Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 174

Temat: Giulietta vs. Focus

  1. #131
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał milleniusz Zobacz post
    No to może masz jakiś program sportowy wgrany, bo to bez sensu jest i już.

    A poważniej, to bym zakwestionował twoją metodę pomiarową, bo to chwilowe spalanie jest bardzo wrażliwe na wiele zmiennych. Nie można "wyrównać" i odczytać wynik, trzeba by jechać jakiś czas ze stałą prędkością, najlepiej na tempomacie.
    Teraz Ty wygłaszasz teorie, a praktyka mówi swoje. Ja nie patrzę na chwilowe spalanie, tylko tankuję do pełna i sobie liczę. I wyszło mi, że w moim poprzednim aucie (2.5 automat) jest akurat tak, że jazda na trasie ok. 110km/h jest bardziej ekonomiczna, niż jazda 90km/h. Ciekawe, co? Nie wiem dlaczego. Po prostu przyjmuję, że tak wychodzi w praktyce i tak sobie jeżdżę z rodzinką.. bo bez to nieco szybciej zazwyczaj


    PS. Zastanawiając się nad tym zjawiskiem kiedyś doszedłem do wniosku, że jest to pewnie związane z osiąganym przy danych obrotach momentem obrotowym silnika, a co za tym idzie jego efektywnością przy tych obrotach.
    Ostatnio edytowane przez tomaz ; 04-04-2014 o 22:25
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #132
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    PS. Zastanawiając się nad tym zjawiskiem kiedyś doszedłem do wniosku, że jest to pewnie związane z osiąganym przy danych obrotach momentem obrotowym silnika, a co za tym idzie jego efektywnością przy tych obrotach.
    To może być prawda, bo silniki spalinowe najbardziej efektywne są, a przynajmniej były, między 2 a 3 tysiące obrotów. Ale teraz ze zmiennymi fazami rozrządu, czy zubożaniem mieszanki przy małym obciążeniu, to już nie wiem. Ale nie znam się na tym za bardzo, więc nie będę teoryzował.
    ___

  3. #133
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał milleniusz Zobacz post
    Piękna historia. Ale to był wykład wysoce teoretyczny, słuszny i naukowy i w ogóle, ale nie rozkminka jak chłopu na rowie. No i ta twoja skumulowana energia akurat nie oddziaływuje na łańcuch rozrządu, czy tam pasek, bo chyba to mamy, oraz koło dwumasowe, jak ktoś wspomniał. Raczej tłoki, wał, prowadnice tłoków, jakkolwiek to się nazywa, panewki. Czy słychać, że to pada u nas?

    Niemniej, co do zasady, wiem o co ci chodzi. Tylko jak pisali już koledzy, nie chodzi o przyspieszanie ze 1.500 rpm na pełnym bucie, bo to lekki idiotyzm, a raczej o spokojne kulanie się. Jeżdżę już różnymi autami ponad 20 lat, ciekawych rzeczy byłem uczony i powiem ci, że jak się mogę przebujać na trójce przez zakręt 90 stopni i mi się auto od jakiś 1.200 rpm podniesie bez czkania, dławienia czy dzwonienia kapslami, jak niegdyś bywało, to jest to jakaś dla mnie wartość. Być może ważniejsza niż jakieś tam ułamki do setki. Które się też czasem przydają, ale znacznie rzadziej, bo mi wtedy balast trzeszczy, że jeżdżę jak wariat.

    Uprzedzając kontrę - tak, wiem, że dla tutejszych petrolhedów Alfa nie została do tego stworzona i każdy zakręt należy pokonywać na drugim biegu, z prędkością obrotową min 2.500 i z zaciągniętym ręcznym!

    Dodano po 5 minutes:



    Przy tych samych warunkach obciążenia silnika (kombinacja akceleracji, masy, wzniesienia, oporów powietrza i innych) to jest raczej niemożliwe. Ale w internecie widziałem kiedyś jak samochody jadą (same) pod górę, więc kto wie. Jak fizyka zawodzi, to reszta jest kwestią wiary.
    Mysle , ze zamachowe kolo dwumasowe jak najbardziej podlega degradacji podczas mocnych przyspieszen przy niskich obrotach mniejsza z tym

    zatracilismy zdaje sie troche watek w tej kwestii sadzac po komentach kolegow. Przypomne , ze rozmowa o obrotach zaczela sie od momentu, w ktorym stwierdzono , ze maks moment jest dostepny w Focusie przy 1900 obr/min. Tak wiec wydawac by sie moglo, ze jesli ta informacja jest dla kogos istotna to raczej z tego momentu przy takiej predkosci obrotowej bedzie chcial korzystac. Z turlaniem to sie nie wiaze bynajmniej , z drugiej strony skoro sie turlacie to max moment nie jest potrzebny akurat w tym zakresie obrotow.

    Swoja droga uwazam , ze lekka przesada jest jezdzenie z nawet stala predkoscia obrotowa na poziomie 1200 rpm. Szerze powiedziawszy nie orientuje sie jak znosi takie warunki turbina w Guliettcie , co z jej smarowaniem ? moze jest to jakas nowej generacji turbina , ktora daje rade ale u mnie by to nie przeszlo. Jazda z obrotami na poziomie 2500 rpm jest jazda miejska na 3 biegu mam 50 km/h, jesli obroty spadaja mi do 2000 co daje jakies 30km/h na trzecim biegu redukuje bieg np. do skretu etc. przy takich predkosciach zreszta z wyjatkiem skrecania to jest to jazda wrecz korkowa , chyba , ze na terenie zabudowanym gdzie jest ograniczenie do 20 to tez jade na 2 gdzie obroty juz nie maja takiego znaczenia.

    Niemniej jednak trudno ogarnac mi taka jazde ze skrzynia manualna (automat zredukuje ci bieg sam). Jadac np. glowna droga na piatym biegu 45 km/h , mam strzelam 2000 rpm skladam sie do skretu troche zwalniam spadaja mi obroty do 1500 rpm i to jest jeszcze OK ? wjezdzam w zakret i na wyjsciu redukuje z piatki na 2 bieg zwiekszaja mi sie nieco obroty ok moge przyspieszac. Nie wyobrazam sobie tego, jak wyglada plynnosc takiej jazdy ?

    Nie lepiej pchac auto ? (spalanie zerowe) Moim skromnym zdaniem taka jazda wymusza przyspieszanie z dolu , chociazby podczas wyjscia z zakretu (przeciez kiedys trzeba przyspieszyc chociaz do tej piecdziesiatki) , no chyba , ze ciagle redukcje biegow nastepuja za zakretem, a my wygladamy jak paralita za kolkiem. Probuje sobie to wyobrazic i dochodze do wniasku , ze jest to niezwykle komplikowanie sobie zycia.

    Ile Ci spala Julka w miescie jak tak jezdzisz ? moze faktycznie spalanie rekompensuje taka jazde, nie wiem. Ja na 3 biegu ze stala predkoscia utrzymuje 2750 podchodzi mi pod 3000 rpm w niektorych przypadkach i to jest jazda uwazam slamazarna, ktora kompletnie nie obciaza auta, ok czasem pojawia sie 2500 rpm (wtedy mam najnizsze spalanie jak ustabilizuje predkosc) jak trzeba zwolnic do predkosci , przy ktorej nie oplaca sie wrzucac nizszego biegu , rzadziej nawet ponizej ale zeby jezdzic z obrotami 1200rpm czy nawet 1800 rpm to uwazam , ze jest to lekka przesada i korzysci z tego nie ma. Nastepnym razem zwroce uwage jakie dzwieki wydziela Giulietta przy tak niskich obrotach.

    Z inne beczki na trzecim biegu przy ok 3000 rpm skrzynia fajny dzwiek z siebie wydobywa jak klowka z aut rajdowych tez macie inny dzwiek na 3 biegu od pozostalych przelozen ? (TCT) co ciekawe duzy Fiat tak mial , Fiat Uno tak mial , Bravo I tez tak ma i Giulietta identycznie.

  4. #134
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    iii, nie że od razu korzystać z maksymalnego momentu, ale jego przebieg obrazuje jakoś zachowanie auta przy częściowym obciążeniu na niskich obrotach, co jest częstszym przypadkiem wykorzystania mocy silnika, niż przy całej naprzód. Problem z tą dyskusją jest trochę taki, że przyjmujemy szereg arbitralnych i czasem całkiem dzikich założeń (jak te na górze), na podstawie których snujemy potem luźne konkluzje udawadniając własne racje.

    Nie chodzi mi o jakąś specjalną oszczędność, tylko raczej wygodę. Co do spalania, to ostatnio wychodzi z 8-9 litrów, ale to dlatego, że jeżdżę głównie poza szczytem i lubię sobie pojechać trasami naokoło, niż wbijać się w centrum i co chwilę stać na światłach. W korku to koło 12.

    PS. A Fiat Mirafiori tak nie miał.

    PPS. A! I po kiego zbója ta turbina ma się smarować, skoro ona tam u dołu w ogóle nie pracuje? Może jeszcze kompresami z lodem ją okładać?
    Ostatnio edytowane przez milleniusz ; 05-04-2014 o 00:05
    ___

  5. #135
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Jabolek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zandvoort, Oleśnica
    Auto
    AR Giulietta (SAVALI) 2.0 TCT 215KM 405 Nm
    Postów
    623

    Domyślnie

    A ja nie mam problemu ze zbieraniem bo turbo zalacza sie juz ponizej 2k
    Haha wczoraj zaparkowal kolo mojej July nowy fokus tez bialy.
    Jak i ten 'lepiej wykonany' srodek i zewnetrzny wyglad auta kompletnie nie podnieca a koledzy co twardo sie upieraja ze dziadkowy fokusik jest ladniejszy od Julki to niestety trzeba przyznac ze kompletnie nie maja gustu.
    Kazdy kto ma odrobine dobrego stylu dobrze wie ze Julka jest ponadczasowa...

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

    Dodano po 3 minutes:

    I ten srodek fokusa haha
    Czy ford robi tylko jeden styl do wszystkich modeli?
    Bo cos mi sie kojarzy ze inne modele maja identyczne prawie wnetrze...a to byloby slabe :p

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

    Dodano po 3 minutes:

    Ale tak bedziemy tu sie spierac do konca widze jak ja z moim ojcem. On nie ma gustu i ma honde...bo jak mowi lepsza a jak daje mu przejechac sie Jula to widze jak serce mu bije jak u 20 latka. Szaleje jak pirat i ten zatajony usmiech jest dla mnie bezcenny

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

    Dodano po 8 minutes:

    Moze zrobimy male wybory kto za Julka a kto za tym drugim?

    Ja zaczynam. I moze w ten sposob rozwiazemy sprawe co jest lepsze.

    Giulietta 1 - Focus 0

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Jabolek ; 05-04-2014 o 15:29 Powód: Dodano
    2010 Giulietta 1.4 TB progression + dodatki + SAVALI tuning 144KM / 257Nm

    2014 Giulietta 2.0 JTDM 175KM TCT Exlusive + (sportiva QV, premium, pakiet wlokna weglowego, dodatkowe spoilery)

  6. #136
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Jabolek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zandvoort, Oleśnica
    Auto
    AR Giulietta (SAVALI) 2.0 TCT 215KM 405 Nm
    Postów
    623

    Domyślnie

    A jak ktos twardo stoi za jakoscia wykonania focusa ze jest lepsza to na boga... nie siejcie glupot.
    Na YT jest tyle filmikow o problemach jakosci wykonania wnetrza itp. Ze dnia zabraknie...

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
    2010 Giulietta 1.4 TB progression + dodatki + SAVALI tuning 144KM / 257Nm

    2014 Giulietta 2.0 JTDM 175KM TCT Exlusive + (sportiva QV, premium, pakiet wlokna weglowego, dodatkowe spoilery)

  7. #137
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jabolek Zobacz post
    A jak ktos twardo stoi za jakoscia wykonania focusa ze jest lepsza to na boga... nie siejcie glupot.
    Na YT jest tyle filmikow o problemach jakosci wykonania wnetrza itp. Ze dnia zabraknie...
    A ja mam taką prośbę... Nim zaczniesz jakieś osądy - przejedź się może Focusem. Najlepiej w jakiejś sensownej wersji, a nie 1.6 TDCi... Bo ocena jakości auta na podstawie filmików z YT...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #138
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Jabolek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zandvoort, Oleśnica
    Auto
    AR Giulietta (SAVALI) 2.0 TCT 215KM 405 Nm
    Postów
    623

    Domyślnie

    Tak w ogole to jakie roczniki porownujemy? Bo to zasadnicze podstawy dla obu modeli...

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
    2010 Giulietta 1.4 TB progression + dodatki + SAVALI tuning 144KM / 257Nm

    2014 Giulietta 2.0 JTDM 175KM TCT Exlusive + (sportiva QV, premium, pakiet wlokna weglowego, dodatkowe spoilery)

  9. #139
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    [QUOTE=Jabolek;1389012]Tak w ogole to jakie roczniki porownujemy? Bo to zasadnicze podstawy dla obu modeli...

    Obecny Masz wybór - idziesz do salonu Forda albo do salonu Alfy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #140
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Jabolek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zandvoort, Oleśnica
    Auto
    AR Giulietta (SAVALI) 2.0 TCT 215KM 405 Nm
    Postów
    623

    Domyślnie

    Czyli MY2014 po lifcie?
    ...jak tak to fordzik zostaje w tyle juz przed wejsciem do salonu

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

    No chyba ze ktos porownuje gola julke to full opcji focusa... to moze wtedy jakos sie to wyrownuje :p

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

    Nie trawie angolow... a ich styl jest taki cieply jak proporcjonalna jest pogoda deszczowych angoli do poludniowcow

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

    Dodano po 2 minutes:

    Szaro nuro i ponuro

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Jabolek ; 05-04-2014 o 18:37 Powód: Dodano
    2010 Giulietta 1.4 TB progression + dodatki + SAVALI tuning 144KM / 257Nm

    2014 Giulietta 2.0 JTDM 175KM TCT Exlusive + (sportiva QV, premium, pakiet wlokna weglowego, dodatkowe spoilery)

Podobne wątki

  1. 156 prawie jak Focus ST
    Utworzone przez Barus91 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory