Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Tani zestaw tarcz hamulcowych

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa 156 105 KM '99
    Postów
    29

    Domyślnie

    A mógłby mi ktoś powiedzieć, jak ocenić stan tarcz z tyłu? Bo z przodu na bank mam do wymiany tarcze, bo trzęsie podczas hamowania zwiększysz prędkości. Natomiast z tyłu po przejechaniu parunastu kilometrów zaczyna piszczeć w lewym kole i jak wcisnę lekko na hamulec, bądź zaciągnę delikatnie ręczny to przestaje. Domyślam się, że klocki do wymiany, ale czy tarcze też? Może nie trzeba tarcz z tyłu wymieniać, a same klocki. Jak to sprawdzić?

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Jeśli przestaje piszczeć po naciśnięciu hamulca to prawdopodobnie stoi tłok w zacisku. Przyjrzyj się temu

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 jtd - kartofel ;)
    Postów
    288

    Domyślnie

    zmierzyć ich grubość... to na początek

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał barsliw Zobacz post
    Jeśli przestaje piszczeć po naciśnięciu hamulca to prawdopodobnie stoi tłok w zacisku. Przyjrzyj się temu

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka
    Może też być problem z przewodem hamulcowym. Potrafią blokować płyn.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shaqoo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta QV
    Postów
    36

    Domyślnie

    Przejedź palcami po tarczy, jeżeli będzie bardzo nierówno, na brzegu będzie dość duży tzw. "rant", tarcze raczej do wymiany albo do przetoczenia.

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    Na apostel jest firma co sprrzedaje komplet. Klocków i tarcz lewy prawy tył za 125zl muszę sam kupić juz i wytestowac je. Firma mieści się w krakowie jeżeli ktos jest z krk to nie bd płacić za przesyłkę . Jak hamujesz czujesz wibracje ? Z tylu

    Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka

    Allegro miało być grrr pośpiech i telefon . Przepraszam za bledy

    Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa 156 105 KM '99
    Postów
    29

    Domyślnie

    Cytat Napisał e5nio Zobacz post
    Jak hamujesz czujesz wibracje ? Z tylu
    Z przodu, na kierownicy. Wibracje miałem już trochę szybciej, nim jeszcze zaczęło mi piszczeć w tylnym kole. Więc sadze, że przód do wymiany w komplecie.

    Tył jeszcze sprawdzę przy wymianie kół jak wyglądają tarcze.

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    zrób foty wrzuć tu i powiemy Ci

  9. #29
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    BMW E46 330i
    Postów
    220

    Domyślnie

    Zmierz grubość tarczy, dopuszczalne minimum to 9mm z tylu (nowa ma mieć 10mm). Najprościej zmierzyć suwmiarką używając podkladek aby pominąć rant i od wyniku odjąć grubości podkladek. Mierzy się w najcieńszym miejscu.
    Dodam że od strony pasażera są zwykle cieńsze, a przy 8mm nadal się jeszcze nie rozsypują i hamują bardzo mocno.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Ba._Ba. ; 29-03-2014 o 00:53

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa 156 105 KM '99
    Postów
    29

    Domyślnie

    Przyglądnąłem się tarczom i wygląda, że komplet tarcz jest do wymiany.

    Co do piszczenia, to po ściagnięciu koła kręcąc tarczą czuć było znaczny opór pomimo, że hamulce nie trzymały. Po obstukaniu delikatnie kluczem okolic hamulca coś puściło i tarcza zaczęła kręciła się dość swobodnie. Co to mogło trzymać?

Podobne wątki

  1. [146] Wymiana tarcz hamulcowych.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 15-09-2011, 21:19
  2. [156] wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez Kosiar w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 20:48
  3. [155] rozmiar tarcz hamulcowych
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 21:08
  4. [155] Osłony tarcz hamulcowych
    Utworzone przez fiveseven w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2010, 18:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory