Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Zaparowana lampa przednia

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rossoneri
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso
    Postów
    67

    Domyślnie Zaparowana lampa przednia

    Cześć,
    Proszę chłopaki o radę jak w temacie. Mam rozszczelnioną lampę przednią i praktycznie już cała jest zaparowana, na całej czołowej powierzchni pojawiają się skroplenia od węwnątrz.
    Już napaliłem się, że kupię nową ale jak usłyszałem o cenie to się na miejscu uspokoiłem, zacząłem rozglądać się za używaną, ale ostatnio dowiedziałem się że jest to niestety jedna z wad tego modelu więc zakupkolejnej nie zagwarantuje, że i ona po jakimś czasie się nie rozszczelni.
    Chodzi mie o to czy wymieniać na nową, czy może da się jakoś naprawić nieszczelność i czy w ogóle warto i czy się to opłaca?
    Nowy xenon to wydatek 1900 zł, używka 800-1000 zł.
    Proszę poradźcie, jeżeli mieliście podobny przypadek, co z tym fantem mam począć.
    Z góry dziękuję,

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    Proste, demontaż lampy a później dobre uszczelnienie
    a jeśli chodzi o zatyczki z tyłu to wstawić jakieś nowe uszczelki w miejsce starych które mogą być już wygniecione np
    proszę filmik, https://www.youtube.com/watch?v=KR6CrzH6n_g

    ~ taka była piękna ! :C




  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rossoneri
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso
    Postów
    67

    Domyślnie

    O które dokładnie zatyczki chodzi?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    te które musisz otworzyć żeby zmienić żarówke,

    ~ taka była piękna ! :C




  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    Robisz z tyłu mała dziurkę w plastikowej zatyczce i problem parowania znika

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał nietyx Zobacz post
    Robisz z tyłu mała dziurkę w plastikowej zatyczce i problem parowania znika
    Tak zrobiłem i zdecydowanie mniej parują w środku lampy Dwa otwory fi6 w miejscu takim, gdzie nie stoi ściekająca woda.

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Na początek zdejmij dekielek tylni (zaślepke) swiateł mijania. Tak na pare dni. Powinno się poprawić. Później możesz wiercic jakby po ponownym założeniu znów para wychodziła.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9JTD 2004r.
    Postów
    14

    Domyślnie Żadnego wiercenia dziur w lampach !!!

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Na początek zdejmij dekielek tylni (zaślepke) swiateł mijania. Tak na pare dni. Powinno się poprawić. Później możesz wiercic jakby po ponownym założeniu znów para wychodziła.

    Panowie, wtrącę się do tematu ponieważ nie zgadzam się z poradami dla kolegi któremu paruje lampa.

    Przerobiłem temat parujących lamp i tych z ksenonami i bez w niejednym aucie.
    Lampa musi być szczelna, żadne wiercenie dziur żeby odparowała, od tego są fabryczne otwory z gumkami(rurkami). Poza tymi otworami nie może być innych niż producent przewidział.
    Jeżeli paruje lampa to albo gdzieś właśnie jest ubytek np, brak uszczelki lub wygniecona uszczelka, lub gdzieś obudowa jest pęknięta.
    Lampę należy wyjąć i dokładnie obejrzeć gdzie jest możliwy ubytek.
    Lampa paruje właśnie na skutek tego że jest gdzieś dziura i nachodzi wilgoć sama, bądź po myciu.
    Dodatkowo w GT są przewidziane przez producenta osłony lampy od strony nadkoli, być może ich nie ma i tamtędy podczas mycia dostaje się woda.
    Poza tym jak już stwierdzisz gdzie może lecieć woda do lampy, należy najpierw lampę rozkleić (najlepiej używając nagrzewnicy - tylko ostrożnie żeby nie stopić plastiku) lampę dokładnie wysuszyć, można umyć szybkę od wewnątrz jeżeli masz zabrudzoną, absolutnie nie dotykać odbłyśnika. Potem lampę sklejamy najlepiej używając uszczelniacza dekarskiego bezbarwnego (nie twardniejącego). Należy się upewnić że nie jest urwany żaden z uchwytów zaślepki od wyjmowania żarówek. Po dokładnym sklejeniu należy przez conajmniej jeden dzień na otwartym tylnym deklu suszarką nagrzewać lampę od środku, tak żeby pozostała wilgoć wyszła z lampy przed montażem na samochodzie.
    Po wygrzaniu, wysuszeniu lampy pozostaje dokręcenie dekla i montaż na samochodzie.
    Pamiętaj że w GT masz dekle przykręcane śrubą do wewnętrznego gwintu lampy, jeżeli któryś z uchwytów był urwany należy najlepiej wtopić nakrętkę w lampę i potem dokręcić śrubę do nakrętki tak żeby w miarę mocno dekiel przylegał do lampy.

    Na końcu należy się upewnić że fabryczne otwory odpowietrzające są drożne.
    Niestety w GT jest tak że żeby wymienić żarnik trzeba zdjąć lampę co wiąże się ze zdejmowaniem zderzaka dlatego większość osób które fizycznie wymieniają tam żarnik poprostu urywa dekiel z dwóch dolnych zaczepów i właśnie jest to przyczyną parowania lamp

    Mam nadzieje że moje wypociny się przydadzą.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Wiesz, jednemu pomaga doszczelnienie, drugiemu rozszczelnienie Mi pomogło to drugie.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9JTD 2004r.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Wiesz, jednemu pomaga doszczelnienie, drugiemu rozszczelnienie Mi pomogło to drugie.
    Można było by polemizować ale chodzi o to żeby pomóc koledze.
    Generalnie to szczelna lampa + drożne odpowietrzniki powinny załatwić temat.
    Ja u siebie tak zrobiłem i wogóle nie parują, nawet jak są ciepłe i poleje je zimną wodą, nie ma wogóle pary od wew. strony.

Podobne wątki

  1. [Brera] lampa przednia
    Utworzone przez tomasz90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-04-2017, 10:11
  2. Opadnieta lampa przednia
    Utworzone przez sebastian-wro w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-08-2013, 19:51
  3. Przednia lampa- wymiana
    Utworzone przez gizmobdg w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 17:32
  4. lampa przednia
    Utworzone przez turbo42 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 20:06
  5. [33] Zarowka lampa przednia
    Utworzone przez _zagiel_ w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-11-2008, 21:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory