Strona 13 z 18 PierwszyPierwszy ... 3456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 174

Temat: Giulietta vs. Focus

  1. #121
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał milleniusz Zobacz post
    Och, jo... Jak mawiał Krecik. Znowu mamy problem z jazdą poniżej 2000 obrotów. Że niby zużywa dwumasy, łańcuch i rozrząd? Przy czym te dwie ostatnie rzeczy to chyba jedna? Może mi ktoś jak kompletnemu debilowi wytłumaczyć jaki w tym problem? Oprócz tego, że dajemy mniej zarobić Arabom i fiskusowi? Bo kiedyś czytałem, że to obciąża panewki i wał korbowy, co ma jakiś sens, z tym, że jak układ napędowy jest pomyślany na jakiś moment obrotowy, to się tak od razu w--ć nie powinien? Jak zydelek ładnie ciągnie od 1000 obrotów to jest dobrze, a jak benzyna, to jest katowanie silnika? Chyba ktoś tu żyje w motoryzacyjnym średniowieczu.

    Idąc tym tokiem rozumowania silniki w F1 powinny wytrzymywać miliony kilometrów. A nie parę godzin.
    Aby przyspieszyc obroty walu korbowego nalezy przylozyc wieksza wartosc momentu obrotowego wzgledem momentu oporowego ukladu. Moment oporowy jest tym wiekszy im wolniej obraca sie wal (zakladajac , ze pozostale zmienne zostaja bez zmian). Aby uzyskac maksymalna zywotnosc ukladu napedu nalezy zadbac o to aby moment oporowy mial mozliwie najmniejsza wartosc przy mozliwie najwiekszej wartosci momentu obrotowego. Jesli znaczenie wartosci momentu oporowego wzrasta nastepuje tak zwana kumulacja energii mechanicznej , ktora wplywa negatywnie na zuzycie elementow mechanicznych na ktore ona oddzialywuje. Ta kumulacja zawsze wystepuje tylko w roznym stopniu , dlatego uklady napedowe nie sa wieczne. Dlatego nalezy zadbac o to aby moment oporowy byl wzglednie najmniejszy. To ze producenci pisza o max dostepie momentu obrotowego dla min wartosci obrotowej nie oznacza , ze jest to korzystne dla silnika. Producenci staraja sie uzyskac maksymalnie plaski przebieg momentu obrotowegoi jego max jest dostepny zazwyczaj rozwniez przy wyzszych predkosciach obrotowych np. 2750 obr a moment oporowy jest duzo mniejszy gdyz przy wyzszych predkosciach obrotowych mamy doczynienia z mniejsza bezwladnoscia ukladu.

    Wyprzedze pytanie , a dlaczego nie jezdzic z maks predkoscia obrotowa ?

    Dlatego , poniewaz maks obroty rowniez wplywaja negatywnie na zywotnosc silnika. Dzieje sie tak ze wzgledu na tak zwane zjawisko scinania filmu olejowego poprzez wysokie obroty silnika. Dlatego synergia tutaj jest konieczna. Nie chodzi tutaj o to , ze nie mozna zblizac sie do wartosci granicznych zarowno z jednej strony jak i z drugiej, krotkotrwale czy sporadyczne sytuacje nie powinny zniszczyc ukladu ale nagminne korzystanie z wartosci granicznych drastycznie zmniejsza jego zywotnosc w przypadku niskich obrotow podczas przyspieszania , natomiast w przypadku wysokich obrotow dlugotrwale ich utrzymywanie. Dlatego komfortowo dla ukladow napedowych jest utrzymywanie predkosci obrotowych gdzies po srodku zakresu bez wzgledu na marke czy rodzaj silnika. Oczywiscie w przypadku stalych predkosci niskie obroty nie maja znaczenia szczegolnie dla Multiaira ale juz gwaltowne przyspieszanie z dolu jest szkodliwsze niz z wyzszego pulapu obrotowego. Sprawa spalania - w przypadku stalych niskich predkosci obrotowych jest moze i nizsza ale juz podczas przyspieszania nadrabiane to jest z nawiazka.

    Dlatego dla mnie akurat dostepnosc max momentu przy 1900 czy przy 1500 obr/min w silniku benzynowym nie gra roli , poniewaz jestem nauczony tak nie jezdzic.
    Ostatnio edytowane przez fan ; 04-04-2014 o 19:30

  2. #122
    Użytkownik Rowerzysta Avatar meiss
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    159 1,9 JTDm 16v, 156 2.0 T.S.
    Postów
    297

    Domyślnie

    Łoooo to poszło podręcznikowo przekładając na ludzki np. mój JTDm na tym samym biegu pali więcej przy 1300 obrotów niż przy 2000. Więc jazdy na niskich obrotach nie nazwał bym oszczędnością *

    * przynajmniej tak wynika z komputera pokładowego.

  3. #123
    Użytkownik Świeżak Avatar leszek.b
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    PKR
    Auto
    AR 159 JTDm Sportwagon
    Postów
    107

    Domyślnie

    Kolego fan właśnie kolega kasztelan pisał o spokojnej jeździe przy obrotach 1900 do wyprzedzania zredukuje sobie do 3 i już ma wyższe obroty, a ty z uporem maniaka przepisujesz z net-u regułki odnośnie przyspieszania z dołu.

    Wysłane z mojego lenovo A820 przy użyciu Tapatalka

  4. #124
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał leszek.b Zobacz post
    Kolego fan właśnie kolega kasztelan pisał o spokojnej jeździe przy obrotach 1900 do wyprzedzania zredukuje sobie do 3 i już ma wyższe obroty, a ty z uporem maniaka przepisujesz z net-u regułki odnośnie przyspieszania z dołu.

    Wysłane z mojego lenovo A820 przy użyciu Tapatalka
    odrazu z internetu - jest to jasne jak slonce

    Kolega Milleniusz prosil o wyjasnienie

    jesli dobrze przeczytalem -

    "Może mi ktoś jak kompletnemu debilowi wytłumaczyć jaki w tym problem? Oprócz tego, że dajemy mniej zarobić Arabom i fiskusowi? Bo kiedyś czytałem, że to obciąża panewki i wał korbowy, co ma jakiś sens, z tym, że jak układ napędowy jest pomyślany na jakiś moment obrotowy, to się tak od razu w--ć nie powinien''


  5. #125
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał fan Zobacz post
    Dlatego dla mnie akurat dostepnosc max momentu przy 1900 czy przy 1500 obr/min w silniku benzynowym nie gra roli , poniewaz jestem nauczony tak nie jezdzic.
    Piękna historia. Ale to był wykład wysoce teoretyczny, słuszny i naukowy i w ogóle, ale nie rozkminka jak chłopu na rowie. No i ta twoja skumulowana energia akurat nie oddziaływuje na łańcuch rozrządu, czy tam pasek, bo chyba to mamy, oraz koło dwumasowe, jak ktoś wspomniał. Raczej tłoki, wał, prowadnice tłoków, jakkolwiek to się nazywa, panewki. Czy słychać, że to pada u nas?

    Niemniej, co do zasady, wiem o co ci chodzi. Tylko jak pisali już koledzy, nie chodzi o przyspieszanie ze 1.500 rpm na pełnym bucie, bo to lekki idiotyzm, a raczej o spokojne kulanie się. Jeżdżę już różnymi autami ponad 20 lat, ciekawych rzeczy byłem uczony i powiem ci, że jak się mogę przebujać na trójce przez zakręt 90 stopni i mi się auto od jakiś 1.200 rpm podniesie bez czkania, dławienia czy dzwonienia kapslami, jak niegdyś bywało, to jest to jakaś dla mnie wartość. Być może ważniejsza niż jakieś tam ułamki do setki. Które się też czasem przydają, ale znacznie rzadziej, bo mi wtedy balast trzeszczy, że jeżdżę jak wariat.

    Uprzedzając kontrę - tak, wiem, że dla tutejszych petrolhedów Alfa nie została do tego stworzona i każdy zakręt należy pokonywać na drugim biegu, z prędkością obrotową min 2.500 i z zaciągniętym ręcznym!

    Dodano po 5 minutes:

    Cytat Napisał meiss Zobacz post
    Łoooo to poszło podręcznikowo przekładając na ludzki np. mój JTDm na tym samym biegu pali więcej przy 1300 obrotów niż przy 2000. Więc jazdy na niskich obrotach nie nazwał bym oszczędnością *

    * przynajmniej tak wynika z komputera pokładowego.
    Przy tych samych warunkach obciążenia silnika (kombinacja akceleracji, masy, wzniesienia, oporów powietrza i innych) to jest raczej niemożliwe. Ale w internecie widziałem kiedyś jak samochody jadą (same) pod górę, więc kto wie. Jak fizyka zawodzi, to reszta jest kwestią wiary.
    Ostatnio edytowane przez milleniusz ; 04-04-2014 o 21:32 Powód: Dodano
    ___

  6. #126
    Użytkownik Rowerzysta Avatar meiss
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    159 1,9 JTDm 16v, 156 2.0 T.S.
    Postów
    297

    Domyślnie

    Na tej samej prostej wręcz ci powiem.
    1300 obrotów na 3 biegu i spalanie w okolicach 7-8L podkręcam do 2000 i wyrównuję, a spalanie pokazuje ~6,5 L.
    Możliwe, że coś źle mierzę, ale nie sOMdzę
    Ostatnio edytowane przez meiss ; 04-04-2014 o 21:39

  7. #127
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    No to może masz jakiś program sportowy wgrany, bo to bez sensu jest i już.

    A poważniej, to bym zakwestionował twoją metodę pomiarową, bo to chwilowe spalanie jest bardzo wrażliwe na wiele zmiennych. Nie można "wyrównać" i odczytać wynik, trzeba by jechać jakiś czas ze stałą prędkością, najlepiej na tempomacie. A jaki czas, to ja nie wiem!
    ___

  8. #128
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał milleniusz Zobacz post
    Uprzedzając kontrę - tak, wiem, że dla tutejszych petrolhedów Alfa nie została do tego stworzona i każdy zakręt należy pokonywać na drugim biegu, z prędkością obrotową min 2.500 i z zaciągniętym ręcznym!
    Proponuję jeszcze wejść na forum Hondy i napisać, że ich silniki słabo jadą przy niskich obrotach... Każda firma ma swoją specyfikę, a specyfika Alfy jest taka, że benzynę się "kręci". Do turlania się są bardzo dobre diesle.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #129
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Proponuję jeszcze wejść na forum Hondy i napisać, że ich silniki słabo jadą przy niskich obrotach... Każda firma ma swoją specyfikę, a specyfika Alfy jest taka, że benzynę się "kręci". Do turlania się są bardzo dobre diesle.
    Hmm, chyba bardziej chodzi o wszechstronność, niż turlanie. Ale kręćcie sobie dowoli. I na zdrowie (arabskich szejków).
    ___

  10. #130
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Moje średnie spalanie to aktualnie 8.2 litra - więc to nie oznacza od razu spalania 15 litrów...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. 156 prawie jak Focus ST
    Utworzone przez Barus91 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory