Wariator w silniku TS wymienia się przy każdej wymianie rozrządu, a co drugą wymianę również pompę wody. Jak będziesz czekał aż da znać to dwa razy częściej bedziesz robił rozrząd, bo aby wymienić wariator trzeba rozpiąć rozrząd.
Wariator w silniku TS wymienia się przy każdej wymianie rozrządu, a co drugą wymianę również pompę wody. Jak będziesz czekał aż da znać to dwa razy częściej bedziesz robił rozrząd, bo aby wymienić wariator trzeba rozpiąć rozrząd.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
mhm dzięki
w tsach awarie wariatora to reguła jest?
Dlatego instrukcja serwisowa zaleca ich wymianę razem z rozrządem - nie spotkałem silnika TS w którym wariator wytrzymał dłużej niż 60-80tys. km
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
W instrukcji jest napisane wymiana rozrządu co 120 tyś kmNapisał Maciek-156
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Oj różne rzeczy się pisze w instrukcjachNapisał 75andrew155
DD
"Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia"
Moje ex:
Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
Moje aktualne:
AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.
Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa
75andrew155 swego czasu toczyliśmy dyskusję czy wymieniać wariator razem z rozrządem jak to jest napisane w instrukcji (to było moje zdanie) , czy robić tylko sam rozrząd (Ty byłeś zwolennikiem tych pozornych oszczędności). Parę osób wtedy tak zrobiło i za kilka tys. km znowu musieli zrzucać rozrząd bo trzeba było tym razem wymieniać wariator - to memento dla osób ktore zastanawiają się czy wraz z rozrządem wymienić też wariator. Jeszcze jedno jak nowy wariator to i nowy olej - zawsze!Napisał 75andrew155
75andrew155 a czytałeś biuletyn serwisowy dotyczący rozrządu w autach użytkowanych w klimacie umiarkowanym? - wyraźnie jest tam napisane zalecana wymiana w silnikach TS co 60tys. km lub trzy sezony zimowe - nie powtarzaj więc tego co każdy może przeczyt6ać w ogólnej instrukcji użytkownika.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
A ja jeszcze popisze o znakach na pasku![]()
Ale na poczatek:Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku.
SG0240 co chce udowodnic?...mam zamiar przekonac Cie ,iz znaki na pasku nie sa najwazniejsze a i poczułem sie lekko zniesmaczony jak stwierdziłes,ze wprowadzam ludzi w błąd?
Wiec tak, napisałes wyzej,ze jezeli na pasku nie ma juz znaków,bo sie starły -to nalezy zrobic farbką -a co jezeli pasek jest zle ustawiony?i robisz sobie znaki a jakis pan Heniek zle pasek ustawił.A jezeli znaki sa jescze widoczne to co?nalezy tak długo wałem krecic ,az sie pokryja z znakami na kołach-to moze zajac 2 dni.a i w tym wypadku pasek moze byc przestawiony np.o 2 ząbki.Powiedz skad masz takie doswiadczenia?Pracujesz w centrum szkolenia w bielsku?
Wiec jeszcze raz![]()
Gdy mamy juz nowy pasek osadzony na kołach (oczywiscie koła luzne,wyzerowany cylinder,zablokowane wałki i koło zamachowe no i oczywiscie odpowiednio napiety napinacz)dokrecamy koła-pasek mamy na znakach ,robimy dwa obroty wałem i co wtedy?...sprawdzamy czy pasek jest dobrze załozony ...jak?sprawdzamy wyzerowanie cylindra i jak pasuja blokady,bo znaki na pasku oczywiscie sie nie zgadzaja i nimi sie nie sugerujemy i bez znaczenia jest czy załozymy pasek na znaki czy nie -NAJWAZNIEJSZE SĄ BLOKADY I WYZEROWANIE CYLINDRA I TYLKO TO DAJE 100% PEWNOSCI,ZE PASEK JEST USTAWIONY POPRAWNIE! i prosze nie pisz mi,ze po takiej operacji silnik sie rozleci.A i dodam jeszcze ,ze znaki na pasku nie wystepowały w pierwszych silnikach ts,pojawiły sie gdzies dopiero koło roku 2001
Panowi SG0240 i kaiowas polecam wam lekturę - wszystko jest łopatologicznie napisane wraz ze zdjęciami:
http://www.forum.alfaholicy.org/topi...-ts-vt2651.htm
Żadne znaki na pasku nie są wymagane, a wałem obraca się aby sprawdzić prawidłowość ustawienia napięcia paska przez napinacz.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
ale w 2.0 już sa wymgane oznaczeia na pasku bo w rozrządze są kola balansujące (jeden z dalszych postów w temacie pokazanym przez Macka-156
co do zamiennikow to mozna kupic regenerowany, albo swoj zregenerowac jesli niejest zabardzo zuzyty, (bo tam zeby moga sie wycierac). zestaw napraczy , sprezynka i podkladka kosztuje cos 20zeta i czasami to wystarcza. ja obecnie mam zalozony regenerowany i silniczek ladnie rowniotko pracuje. wczesniej chodzil jakby mial zawory niepoustawiane i nierowno.