Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: stuki w silniku po odpaleniu 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 16V 155KM 2000 Selespeed + LPG
    Postów
    8

    Domyślnie stuki w silniku po odpaleniu 2.0 TS

    Witam Panowie,
    mam dziwny problem.
    Po odpaleniu silnika coś stuka, lecz niczego nie słychać przy samym kręceniu rozrusznikiem. Nawet gdy kręci się nim bez odpalania kilka sekund.
    Pierwszym problemem były wykrzywione zawory, i delikatnie przestawiony rozrząd. Stuki wtedy były raczej takie same.
    Wymieniłem głowicę, ustawiłem ponownie rozrząd i nadal coś stuka.
    Silnik w mojej poprzedniej Alfie pracował dobrze tak więc głowica nie jest uszkodzona.
    1. Co to może być? Co mogę sprawdzić?
    2. Czy gdyby to był źle ustawiony rozrząd to na samym rozruszniku też by stukał?
    3. Więcej zabawy będzie ze sprawdzeniem co to może być czy z przekładką całego silnika?
    Będę wdzięczny za odpowiedzi

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    156SW 1.9JTD 105KM 01r
    Postów
    150

    Domyślnie

    jak od góry słychać to może być wariator, a jak od dołu to może być panewka

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Nagraj filmik i zapodaj kolego. Ale pewnie wali panewa jak to w TS.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Jak ustawiasz rozrząd ? Jak bez blokad , to wiadomy problem ;>

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 16V 155KM 2000 Selespeed + LPG
    Postów
    8

    Domyślnie

    Ustawiałem z blokadami. Wszystko zgodnie z instrukcją, krok po kroku. Nie mam tylko tych pozostałych kluczy. Kupiłem same blokady na wałki ale to chyba nie problem?
    Zastanawia mnie tylko dlaczego to stuka dopiero po tym jak silnik odpali a przy nawet dłuższym kręceniu rozrusznikiem bez odpalania nie stuka.
    Podłączyłem pod alfadiaga i mam 2 błędy, których nie da się skasować:

    P1531
    Failed Component Code: Conditioner relay
    Fault Symptom: Circuit Open

    i P1653
    Failed Component Code: Timing Variator Solenoid
    Fault Symptom: Circuit Open

    Stuki są dość mocne. Po odłączeniu czujnika wariatora w celach testowych właśnie tego podzespołu nadal to samo.
    Dodatkowo wariator ze starej głowicy wyleciał razem z nią a ta głowica z wariatorem jest z silnika, który poprawnie funkcjonował.
    Jutro sprawdzę panewki i postaram się nagrać film, jeśli to nie będą one.
    Ostatnio edytowane przez KOSMO1986 ; 10-04-2014 o 23:42

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na rozruszniku jest za mała prędkość, a poza tym nie ma wybuchów mieszanki nad tłokiem, więc nie będzie stukać.
    Pewnie masz gdzieś luz na panewce lub sworzniu tłokowym
    A rozrząd, żeby dobrze ustawić, to trzeba mieć czujnik zegarowy - same blokady to za mało.
    Ciekaw jestem, jak ustawiłeś tłok 1. cylindra w GMP, bo to podstawa w ustawieniu TS.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ciekaw jestem, jak ustawiłeś tłok 1. cylindra w GMP, bo to podstawa w ustawieniu TS.
    Pewnie metodą starych majstrów czyli "na śrubokręt i mazak".

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 16V 155KM 2000 Selespeed + LPG
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ciekaw jestem, jak ustawiłeś tłok 1. cylindra w GMP, bo to podstawa w ustawieniu TS.
    na suwmiarkę choć zajęło trochę czasu żeby było dobrze.

    A w związku z ustawieniem tego tłoka mam jeszcze jedno pytanie. Tłok idzie w górę, na czas małego ruchu kołem zatrzymuje się i później idzie w dół. W którym momencie mam zatrzymać koło? jak tylko podejdzie do góry czy chwilę przed tym jak zaczyna schodzić w dół? Nie wiem na ile jest to ważne bo GMP to GMP, ale może na tym odcinku przejdzie o jeden ząbek. Innym razem jakieś 1,5 roku temu ze znajomym ustawialiśmy właśnie na śrubokręt, kawałek płaskownika i mazak. Silnik działał do czasu rozbicia alfy czyli około 15 tyś km. To właśnie z niej mam tą głowicę.

    Jest jeszcze jedna kwestia odnośnie krzywek na wałkach rozrządu. W tych głowicach różnią się one wielkością. Na jednych krzywkach blokady dociskają je idealnie a na drugich jest luz (jedne są mniejsze)

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Pewnie metodą starych majstrów czyli "na śrubokręt i mazak".
    Rozwaliłeś mi system.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Suwmiarką masz dokładność do dziesiątych części milimetra, dobrą suwmiarką do setnych a wskaźnik zegarowy ma dokładność do tysięcznych części milimetra. Kiedy użyjesz zegara Twoje dylematy kiedy jest GMP znikną .
    GMP to górny martwy punkt a nie zakres. Drutem też ustalisz coś koło GMP i będzie to chodziło ale tak się nie robi.
    Blokady muszą pasować idealnie.
    Jak wałki są wyrobione to należy wymienić. Starty wałek nie otworzy należycie zaworu i maszyna nie będzie chodziła jak trzeba.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

Podobne wątki

  1. Alfa 147 1.6 105KM biały dym po odpaleniu i stuki
    Utworzone przez Karol147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 30-04-2015, 04:16
  2. Stuki po odpaleniu. Siły nieczyste ? Moce piekielne ? ;)
    Utworzone przez @sdero w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-04-2013, 15:37
  3. Jakieś stuki zaraz po odpaleniu
    Utworzone przez LaNdScAp3 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 19:28
  4. [145] stukanie w silniku przy odpaleniu
    Utworzone przez maras145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 00:15
  5. Stuki po odpaleniu - pomocy!!!
    Utworzone przez bergul w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 21:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory