnie popatrzeć wtedy na to, jak każdy producent się rozwija. Osobiście uważam, że np. tak jak VW poszedł technicznie "pod wodę", to w takim samym stopniu Ford poszedł do przodu. Obecnie (patrząc z perspektywy człowieka, który nie tylko jeździ, ale też i naprawia auta) trudno na ten moment znaleźć markę bardziej godną polecenia w segmencie aut "przeciętnych". Alfa i Fiat stoją w miejscu od ... dobrych 5 lat. Zero sensownych nowych modeli, jakieś zapowiedzi przesuwane z roku na rok. Znając Włochów to w 2015 może się okazać, że z zapowiedzi będą nici, z marki Alfa zostane tylko Mito i w dodatku będzie sprzedawane tylko na rynku włoskim. Obecnie Alfa oferuje 2 (słownie DWA) modele - Mito i Giuliettę. Plus limitowana 4C, dla wybrańców, to jej nawet nie liczę, bo to jest jakaś kpina z nabywcy. Fiat - oferta aut osobowych - 500ka w różnych odmianach, Punto (staroć), Bravo (staroć), Sedici oraz Freemont (czyli Dodge po lifcie). Teraz popatrz sobie np. na Hyundaia. Producent, który 10 lat temu miał w ofercie jakieś przedziwnie wyglądające pierdzikółka. Teraz ma 8 modeli, niektóre w różnych odmianach. Od aut małych po ładne SUV-y. Oni to dopiero wykonali postęp. Podobnie mocno do przodu idzie KIA. Jeszcze odrobinę pracy nad gamą silników i będzie całkiem ciekawa marka. I co my musimy porównywać - Alfę, która odcisnęła nie raz swoje logo w historii motoryzacji z jakimiś koreańskimi wynalazkami???? I Alfa w takiej konfrontacji jest ofertowo rozłożona na łopatki???? Przecież to jest kpina z alfisti z całego świata! Jak tak dalej pójdzie, to za kolejne 10 lat Alfa Romeo będzie tylko wspomnieniem. Lancia już jest - a przecież to też był producent, który swoje w motoryzacyjnym świecie zrobił i znaczył niemało.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
no też właśnie chciałbym żeby było 4c dla klienta głuchego i ze sporym portfelem,
dla ciebie giulietta jaką tam chcesz
a dla mnie żeby zrobili coś co jeździ jak 166, z wnętrzem jak 159, z oczywiście nowszym wyglądem niż te dwa i z 6-7 silnikami (tylko bez żartów 105 hp) coś do czego zapakuje swoją "mariole" i wszystkie jej walizki bo sam sie zmieszcze w schowku przed pasażerem, i pojedziemy 200km/h cicho sobie rozmawiając, i żebym płacił max 50pln na 100km .....
Ja bym wolał, żeby zrobili coś, co jeździ lepiej niż 166, z wnętrzem trwalszym od 159 i ładniejszą kierownicą oraz silnikiem V6. Tylko, czy będzie mnie na coś takiego stać?
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
a mi sie bardzo podoba kierownica od nowej Julki QVciekawe czy moge sobie ja przelozyc do mojej
Tomek, z planów Sergio wynika raczej to, że Alfa ma równać do 4C, a nie do Mito - w sensie ma być nowa platforma RWD, na której będą robione samochody tańsze niż Maserati, ale droższe niż Alfa 156/159. MiTo i Giulietta mają nie mieć następców. Osobiście nie wierzę, żeby aż tak strzelali sobie w stopę (nowy Merc A FWD i nowe (następne) BMW1 oraz BMW2 FWD, a Sergio będzie startował od RWD segmentu D, nie widzę tego), ale takie są plany...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Jeśli chodzi o QV, to zgadzam się z przedmówcami, w tej chwili to bardziej pakiet stylistyczny niż poważna sportowa wersja. A że i w słabszych silnikach można sobie zamówić pakiet QV Line czy jak to się tam nazywa to... po co robić tę wersję?
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Jestem ciekaw czy naprawiaja po czy przed cofnieciem licznikai czy przy kolejnych 150 tysiacach znowu wywala panewki
Zgadzam sie. Choc ja bym nie porownywal Alfy do Kii. Inny target. Porownanie z Fiatem wskazane...
IMVHO po to po co kupuje sie Giuliette. Po to, ze ma sie ochote wlasnie na ten konkretny samochod. Tak samo na silnik TBi. Ja nie mialem na niego ochoty i mam MA z pakietem stylistycznym QV. W praktycznosci Alfa przegra z Skoda, Kia etc. Przerabialem to kiedys i zupelnie swiadomie (choc z pewna pomoca logistyki FAP) wtedy wybralem co innego.
Jak by nie porównywać każdy kto samochodu nie traktuje tylko i wyłącznie jako środek transportu, a drogi jako pokonanie odległości z punktu A do B będzie się czuł lepiej w Alfie niż Fordzie, może mi ktoś ściemniać, że to bzdura, ale taka prawda Alfy mają to coś. Zależy też kto czego szuka jest dużo modeli ekonomiczniejszych, wygodniejszych, tańszych w utrzymaniu, mniej awaryjnych itd ..., ale przecież Alf się nie kupuje głową tylko sercem.