Strona 15 z 22 PierwszyPierwszy ... 5678910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 211

Temat: alfa159 skarbonka czy nie?

  1. #141
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Koszty kosztami.... zależy jakie części i u kogo się robi.
    Mechanik mechanikowi nie równy i tak samo z częściami.

    Ostatnio taka sytuacja ze sprężynami:
    trzy opcje:
    - MECHANIK 1. dwie sprężyny oryginał 620zł + 2x 150zł wymiana = 920zł
    - MECHANIK - ASO j.w. 2x 100zł wymiana = 820zł
    - MECHANIK 3ci - zamienniki 265zł obydwie + 2x 50zł wymiana = 365zł

    Nie trudno zgadnąć gdzie zrobiłem i ile w kieszeni zostało.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  2. #142
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    POZnan*
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120km, Focus mk2 1.6 tdci 90km
    Postów
    101

    Domyślnie

    i podejrzewam, że jakościowo wiele się nie różnią...tylko jakimś ukrytym znaczkiem producenta za który się płaci ^^

  3. #143
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Mam Hanię VI z 1997 z salonu i jej nie sprzedam (240kkm, z tego 210kkm na LPG, silnik, skrzynia, zawieszenie oryginał, nic nie naprawiane), jak Bella poprzednia, czy obecna kaprysi mam rezerwę,ona nigdy nie zawiodła.

  4. #144
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Najbardziej przerażające jest sumowanie drobnych kwot wydawanych na samochód. Dopóki tego się nie robi to wydaje się, że samochód jest tani. A gdy zsumujemy kwoty to trzeba przecierać oczy ze zdumienia. I nie dotyczy to tylko Alfy. Mam w rodzinie kilka innych aut, mniejszych, kompaktowych, teoretycznie bardziej niezawodnych i okazuje się, że tam też gdy zsumuje się serwis olejowy, klimatyzację, jakiś element zawieszenia, hamulec i sprzęgło to wychodzi dobre kilka tysięcy złotych wydane w ciągu roku.

    Druga sprawa: każdy chciałby kupić samochód zadbany, nic przy nim nie robić, sprzedać zajeżdżonego trupa i udawać, że to perełka. Jeśli nam się to uda to jesteśmy zadowoleni, jeśli trafimy na takiego trupa to wychodzą właśnie kwoty pięciocyfrowe. I tak samo dotyczy to diesla BMW, Audi, VW, Forda czy Alfy. Używanie auta NIGDY nie było tak drogie jak w dzisiejszych czasach. A za 5 lat przekonamy się, że dzisiejsze nowe auta to jednorazówki i miło będziemy wspominali nasze niskokosztowe 159 (polecam zainteresować się np. technologią wykonywania tulei cylindrowych w nowych silnikach, raczej 300-400 kkm nie wytrzymają...).

  5. #145
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Koszty kosztami.... zależy jakie części i u kogo się robi.
    Mechanik mechanikowi nie równy i tak samo z częściami.

    Ostatnio taka sytuacja ze sprężynami:
    trzy opcje:
    - MECHANIK 1. dwie sprężyny oryginał 620zł + 2x 150zł wymiana = 920zł
    - MECHANIK - ASO j.w. 2x 100zł wymiana = 820zł
    - MECHANIK 3ci - zamienniki 265zł obydwie + 2x 50zł wymiana = 365zł

    Nie trudno zgadnąć gdzie zrobiłem i ile w kieszeni zostało.
    Czyli wszystko zalezy od wlasciciela a nie od marki autaWiec temat jest bezsensu

  6. #146
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    POZnan*
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120km, Focus mk2 1.6 tdci 90km
    Postów
    101

    Domyślnie

    misiu najlepiej to podsumował
    Człowiek człowiekowi nie równy xd


    Jeden ogarnie Alfę w rocznym budżecie 1k zł, a inny na Fiat-a 126p wyda przez ten czas 10k zł
    Kto co lubi

  7. #147
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    honda
    Postów
    20

    Domyślnie

    Panowie ale nie którzy pojechali z rocznymi kosztami na AR, 20 tyś rocznie jak kogoś stać na serwo, to powinien pomyśleć o aucie z klasy wyższej

  8. #148
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    honda
    Postów
    20

    Domyślnie

    dla osłody niektórych ,mogę przybliżyć koszty 2 letniego użytkowania passata b5fl rok 2005 ,nie wliczałbym w koszty oleju filtrów itd ,ale jak już to wliczacie to wliczam, passat w rankingach i opiniach lepiej stoi niż AR, nie psuł mi się, ale jak usiadłem i policzyłem koszty przez dwa lata użytkowania go wyszło 12tyś zł, i w tej kwocie był 2x elektryk który wziął po 600 od naprawy raz wyciek pod silnikiem ,tak to same rzeczy na które musiałem wydać ,opony raz letnie 17mnastki ,no a rozrząd z kompletny ,z pompą wody i plus dwa paski klima i alternatora to wydatek w pasku rzędu 2000 zł, dodam że przez dwa lata przejechałem 23 tyś, sami oceńcie koszta ,ja robię 10 tyś rocznie więc myślę że zadbana AR mnie nie zrujnuje

  9. #149
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał rudolf Zobacz post
    Panowie ale nie którzy pojechali z rocznymi kosztami na AR, 20 tyś rocznie jak kogoś stać na serwo, to powinien pomyśleć o aucie z klasy wyższej
    Niektórzy inaczej patrzą na sprawę. Jeśli wezmę pod uwagę takie trzy wartości:
    – [1] kwota zakupu auta
    – [2] kwota serwisu auta przez 3 lata / 120 kkm
    – [3] wartość sprzedaży auta po 3 latach
    I z odpowiedniego działania otrzymam ([1] + [2] - [3]), że koszt używania używanej 159 zamknął się kwotą np. 30 tys zł to oznacza, że tyle samo kosztuje używanie nowej Fabii czy Yaris (tutaj akurat strzelam, ale podejrzewam, że kwota utraty wartości + kwota serwisów gwarancyjnych w nowej skodzie przez 3 lata też będzie mniej więcej 25-30 tys zł). Oczywiście te obliczenia są przykładowe i dopiero po 3 latach można precyzyjnie określić czy 159 była opłacalnym zakupem, czy nieopłacalną stratą. Czy koszt używania łącznie z utratą wartości przez 3 lata bliższy był 30 tys. zł czy 50 tys. zł.

    Każdy po prostu wykonuje swoje kalkulacje, jednemu się bardziej opłaci kupno nowszego i droższego auta, drugi nie będzie widział nic złego w wydaniu 20 tys zł na starsze auto. Dla mnie nie bez znaczenia miał fakt, że przez 2 ostatnie lata mogłem w pełni odliczać VAT od napraw – co zdecydowanie pomniejszyło faktycznie wydane pieniądze na samochód. I oceniam koszt używania mojej 159 na poziomie trochę nowszego kompakta.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 14-04-2014 o 14:21

  10. #150
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Każdy po prostu wykonuje swoje kalkulacje, jednemu się bardziej opłaci kupno nowszego i droższego auta, drugi nie będzie widział nic złego w wydaniu 20 tys zł na starsze auto.
    Np. ja wyraźnie zaznaczyłem, że spora część moich wydatków to zachcianki, mające na celu zmodyfikowanie jakiegoś elementu/podzespołu bądź przywrócenie mu pierwotnych właściwości. Mam tu na myśli chip tuning, odświeżenie powłoki lakierniczej, poprawienie wyglądu wnętrza itp.

    Zauważyłem, że ten temat zmienił się na przechwałki, kto mniej zainwestował. Jedni jeżdżą, aby jeździć, inni cenią również inne wartości i nie wahają się sypnąć na nie groszem. Ot taka prosta klasyfikacja użytkowników. Od razu zaznaczam - nikogo nie oceniam. Sam się bronić nie zamierzam, że mam bzika na punkcie motoryzacji i tak "nierozsądnie" inwestuję w moją "skarbonkę" Niektóre inwestycje rozłożą się w czasie, jak wymiana sprzęgła czy zawieszenia. Najlepiej powróćmy do tematu za 2-3 lata i wtedy przedstawmy rozliczenie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] Alfa159 z silnikiem 1720 tbi
    Utworzone przez mz3545 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 02-06-2016, 14:07
  2. [159] Automatycznie właczjące się światła awaryjne podczas jazdy alfa159
    Utworzone przez Piotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 14:38
  3. [159] chlodnica oleju!!! alfa159 silnik2.4
    Utworzone przez jhann w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 22:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory