Dziękuję Wam wszystkim ;) W końcu czuję, że coś wiem. Koszt jest dość spory, ale faktycznie fajna sprawa zwłaszcza, że mechaniczna. Czytałem na stronie Alfy, że Q2 ładuje moment obrotowy na dyferencjał sztucznie, poprzez dohamowywanie poszczególnych kół, ale możliwe, że tak jest tylko w najnowszych modelach. Elektronicznej zabawki bym sobie nie wkładał, ale do mechanicznego się nie przyczepię ;) Jeśli dogadam się z autem i postanowię, że zostaje ze mną na dłużej to pewnie kiedyś se takie cóś zamontuję, ale najpierw doprowadzę auto do ideału ;)
lepiej się spiesz, bo to towar raczej deficytowy i przybywac już go nie będzie![]()
Poza tym ja wprowadziłem już embargo na Q2 w gtv. Za dużo się ostatnio tego dziadostwo pojawiło... Jakaś plaga normalnie :/ Jakbym dorwał dziada, który to wkłada do tych gtv-łek to bym oberwał ze skóry. Myślałem że moja będzie jedyna w PL i przez to unikatowa. Wychodzi, na to że nie będę miał nawet jedynego TB w PL z Q2...
Co do sensu wkładania Q2 do 3 litrówek to ja to powiem tak... Prędzej czy później cię to czeka, bo dyfer ci na 95% klęknie... jest to słaby punkt tego "silnika"
Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?
Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html
Nie wiem jak Gtv-ki, ale 156tki z V6 mają niesamowicie ciężki przód (nie wiem kto to projektował, większość silnika, dość ciężkiego, nawet akumulator - PRZED przednią osią!) .
Taka szpera bardzo polepsza odczucia prowadzenia (choć nie wyeliminuje tego problemu), poza tym co koledzy wspomnieli daje odczucie jakby większego odłączenia kierowania od napędu i większej precyzji .
Nie wiem czy Gtv mają VDC(ESP)? a jeśli , to czy możliwe do wyłączenia? bo 156 (poza GTA) mają niewyłączalne. Po założeniu tej szpery zdecydowanie rzadziej się uruchamia i nie tak nachalnie (wcześniej łomotało hamulcami strasznie).
Ogólnie - jak trafisz na przyzwoitą, niekoniecznie okazyjną cenę - kupuj bez zastanawiania się .
miałem też nie mówić ,ale ja jestem alfoholikiem i z powodu tego ciężkiego nałogu zamontuje sobie dwa Q2..na oba koła..![]()
według EPER u mnie siedzi mechanizm o takim numerze 60810912
jak to się ma do zamontowania q2? Czy q2 spina 2 koła przy ruszaniu?
Milky powiem ci że dobre pytanie zadałeś. Masz przedliftowe TB w którym dyfer ma numer 60810912 i wg eper producent zamienił go w 98 roku na dyfer o numerze 92001226. Ten ostatni był montowany w kilkunastu samochodach grupy FAP (m.in 147 156 GT itd) i do każdego z nich q2 pasuje. Niestety eper nie wskazuje różnicy miedzy samymi mechanizmami różnicowymi...
Jest jedno ułatwienie,jeśli ktoś ma przedliftowe 3.0 i zamontował tam q2 bez zmiany innych gratów to do Ciebie też się nada. grzdylu montował ostatnio ale nie wiem czy nie ma gtv juz po lifcie.
q2 nie ma potencjału początkowego, tak wiec nie spina przy ruszaniu.
Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?
Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html
pzostaje jedynie pytanie.. gdzie kupic
w