Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Połamane dolne mocowanie przedniego amortyzatora

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie Połamane dolne mocowanie przedniego amortyzatora

    Witam, jestem w trakcie obnizania zawieszenia w swojej AR no i niestety dzis rano obudził mnie mechanik że przy odkręcaniu amortyzatora pękło jedno z widełek przedniego amortyzatora, znalazłem na allegro, od razu kupiłem dwa + wysyłka około 80 zł i nie wiem co robić, w sensie takim czy ja mam za to zapłacić czy to on ma ponieść koszty tego co zrobił, co prawda mówił mi że może być problem z odkręceniem tych śrub trzymających amortyzator na dole no ale ...

    Co robić ? Kazać mu za to płacić czy siedzieć cicho i ponieść koszty które nie są duże ale dla zasady wolę się was poradzić,
    Ogólnie mechanik bardzo dobrze robi i w rozsądnych pieniądzach, dodam też że kiedyś jak dawałem mu auto żeby wymienił uszczelkę pod głowicą i ukręcić śruby które potem jak się okazało miałem na rachunku = 60 zł ( rozwiercenie )

    ~ taka była piękna ! :C




  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Przy niektórych naprawach straty są nieuniknione. Skoro mówił, że mogą być problemy i, że może się tak stać, to moim zdaniem to jest właśnie ten przypadek kiedy trzeba ponieść straty. Tak samo mechanicy zasłaniają się przy odkręcaniu świec, jeżeli świeca wykręci się bez gwintu (a jest duże ryzyko, że tak będzie, jeżeli stare ktoś za mocno dokręcił) to świeca wyjdzie ale nie tak jak byśmy tego chcieli i trzeba gwintować, wtedy płaci za to klient.


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    Była 147 JTD jest 1.6ts 105
    Postów
    119

    Domyślnie

    Akurat te śruby są bardzo problematyczne,ale to nie jest coś na co nie ma sposobu.Jak np śruba od głowicy.
    Masz element w ręku i możliwości są duże,ja np zaspawałem nakrętkę i wkręciłem ją od tyłu i kręciłem nią i kluczem,a powiem Ci że i tak widziałem jak się wszystko gnie.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Ale że niby który element mu się połamał ?????????????????????? I który to niby jest taki problematyczny?????

    Bo aż mnie zszokowało że coś może być w ogóle problematycznego w zawieszeniu w 147..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dejot_ns
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    MiTo QV
    Postów
    421

    Domyślnie

    Ja bym negocjował cenę z gościem.. jak będzie uczciwy to powinien zejść z ceny. No ale warto by było go zmienić tak czy siak, żeby przy kolejnej naprawie znowu czegoś nie urwał :/

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    Bardzo często bywa że nawet nie problematyczna sprawa a danym indywidualnym przypadku jest bardzo ciężka.
    Mialem wymieniane świece i akurat jedna się ukręciła (wina mechanika?.. skoro 3 odkręcił a czwarta nie poszła to raczej wszystkie odkręcał tak samo)-zmęczenie materiału, wada produkcyjna.. no cóż musiałem dopłacić za rozwiercenie i wykręcenie ukręconej świecy, nie dyskutowałem z mechanikiem "ej koleś, płacisz ty boś ukręcił" moze się zdarzyć, pokazał ukręconą w głowicy, dał po wykręceniu na pamiątkę, wiec nie skłamał .. w zawieszeniu tak samo, zawsze może ukręcić się śruba, gwint... na to nie ma się zbytnio wpływu .. Po prostu musisz wliczyć w koszty , problematyczne czy nie na pewno nie zrobił tego mechanik "a niech huj płaci więcej" bo nic mu z tego, .. gdyyyby sam zamówił te częsci i powiedział ci ze 250zł a ty za te same zapłaciłeś 80 no to fakt, jest różnica.. ale tak, to bym nie robił afery ani jakiegoś wydarzenia z tego

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Klaudii dobrze gada myślę, ze więcej w temacie nie ma nic do powiedzenia


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Ale że niby który element mu się połamał ?????????????????????? I który to niby jest taki problematyczny?????

    Bo aż mnie zszokowało że coś może być w ogóle problematycznego w zawieszeniu w 147..
    Wheller - żeby nie śmiecić w temacie u lenixa, napiszę tutaj.
    Ta śruba

    Jest bardzo problematyczna.
    Tylko tak jak teraz patrzę to nie widzę powodu dla którego miałoby tutaj coś pęknąć ?
    U mnie nie szło ich odkręcić. Najpierw grzanie punktowe palnikiem, nie pomogło, ucięcie nakrętki i wybijanie wybijakiem również.
    Dopiero przyłożenie żaby z przedłużką i we dwóch jednocześnie młotkując widełki śruba zaczęła się obracać.
    Śruba jest niesamowicie twarda, wiertła bardzo szybko padały przy próbie przewiercenia, podobnie jak tarcza milimetrowa do flexa.
    Tylko no zastanawia mnie dlaczego to pękło ? Wychodzi na to, ze mechanik bezsensownie walił po widełkach w nadziei, że to zejdzie.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20140308_103208.jpg
Wyświetleń:	438
Rozmiar:	100.1 KB
ID:	126479  
    147 powodów do zadowolenia

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    Dlaczego pękło?
    kłaniają się podstawy materiałoznawstwa, części samochodowe nie są jak np samolotowe sprawdzane pod kątem tego jak np. śruba wygląda wewnątrz i czy wewnątrz nie ma mikropęknięć, wtrąceń czy gazów zatopionych.
    Można owy element poddać ekspertyzie i dowiemy się dlaczego pękła..
    ale raczej to nie ma sensu .. "zdarza się"

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Klaudios - po prostu tłukłem te dwie śruby ostatnio przez bite kilka godzin przez wybijak i nie wiem gdzie by trzeba było uderzyć, żeby to pękło - jeżeli faktycznie jest tu mowa o mocowaniu ucha na łącznik stabilizatora.
    Lenix - zaznacz na fotce co to pękło ?
    147 powodów do zadowolenia

Podobne wątki

  1. [GTV] Górne mocowanie amortyzatora
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 08-04-2019, 12:41
  2. [GTV] Mocowanie amortyzatora przedniego
    Utworzone przez Speed223 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-02-2015, 12:32
  3. Górne mocowanie amortyzatora
    Utworzone przez kami_l w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-04-2014, 19:56
  4. [159] Górne mocowanie amortyzatora
    Utworzone przez wave_pl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 19:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory