Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Tylne koła się kraczą z tyłu proszę o porade

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie Tylne koła się kraczą z tyłu proszę o porade

    witam serdecznie wiem że było o tym wiele razy ale proszę o wyrozumiałośc. panowie problem polega na tym ze jak u każdego z nas zaczyna robic mi się z tyłu /--\ z tym ze prawe kółko leciutko a lewe dużo bardziej leży, bardziej wygląda to tak /--]. auto prowadzi się jak po szynach nic z tyłu nie stuka nie puka tyłem nie zarzuca. zawieszenie widac, że jeszcze orginał, bo wszystko trw nawet tuleje wachacza. auto ma 200tys przebiegu. mam je od roku po sciągnieciu z zachodu. byłem u mechaniorów sprawdzali, szarpali i nic wszystko cacy pięknie zero luzów.pojechałem na szarpak i po wnikliwej kontroli wyszedł minimalny luz za jednej tuleji belki co nie ma wpływu na kraczenie kół. po przestudiowaniu całej wiedzy na forum odnośnie tyłu w 166 sam nie wiem co ja mam wymienic aby ładnie wyglądało i koła stały prosto, podpowiedzcie koledzy co dalej z tym fantem zrobic??
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 22-08-2012 o 20:43

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jestem właśnie po kompleksowym zrobieniu całego tyłu i mogę jedynie potwierdzić to co koledzy pisali nie raz. Nie da się zdiagnozować tylnego zawieszenia w 166 bez jego całkowitego rozkręcenia. Dopiero wtedy widać które tuleje są zużyte, przy czym nie muszą mieć takiego luzu, aby stukać.
    Możliwe, że u Ciebie wystarczy wymienić tuleję na zwrotnicy, a może się okazać, że trzeba będzie zrobić wszystkie tuleje na dolnym wahaczu.
    Dopiero jak rozkręcisz, to będziesz widział na czym stoisz. Ja u siebie też stawiałem tylko na tuleję zwrotnicy, a jak zacząłem rozkręcać, to okazało się, że nie muszę wymieniać jedynie łączników stabilizatora i drążków zbieżności.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Danus, a te zużyte tuleje to jak bardzo są zużyte? Brakuje gumy, pękają czy co? Może możesz fotkę wrzucić jak to wygląda? Zastanawiam się jak to możliwe że nie ma luzu a jednak są walnięte...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Dokładnie, tuleja nie puka ale jeśli jest rozwulkanizowana koło na pewno odjedzie delikatnie. Weź łapkę wejdź pod auto i wyginaj we wszystkie możliwe strony, albo daj człowiekowi który wie gdzie szukac napisz chłopakom z regionu może coś podpowiedzą gdzie zaprowadzic

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Przy oględzinach zewnętrznych moje tuleje na zwrotnicy wyglądały jakby przejeździły na aucie góra pół roku - brak jakichkolwiek śladów zużycia.
    Ale jak wziąłem ją w rękę, to wewnętrzna tuleja chodziła bez użycia siły na boki, natomiast żeby ruszyć nową potrzebowałem włożonej w środek śruby jako dźwigni. Po rozłożeniu jej na dwie części widać było zużycie wewnątrz samej tulei. Identycznie sprawa miała się z tuleją na krótszym ramieniu wahacza.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    [QUOTE=yoozef;944312]Danus, a te zużyte tuleje to jak bardzo są zużyte? Brakuje gumy, pękają czy co? Może możesz fotkę wrzucić jak to wygląda? Zastanawiam się jak to możliwe że nie ma luzu a jednak są walnięte...

    jak jest rozwulkanizowany materiał czyli guma odkleiła się od metalu to nie widac tak tego gołym okiem ale jednak luzy się tworzą. Nie mówimy o gumie której prawie nie ma, tylko o odklejeniu się jej...

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Panowie a orientuje się ktoś może ile kosztuje kompleksowa wymiana tylnego zawieszenia (tuleje na wahaczach, belce, zwrotnicy i górne wahacze) ? Nie chodzi mi o koszty części, bo to wiadomo, ale o robociznę, bo znajomy chce żeby mu zrobić, a w żadnym warsztacie nie potrafią tak od ręki wycenić.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Tam jest sporo zabawy jeśli masz prasę itp. to powinno iśc całkiem dobrze. Co rozumiesz przez wymianę tylnego zawieszenia? razem z amorkami ? wiesz że tam trzeba cały tył wywalic żeby się do nich dobrac(przerabiałem to). Wymiana sztuki 150 zł (amorki) plus jakieś 400 zł plus minus ja bym tyle za to wziął. kto to robił wie ile zachodu z tym jest.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jacek mam na myśli to samo co robiłem u siebie:
    - Tuleje na wahaczach dolnych (krótsze i dłuższe ramię)
    - Tuleje tylnej belki
    - Tuleja zwrotnicy
    - banany
    - zetki
    - sprężyny

    nie liczymy tego co wyjdzie po drodze.
    I wiem ile tam jest roboty. Drugiego dnia to już prawie płakałem i kląłem. A prasę mam, bo bez niej to nie ma co podchodzić wogóle.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    He , czyli wyjęcie amortyzatora wchodzi w grę, myślę że śmiało 600-800 zł

Podobne wątki

  1. Proszę o PORADE, PC plus pasek rozrzadu
    Utworzone przez wojtasTheAnder w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-09-2012, 16:02
  2. Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 13-08-2012, 20:46
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 23:08
  4. 156 z okolic zielonej - Proszę o porade czy warto.
    Utworzone przez kamil311 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-11-2011, 21:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory