Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 58

Temat: Q2 - prośba o oświecenie

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Tytus9
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    701

    Domyślnie Q2 - prośba o oświecenie

    Od razu na wstępie: tak, wiem, że temat poruszany w wielu miejscach. Ale niestety brak jednego, zbornego artykułu na ten temat, opisującego dokładnie techniczne zagwozdki rozwiązania jakim jest Q2. Przeglądałem temat Tomiego, Grzdyla, te tematy, do których były tam odnośniki, oraz inne, na które trafiłem, ale nadal niewiele wiem.
    Przeczytałem, że Q2 to taki rodzaj dyferencjału (?), który zakłada się do silników V6, nie wybuchnie jak seria, skraca kąt skrętu na przyspieszeniu i ogólnie poprawia właściwości jezdne. Sami przyznacie, że to żadna wiedza, nie wiem nawet czy piszę prawdę. Czy moglibyście (adresuję swoją prośbę do użytkowników bardziej oświeconych, oraz posiadaczy Q2) napisać mi co to w ogóle jest to Q2? Czy Q2 to pełna nazwa, czy też skrót od czegoś i od czego? Na jakiej zasadzie to działa? Czy seryjne dyfry faktycznie tak często wybuchają i co wtedy? I ogólnie wszystko co w tym temacie wiecie? Bardzo serdecznie proszę.
    Temat dotyczy mnie, zdaje się, dość bezpośrednio po zakupie mojej Alfy i chciałbym wiedzieć co, jak i z czym się je ;)

    EDIT: To co wyskoczyło z wujka w goglach rozwiało moje wątpliwości jedynie odrobinę. Mniej więcej wiem co to jest. A jak to się montuje? Czy inwazyjnie? Co z tymi dyframi? Ile to kosztuje?
    Ostatnio edytowane przez Tytus9 ; 09-04-2014 o 23:12

  2. #2
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Teoria:
    http://autokult.pl/2011/07/31/mechan...owania-czesc-1
    http://www.technikajazdy.info/quiz-m...la-szpera-lsd/
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechani...B3%C5%BCnicowy

    Praktyka:
    Zacieśnianie zakrętu, lepsza trakcja na nawierzchni śliskiej lub zróżnicowanej...

    Cena:
    W ASO około 2500zł + kilka stówek na komplet łożysk

    Może nie wystarczająco często zaglądam na forum, ale jeszcze nie przeczytałem o sytuacji kiedy komuś posypał się ORI dyfer...
    Natomiast powiada się, że jeśli się dość często i ostro upala to trzeba się liczyć z tym, że może on się rozlecieć...
    Co wtedy? Hmmm, w sumie nie wiem, bo tak jak napisałem wyżej, ale podejrzewam, że coś w okolicach wymiany skrzyni...
    Ostatnio edytowane przez Zonkil ; 09-04-2014 o 23:29

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,468

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zonkil Zobacz post
    ...

    Może nie wystarczająco często zaglądam na forum, ale jeszcze nie przeczytałem o sytuacji kiedy komuś posypał się ORI dyfer...
    ...
    Ostatnio jednemu z Kolegów w wątku dot. TrackDay w Poznaniu (tegorocznym) w 156 GTA.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie

    Koledze Andy1970 w 156 gta sw też rozsypał się ori dyfer bez upalania. Z moich (i nie tylko) obserwacji wynika, że częściej dyfer sypie się w autach z VDC.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Alfa gtv v6 TB
    Postów
    97

    Domyślnie

    Co trzeba zmienić aby wrzucic q2 do gtv v6 tb z 5cio biegową skrzynią? Duża to będzie rzeźba? Rozumiem, że bym musiał zmieniać skrzynię tylko na jaką? Co prócz skrzyni?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Tytus9
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    701

    Domyślnie

    I co, jak wstawię Q2 to się nie rozleci? Nie ma problemów stricte elektronicznych? Z tego co przeczytałem jest to mechanizm elektroniczny sterowany przez systemy kontroli trakcji. "Bez upalania" tzn? O co chodzi z tym upalaniem?

    Przepraszam, czuję się trochę jak blondynka na politechnice, ale naprawdę chciałbym to wiedzieć ;P

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maras37
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    AR GTV 3.0 V6 24V
    Postów
    726

    Domyślnie

    upalanie czyli szybka jazda ,gaz w podłodze ,palenie laczków ,wyścigi ,ostre redukcje biegów jednym słowem zapier....nie.... o elektronikę się nie martw wszystko będzie działać ,największy problem jest z ustawieniem luzu jak już zapewne czytałeś u tomiego i grzdyla ,choć żaden wielki problem bo trzeba pomierzyć i podkładki odpowiednio dobrać.....

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,468

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytus9 Zobacz post
    I co, jak wstawię Q2 to się nie rozleci? Nie ma problemów stricte elektronicznych? Z tego co przeczytałem jest to mechanizm elektroniczny sterowany przez systemy kontroli trakcji. "Bez upalania" tzn? O co chodzi z tym upalaniem?

    Przepraszam, czuję się trochę jak blondynka na politechnice, ale naprawdę chciałbym to wiedzieć ;P

    Elektroniczny Q2 to może w Giuliecie raczej ? o tym czytaeś ?
    Bo te Q2 , o których mowa że są zakładane do V6tek czyli dokładane później samodzielnie (był czas że były b tanie w ASO około 1tys zł, dlatego tak się popularne stały chyba - prawdopodobnie firma wyprzedawała zapasy które nie poszły do produkcji hmm przeliczyli się
    W każdym razie , te Q2 mechaniczne, to te same co z wersji 147 Q2 montowane fabrycznie - czyli tylko diesli z końca produkcji 147ki (być może i GT?) .

    Co do działania to tak laicko tutaj pan wyjaśnia :
    https://www.youtube.com/watch?v=v4lKZcTxc40

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Tytus9
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    701

    Domyślnie

    Mechaniczne, czyli to jest coś jak Torsen?

    EDIT:
    Q2 jest wytrzymalsze niż oryginalny otwarty dyfer?
    Ostatnio edytowane przez Tytus9 ; 10-04-2014 o 15:28

  10. #10
    Administrator ds. zlotów Romeo Avatar LIGAR
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
    Postów
    809

    Domyślnie

    Milky nic nie musisz zmieniać. U mnie siedzi Q2. Dyfer do wszystkich diesli i wszystkich V6 jest taki sam. Jedynie posiadacze TS-ów mają inny (ale chyba też nie wszystkich). Generalnie chodzi jakaś dziwna teoria żę Q2 tylko do skrzyń 6cio biegowych - nie wiem skąd sie wzięła. Na potwierdzenie wystarczy odpalić eper i zobaczyć po numerze seryjnego dyfra w jakich modelach był montowany.
    W pratyce wygląda to tak że kupujesz Q2, zestaw podkładek reg. najlepiej nowe łożyska i skąłdasz to fabryczną obudowę.

    Generalnie Q2 to poezja i jest to jak narazie najfajniesza inwestycja jaką poczyniłem kiedykolwiek w jakimkolwiek samochodzie. Polecam ci serdecznie!

    Dodano po 7 minutes:

    Cytat Napisał Tytus9 Zobacz post
    Mechaniczne, czyli to jest coś jak Torsen?
    EDIT:
    Q2 jest wytrzymalsze niż oryginalny otwarty dyfer?
    Q2 to nazwa alffowskiego torsena. Nie jest on w żadnym stopniu elektroniczny. elektroniczny jest Haldex. Q2 to czysta mechanika.
    Podczas wchodzenia w ostry wiraż przy normalnym układzie różnicowym, koło które jest odciążone dostaje maksymalna moc z silnika a koło które jest dociążone dostaje mniejsza moc - taki urok seryjnego dyfra. Przy q2 jest objaw taki że dużo większa moc jest przekazywana na koło dociązone dzięki czemu auto jest mniej podsterowne i zacieśnia zakręt.

    odpowiadając na drugie pytanie - tak, Q2 jest dużo solidniejsze i wytrzymalsze. Alternatywną dla Q2 są powiedzmy szpery Quaifa
    Ostatnio edytowane przez LIGAR ; 10-04-2014 o 20:14 Powód: Dodano
    Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?

    Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html

Podobne wątki

  1. Prośba
    Utworzone przez ddck82 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-11-2014, 10:27
  2. Prośba
    Utworzone przez Ast88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-12-2011, 13:11
  3. Prośba
    Utworzone przez HISZPAN w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 07:35
  4. prośba
    Utworzone przez Piotriix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 09:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory