Temat: Zakup Alfy 166

  1. #2101
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Powiem tak.
    Miałem 3 alfy w życiu i chcę tylko kolejną ALFE to jakieś zboczenie, ale mam dobre wspomnienia względem alf jakie miałem - zero problemów, może przez to, że wszystkie to były JTD

    Teraz człowiek chce coś nowszego i wiadomo lepszego. Dlatego interesuje mnie 166 po roku 2003 (ostatni lifting) lub 159 (tutaj blokuje mnie tylko cena).
    166 jakiej szukam to 2.4jtdm 175km lub 3.2 v6 - na dzień dzisiejszy tylko wersje manualne.
    Natomiast 159 to tylko wersja 1.9 jtdm 150km lub 2.4 jtdm 210km.

    Bardziej ciągnie mnie do 166. Jako, że zawsze chciałem mieć wielką alfe i z mocnym motorem, w któej jest troche ciszej niż w 156, dletego ciągnie mnie do 166 bo praktycznie zawieszenie 156 nie było mi straszne przez te wszystkie lata, a jako 166 ma praktycznie podobne to problemów z samodzielną naprawą nie powinno być.

  2. #2102
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    W mojej jest jedna rzecz która mnie denerwuje. Klekotanie dizla na postoju. Jak się jedzie to nawet miło mruczy, ale postój to jest porażka. Gdybym teraz kupował to na pewno bp co najmniej 3.0.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  3. #2103
    Użytkownik Ogier Avatar m4rk
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    166 2.4 JTD 2003r.
    Postów
    188

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    W mojej jest jedna rzecz która mnie denerwuje. Klekotanie dizla na postoju. Jak się jedzie to nawet miło mruczy, ale postój to jest porażka. Gdybym teraz kupował to na pewno bp co najmniej 3.0.

    mam dokladnie to samo. licze na to, ze najdalej do konca roku uda sie na 3.0 przeskoczyc. aczkolwiek co do klekota - ladniej brzmiacego diesla jeszcze nie slyszalem (jesli mozna mowic o ladnie brzmiacym dieslu )

  4. #2104
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dopuszczam jeszcze myśl o zakupie 166 2.4 mjtd 175 z automatyczną skrzynią, gdyż tych jest najwięcej na rynku (manualnych w takiej wersji jaką bym chciał mniej) z tym, że czytając owe ogłoszenia 166 to większość pisze, iż skrzynia automatyczna po kompleksowej regeneracji/naprawie - koszta podane różne ale tak średnio od 2500 do 4000zł. Co o tym myśleć? Jeżeli takie auto ma np. 180 - 220tkm i ma już skrzynie automat po naprawie to pakować się w to? Czytając opinie to w tej skrzyni głównie padają jakieś elektrozaworki (nigdy nie miałem automatu - całe życie tylko manual). Napewno jest to wygodne szczególnie w miescie bo nie trzeba wajchować ciągle, ale spalanie większe, ryzyko padnięcia chyba też.
    Ostatnio zaciekawiło mnie w jednym ogłoszeniu 166 to, że gościu pisze "naprawa skrzyni biegów kosztowała 2500zł - to i tak mniej niż wymiana sprzęgła + dwumasy w manulanej skrzyni". Prawda to,m że w automacie ni ma dwumasy? Temat myśle, że do przemyślenia. Tak jak pisze nigdy nie miałem styczności ze skrzynią automatyczną, więc w tym temacie jestem laikiem.

  5. #2105
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ALBEX
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD Czarny Sedan 2003 rok
    Postów
    105

    Domyślnie

    a gdzie ta dwumasa miałaby być niby? odp: nie ma.
    skoro po naprawie to chyba dobrze. chyba że wolisz kupić z dopiskiem "do remontu" lub kota w worku

  6. #2106
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Oczywiście, że nie ma dwumasy w tych automatach i jest tam sprzęgło hydrokinetyczne, a nie tradycyjne to tylko selespeed był taką hybrydą, że była zwykła skrzynia "poruszana" hydrauliką - w uproszczeniu.

  7. #2107
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja myślę że to nie temat na genezę automatu..... majster. Wpisz sobie w necie automatyczna skrzynia AISIN 5 biegów. Poczytaj jak jest zbudowana i jak działa. Oszczędzimy sobie tu wykładu o automatach. Jeżeli chodzi o sam zakup to Polacy z zasady są bardzo zabobonni. Stąd też niechęć do automatu. Skrzynie te jak mają wymieniany olej co 60-80tys to będą służyć przez setki tys. Gorzej że wielu tego nie robi, dlatego zdarzają się wtopy. Cena naprawy zależy od tego co padło. Czasem wystarczą 2-3 tys, a niektórzy mieli pecha i trzeba było kapitalkę zrobić. A na to to chyba nawet 5 koła zbraknie. Jednak takich przypadków jest niewielki odsetek. Generalnie jak już się coś stanie to albo naprawa mieści się w tych kilku tysiącach albo kupuje się używkę.
    Nie mniej jednak świadomość ryzyka musisz mieć. Pocieszające jest to że nie padnie Ci sprzęgło ani dwumasa. Bo nie ma a w manualu to się robi na porządku dziennym. Mało to. Nawet jak wymienisz na nowe to po kilkudziesięciu tysiącach może się okazać że będziesz musiał wymienić jeszcze raz. A potem jeszcze raz

    Ja podszedłem do tego tak. Kupuje manual i jak poprzednik sprzęgła nie robił to mnie to czeka pewnie w najbliższym roku. Jak będę długo jeździł to pewnie i drugi raz.
    Kupno automatu to bezsprzeczny komfort. Wymiana oleju kilka stówek i zapominam o temacie. A te 3 koła na dwumas odkładam na konto w razie mi przyjdzie coś przy automacie zrobić. Ale to może, a przy manualu na pewno te pieniądze bym wydał mam już trzeci automat i jakoś pieniędzy z konta ruszać nie musiałem

  8. #2108
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Dopuszczam jeszcze myśl o zakupie 166 2.4 mjtd 175 z automatyczną skrzynią, gdyż tych jest najwięcej na rynku (manualnych w takiej wersji jaką bym chciał mniej) z tym, że czytając owe ogłoszenia 166 to większość pisze, iż skrzynia automatyczna po kompleksowej regeneracji/naprawie - koszta podane różne ale tak średnio od 2500 do 4000zł. Co o tym myśleć? Jeżeli takie auto ma np. 180 - 220tkm i ma już skrzynie automat po naprawie to pakować się w to? Czytając opinie to w tej skrzyni głównie padają jakieś elektrozaworki (nigdy nie miałem automatu - całe życie tylko manual). Napewno jest to wygodne szczególnie w miescie bo nie trzeba wajchować ciągle, ale spalanie większe, ryzyko padnięcia chyba też.
    Ostatnio zaciekawiło mnie w jednym ogłoszeniu 166 to, że gościu pisze "naprawa skrzyni biegów kosztowała 2500zł - to i tak mniej niż wymiana sprzęgła + dwumasy w manulanej skrzyni". Prawda to,m że w automacie ni ma dwumasy? Temat myśle, że do przemyślenia. Tak jak pisze nigdy nie miałem styczności ze skrzynią automatyczną, więc w tym temacie jestem laikiem.
    1. To czy auto ma 180-220tkm przebiegu to tylko wie p.Mirek od kręcenia liczników
    2. 166 mjtd 175KM z automatem ma dwie poważne wady: ograniczony w stosunku do manuala moment obrotowy (bo skrzynia więcej nie wytrzymuje) oraz brak możliwości chip-tuningu co wynika z tego samego ograniczenia skrzyni
    3. Naprawa uszkodzonego automatu to duży wydatek, ale dla odmiany jeżeli automat jest zadbany, to jest tańszy w utrzymaniu niż manual

    Jeżeli nie jechałeś nigdy automatem, to przede wszystkim się przejedź. Jest to zupełnie inny typ jazdy, jednemu pasuje, innemu nie. Jeżeli będzie Cię wkurzać, że jakaś maszynka wybiera inny bieg niż Ty byś w tym momencie wybrał, to raczej nie będziesz zadowolony
    Jeżeli natomiast lubisz się skupić na samej drodze, kierownicy, tudzież radiu/klimie/telefonie i rozmowie z pasażerem, a biegi Cię nie interesują to automat będzie idealny. Oczywiście jest tryb sportowy, sekwencyjne wybieranie, adaptacja do stylu prowadzenia itp. itd. ale to nigdy nie będzie dokładnie to samo co manual. Za to płynna jazda to bajka na automacie.

    Wrażenia na podstawie Sportronica w V6, ten w JTD jest nieco inny, ale ogólna zasada ta sama.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #2109
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Zadaliście mi klina Panowie z tym automatem. Tylko Marek pisząc o wymianie oleju masz na myśli wymiane oleju + filtra (jeżeli taki występuje)? To się chyba wiąże z demontażem skrzyni a tutaj koszta już jednak są no i np. w moim regionie jak zadasz pytanie w różnych serwisach (robiłem już rozeznanie) np. o automat to usłyszysz - automatów nie robimy...
    W nowszych autach wymiana oleju i filtra w automacie jest bez konieczności demontażu skrzyni.

    Druga sprawa to jak mają się osiągi i spalanie porównując taką 166 mjtd z manualem i automatem? Teoretycznie dane książkowe znam, lecz czy w praktyce jest taka różnica? Czy to w ogóle czuć?

  10. #2110
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Tylko Marek pisząc o wymianie oleju masz na myśli wymiane oleju + filtra (jeżeli taki występuje)? To się chyba wiąże z demontażem skrzyni a tutaj koszta już jednak są no i np.
    Tak, filtr jest w skrzyni. I od lat `90 do współczesności tak jest. Na zewnątrz były kiedyś. Na wymianę masz dwa sposoby. Statycznie, czyli sam spuszczasz część, dolewasz i tak trzy razy. Lub dynamicznie. Jedziesz na warsztat i płuczą Ci skrzynię w te i wewte świeżym olejem.
    Pierwsza metoda jest jak najbardziej uznawana, nawet przez serwisówki. Jednak nie ma się co oszukiwać że nie jest tak super jak przepłukanie całej skrzyni. Ale.... w moim rejonie koszt wymiany dynamicznej sięga 1000zł. A za tyle to mi w serwisie zrzucą skrzynię, wymienią filtr i wymienią 100% oleju. Dlatego często się można spotkać ze zdaniem że wymiana dynamiczna nie ma sensu i niewiele serwisów to prowadzi.
    Jeżeli już piszemy o serwisowaniu to fakt. jest mało warsztatów, zwłaszcza dobrych jednak przynajmniej jeden na województwo się trafia.
    Spalanie raczej będzie wyższe, choć to kwestia wprawy bo po "opanowaniu" automatu moje 3,0 pali tyle co 2,0TB z manualem

Podobne wątki

  1. Zakup Alfy 147
    Utworzone przez AdaaM_ w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 08:44
  2. Zakup Alfy
    Utworzone przez stormer w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 06-12-2011, 10:20
  3. [155] Zakup Alfy 155
    Utworzone przez waci82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory