Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: [156] jeszcze raz wariator

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wariator w silniku TS wymienia się przy każdej wymianie rozrządu, a co drugą wymianę również pompę wody. Jak będziesz czekał aż da znać to dwa razy częściej bedziesz robił rozrząd, bo aby wymienić wariator trzeba rozpiąć rozrząd.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    mhm dzięki
    w tsach awarie wariatora to reguła jest?

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Dlatego instrukcja serwisowa zaleca ich wymianę razem z rozrządem - nie spotkałem silnika TS w którym wariator wytrzymał dłużej niż 60-80tys. km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Dlatego instrukcja serwisowa zaleca ich wymianę razem z rozrządem - nie spotkałem silnika TS w którym wariator wytrzymał dłużej niż 60-80tys. km
    W instrukcji jest napisane wymiana rozrządu co 120 tyś km

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Cytat Napisał Maciek-156
    Dlatego instrukcja serwisowa zaleca ich wymianę razem z rozrządem - nie spotkałem silnika TS w którym wariator wytrzymał dłużej niż 60-80tys. km
    W instrukcji jest napisane wymiana rozrządu co 120 tyś km
    Oj różne rzeczy się pisze w instrukcjach DD
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Cytat Napisał Maciek-156
    Dlatego instrukcja serwisowa zaleca ich wymianę razem z rozrządem - nie spotkałem silnika TS w którym wariator wytrzymał dłużej niż 60-80tys. km
    W instrukcji jest napisane wymiana rozrządu co 120 tyś km
    75andrew155 swego czasu toczyliśmy dyskusję czy wymieniać wariator razem z rozrządem jak to jest napisane w instrukcji (to było moje zdanie) , czy robić tylko sam rozrząd (Ty byłeś zwolennikiem tych pozornych oszczędności). Parę osób wtedy tak zrobiło i za kilka tys. km znowu musieli zrzucać rozrząd bo trzeba było tym razem wymieniać wariator - to memento dla osób ktore zastanawiają się czy wraz z rozrządem wymienić też wariator. Jeszcze jedno jak nowy wariator to i nowy olej - zawsze!
    75andrew155 a czytałeś biuletyn serwisowy dotyczący rozrządu w autach użytkowanych w klimacie umiarkowanym? - wyraźnie jest tam napisane zalecana wymiana w silnikach TS co 60tys. km lub trzy sezony zimowe - nie powtarzaj więc tego co każdy może przeczyt6ać w ogólnej instrukcji użytkownika.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    A ja jeszcze popisze o znakach na pasku
    Ale na poczatek:Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku.

    SG0240 co chce udowodnic?...mam zamiar przekonac Cie ,iz znaki na pasku nie sa najwazniejsze a i poczułem sie lekko zniesmaczony jak stwierdziłes,ze wprowadzam ludzi w błąd?
    Wiec tak, napisałes wyzej,ze jezeli na pasku nie ma juz znaków,bo sie starły -to nalezy zrobic farbką -a co jezeli pasek jest zle ustawiony?i robisz sobie znaki a jakis pan Heniek zle pasek ustawił.A jezeli znaki sa jescze widoczne to co?nalezy tak długo wałem krecic ,az sie pokryja z znakami na kołach-to moze zajac 2 dni.a i w tym wypadku pasek moze byc przestawiony np.o 2 ząbki.Powiedz skad masz takie doswiadczenia?Pracujesz w centrum szkolenia w bielsku?
    Wiec jeszcze raz
    Gdy mamy juz nowy pasek osadzony na kołach (oczywiscie koła luzne,wyzerowany cylinder,zablokowane wałki i koło zamachowe no i oczywiscie odpowiednio napiety napinacz)dokrecamy koła-pasek mamy na znakach ,robimy dwa obroty wałem i co wtedy?...sprawdzamy czy pasek jest dobrze załozony ...jak?sprawdzamy wyzerowanie cylindra i jak pasuja blokady,bo znaki na pasku oczywiscie sie nie zgadzaja i nimi sie nie sugerujemy i bez znaczenia jest czy załozymy pasek na znaki czy nie -NAJWAZNIEJSZE SĄ BLOKADY I WYZEROWANIE CYLINDRA I TYLKO TO DAJE 100% PEWNOSCI,ZE PASEK JEST USTAWIONY POPRAWNIE! i prosze nie pisz mi,ze po takiej operacji silnik sie rozleci.A i dodam jeszcze ,ze znaki na pasku nie wystepowały w pierwszych silnikach ts,pojawiły sie gdzies dopiero koło roku 2001

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Panowi SG0240 i kaiowas polecam wam lekturę - wszystko jest łopatologicznie napisane wraz ze zdjęciami:
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...-ts-vt2651.htm
    Żadne znaki na pasku nie są wymagane, a wałem obraca się aby sprawdzić prawidłowość ustawienia napięcia paska przez napinacz.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    ale w 2.0 już sa wymgane oznaczeia na pasku bo w rozrządze są kola balansujące (jeden z dalszych postów w temacie pokazanym przez Macka-156

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    co do zamiennikow to mozna kupic regenerowany, albo swoj zregenerowac jesli niejest zabardzo zuzyty, (bo tam zeby moga sie wycierac). zestaw napraczy , sprezynka i podkladka kosztuje cos 20zeta i czasami to wystarcza. ja obecnie mam zalozony regenerowany i silniczek ladnie rowniotko pracuje. wczesniej chodzil jakby mial zawory niepoustawiane i nierowno.

Podobne wątki

  1. [159] Jeszcze raz o DPF...
    Utworzone przez Jaromir191280 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 23:54
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 07:51
  3. [159] EGR i co jeszcze ?
    Utworzone przez Robson1236 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 09:49
  4. Co jeszcze???
    Utworzone przez starnaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2010, 20:15
  5. [156] Kluczyki raz jeszcze.
    Utworzone przez andrzew w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-03-2008, 12:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory