Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Tylne koła za mocno hamują. ?!

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie Tylne koła za mocno hamują. ?!

    Mam problem z Giuliettą mojego Ojca. Tylne koła wg mnie za mocno hamują. Auto od nowego hamowało za mocno tylnymi kołami. Czasami tylne tarcze są dużo cieplejsze od przednich, po normalnym hamowaniu. Po przebiegu 20 tyś i raczej spokojnej eksploatacji tylne klocki są bardziej zużyte od przednich. Wykluczam zacinające się klocki, ponieważ tak jest od nowego. Proszę o informację, czy tez tak u was się dzieje. Kiedyś układy hamulcowe nastawione były zupełnie inaczej. Hamował przede wszystkim przód. Dzisiaj ABS, ASR, ESP znacznie zwiększyły wydajność "tyłu", więc może tak ma być w tym modelu. A może regulator rozdziału siły hamowania przód/tył od początku jest wadliwy (nie jestem pewien, czy w ogóle tu jest)
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A ma to wpływ na prowadzenie auta? Systemy stabilizacji toru jazdy wykorzystują wszystkie koła. Temperatura tarcz nic tutaj nie mówi. Po 40 tys km i tak klocki na przodzie i tyle będą do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    A ma to wpływ na prowadzenie auta? Systemy stabilizacji toru jazdy wykorzystują wszystkie koła. Temperatura tarcz nic tutaj nie mówi. Po 40 tys km i tak klocki na przodzie i tyle będą do wymiany
    Jeżdżę kilkoma autami i żaden tak nie ma. Klocki tylne wytrzymują zazwyczaj drugie tyle co przednie. Auto prowadzi się dobrze, tylko od samego początku słychać, że tylne klocki po ruszeniu z miejsca "szumią"- bez dotykania hamulca. W swojej 159 też mam hill holder i myślałem, że to jest związane z tym, ale u mnie nic takiego nie występuje. Po ruszeniu do przodu, na płaskiej powierzchni tym bardziej ten system nie ma co robić, a jednak mam wrażenie, że to może być coś z tym związane. Serwis oczywiście nie widzi problemu. Miałem nadzieje, że może była jakaś akcja związana z nowym oprogramowaniem.
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    No to trzeba zdjąć koła i wyczyścić zaciski - przestaną blokować.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    No to trzeba zdjąć koła i wyczyścić zaciski - przestaną blokować.
    Chciałbym, żeby to było takie proste. Niestety nie jest, ponieważ nowe zaciski nie były nawet zabrudzone. Myślałem też o zbyt mocno, fabrycznie naciągniętej lince ręcznego, ale niestety nie.
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Odpowietrz hamulce razem z pompą abs/esp i zobacz co się stanie. Obstawiam powietrze w pompie na przedniej sekcji i tył nie tyle hamuje lepiej, co nadrabia braki przodu.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Odpowietrz hamulce razem z pompą abs/esp i zobacz co się stanie. Obstawiam powietrze w pompie na przedniej sekcji i tył nie tyle hamuje lepiej, co nadrabia braki przodu.
    Może to jest jakiś trop.
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    zlasu
    Auto
    Lancia Delta
    Postów
    89

    Domyślnie

    Dobrze byłoby też jechać na SKP na badanie siły hamowania. Wtedy byłoby wiadomo jak duża jest różnica pomiędzy osiami.

Podobne wątki

  1. Zawieszenie tylne prawego koła
    Utworzone przez michal w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-01-2014, 08:45
  2. grzeją się tylne koła alfa 156
    Utworzone przez tomek1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 21:09
  3. Tylne koła się kraczą z tyłu proszę o porade
    Utworzone przez Czarek w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 16:09
  4. Tylne koła pod dużym kątem
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 17-03-2011, 17:41
  5. [146] Tylne koła w dość dużym plusie
    Utworzone przez witek_007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-10-2008, 11:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory