Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 82

Temat: [159] Czy to jest drogie auto? Przymiarka do zakupu.

  1. #61
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    alfa romeo
    Postów
    12

    Domyślnie

    pompy ciepła zwrócą się inwestorowi po 25 do 30 lat, inwestycja ekonomicznie nieopłacalna
    no a co do gazu, Europa zachodnia na gazie niewiele jeździ, bo wie, ile z tym problemow, począwszy od zakazów parkowania na parkingach podziemnych i piętrowych naziemnych.
    tak to już jest.

  2. #62
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    I znowu brednie pb on lpg








  3. #63
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    a no jakoś tak wyszło

  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał abezus Zobacz post
    ciekawostka jest taka że jeśli chodzi o fiata bravo to do wszystkich wersji pakowali wadliwe skrzynie oplowskie.
    nie prawda , w fiacie bravo skrzynie oplowskie M32 są tylko w T-jetach ( i tam też padają tylko) , więc bravo jest lepsze pod tym względem od 159 , bo z motorem 1,9 jtdm 150KM miało starą porządną fiatowską skrzynię , natomiast AR159 i bravo z motorem 2.0 jtdm mają skrzynię F40 - też oplowskie guano , lecz nieco trwalsze
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #65
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    alfa romeo
    Postów
    12

    Domyślnie

    strasznie tutaj tych opli nie lubi sie, ciekawe dlaczego

  6. #66
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    No na koniec wyszła trochę batalila LPG kontra diesel, ale to było do przewidzenia. Obydwie strony przedstawiły ciekawe argumenty więc można powiedzieć ze rozmowa nie była pieprzeniem o dupie maryny. Ja jeszcze podkreślę to co napisał szczepan a o czym praktycznie nigdy się nie mówi przy instalacjach LPG. Starszy samochód ma prawo już delikatnie niedomagać pod wieloma względami a niestety instalacja LPG jest wrażliwa na wiele kwestii więc tak jak Szczepan napisał zdarza się tak, że po założeniu LPG w samochodzie w którym wszystko dotychczas działało sprawnie, pojawiają się problemy. Tak jak powiedziałem każdy ma jakieś swoje wymagania, jeździ tym czym chce, czym lubi.

    Sedici widzisz, ja na forum bravo jakiś czas temu znalazłem info, że we wszystkich silnikach są skryznie oplowskie. Jeśli mówisz że nie to pewnie tak jest. Chciaż na forum bravo ktoś płakał chyba że rozleciała mu się skrzynia w 90 konnej benzynie... Jeszcze skoro siedzisz w temacie, zapytam... silnik 1.4 w bravo ten bez turbiny to ten sam starjet co w grande punto? Nigdzie nie myłem w stanie znależć odpowiedzi na to pytanie.
    Nawiasem mówiąc nie mam pojęcia jak fiat myślał gdzie będą wkładać oplowskie skrzynie. Grande Punto, 1.9 JTD, ma M32, AR159 też. Bravo 1.9JTD już nie ma. Grande Punto T-JET ma fiatowską skrzynię, bravo już wadliwą od opla. A na koniec żeby było weselej w Grande Punto 1.3JTD 90konnej wersji montowali i fiatowską i oplowską. Ta fiatowska była bez dwumasy... Jak to mówią pomieszanie z poplątaniem

    EDIT:

    Tu jest temat do tej skrzyni w 90 konnym bravo:

    http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=8066

    Kolejny edit:

    PCC514 - Fiat Bravo 1.4 90KM, czyli T-Jet bez turbosprężarki.
    Faktycznie to będzie skrzynia fiatowska, zmyliło mnie oznaczenie bo w książce serwisowej do Grande Punto skrzynie są opisywane bez tego pierwszego "PC" czyli C514. Ten temat rozwiązany )
    Ostatnio edytowane przez abezus ; 05-05-2014 o 07:31

  7. #67
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał abezus Zobacz post

    Sedici widzisz, ja na forum bravo jakiś czas temu znalazłem info, że we wszystkich silnikach są skryznie oplowskie. Jeśli mówisz że nie to pewnie tak jest. Chciaż na forum bravo ktoś płakał chyba że rozleciała mu się skrzynia w 90 konnej benzynie... Jeszcze skoro siedzisz w temacie, zapytam... silnik 1.4 w bravo ten bez turbiny to ten sam starjet co w grande punto? Nigdzie nie myłem w stanie znależć odpowiedzi na to pytanie.
    Nawiasem mówiąc nie mam pojęcia jak fiat myślał gdzie będą wkładać oplowskie skrzynie. Grande Punto, 1.9 JTD, ma M32, AR159 też. Bravo 1.9JTD już nie ma. Grande Punto T-JET ma fiatowską skrzynię, bravo już wadliwą od opla. A na koniec żeby było weselej w Grande Punto 1.3JTD 90konnej wersji montowali i fiatowską i oplowską. Ta fiatowska była bez dwumasy... Jak to mówią pomieszanie z poplątaniem
    no cóż , sporadycznie w każdym modelu paść może skrzynia , nawet w 1,4 i nawet raz w 1,9 150 KM komuś padła z tego co pamiętam , ale to naprawdę pojedyncze przypadki , natomiast w T-jetach nagminnie padają i hałasują ( tak jak w AR159 ) , bo to ta sama skrzynia M32 ;

    na forum bravo opisałem występowanie skrzyń z poszczególnymi silnikami ( jestem tam pod nickiem Godfrey) :

    http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopi...213083#p213083

    typy skrzyń Fiat 198 :

    - C 514 - fiatowska , występuje w 1,4 MPi 90CV
    - C 530 - fiatowska 5 biegów , występuje w 1,9 Mj 8v 120 CV , wsteczny tam gdzie 6
    bieg
    - C 530 - fiatowska 6 . biegowa , występuje w 1,9 Mj 150 CV i w 1,6 Mj 16v
    105\120CV , wsteczny tam gdzie 6 bieg
    - C 542 - oplowska skrzynia , 6. biegów ( kod opla F40) , występuje w 2.0 Mj 16v 165CV
    , wsteczny obok jedynki
    - C 544 - oplowska skrzynia 6. biegów ( kod opla M32) , występuje w Tjet 120 \150 CV ,
    wsteczny obok jedynki ;

    plus tak jak napisałem C 544 ( czyli nieszczęsna M32) po 2010 w końcu została zastąpiona przez fiatowską C635

    krótko mówiąc bravo II z motorem 1,9 16v 150KM ma skrzynię taką jaka była w stilo z tym motorem , oraz taka sama jak była w AR 156JTD16v , choć pewnie ma inne przełożenia , fiatowskie skrzynki mają wsteczny tam gdzie 6.bieg , a oplowskie wsteczny tam gdzie 1.bieg;

    jeśli chodzi o silniki 1,4 MPI to są różne , gdyż w bravo ma on 16v , a grande 8v , tzn słupek silnika ten sam oczywiście , ale głowice i osprzęt inny ;

    a ten montaż skrzyń w różnych modelach to faktycznie masakra , prawie jak za czasów uno - montują co mają pod ręką
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #68
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    156 1.9 JTD 16V
    Postów
    158

    Domyślnie

    Proszę o skasowanie. Pomyliłem tematy ) ...

  9. #69
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    A ja bym chciał widzieć tak rzetelnie policzone koszty związane LPG. Większości ( jak i mój kolega) liczy jak to tanio na elpigi .... szkoda tylko ze do pracy dojedza 7 km a na gaz sie mu przelącza zaraz przed zakładem. Oszczędność pełną gębą.
    Mam auto, które przejechało na LPG 250.000 km. Ja zrobiłem 200.000 km. W tym czasie całkowity dodatkowy koszt obsługi LPG to było jakieś 2000-3000 zł (przeglądy roczne + przeglądy LPG + wymiana reduktora i czyszczenie wtrysków). Jakbym nie liczył to duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo mniej niż paręnaście tysięcy wydane na JTDm w ciągu 1/5 tego dystansu. Ale nie drążmy tego tematu, nie każdemu w JTDm pęka głowica ot tak sobie bez uprzedzenia.



    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    nie stać Cię na eksploatację aucia - nie kupuj. Tyle w temacie.
    Problem polega na tym, że jest to bardziej złożone. Powiedz mi proszę od kiedy nie stać mnie na auto? Czy już wtedy, gdy kupuję za 40000 zł leciwą Alfe Romeo? Czy wtedy gdy nie kupuje opon z najwyższej półki, tylko Fulde czy Kleber? Czy wtedy gdy kupuję piastę OPTIMAL zamiast oryginału w ASO? Czy dopiero wtedy, kiedy przeliczam złotówki wydane na stacji benzynowej?
    A teraz jeszcze druga sprawa – porównaj używanie samochodu do budowy i eksploatacji domu. Możesz mówić: nie stać cię na ogrzewanie domu prądem = nie buduj domu. A jednak ludzie budują, wsadzają tam różne piece, za pomocą których grzeją kilka razy taniej. Podobnie jest z samochodem. Jeśli rozpatrujemy zwykły codzienny samochód dla normalnego zjadacza chleba to możemy wyróżnić kilka aut, w których LPG zwyczajnie nie szkodzi, sprawuje się bez problemu, daje względny spokój. I oczywiście ma to swoje wady, ale czy piec na ekogroszek ich nie ma w porównaniu do pieca elektrycznego?

    Nie chcę żebyś odpowiadał na te pytania, chcę po prostu, żeby zakończyć tą głupią krucjatę, te oceniające zdania "postaw się", "nie stać cię", itd. Rzeczowe argumenty – tak. Bzdury - nie. A rzeczowym argumentem jest np. to, że w wypadku 159 LPG można założyć tylko do 1.8 – silnika mało popularnego, niezbyt w sumie wdzięcznego do LPG, o niewielkiej mocy. To trzeba wytknąć, ja na LPG w 159 nie zdecydowałbym się. Co innego stare silniki V6, tam można w jakiś sposób połączyć przyjemność z obcowaniem z dużym silnikiem, z tanią eksploatacją i względnym spokojem z LPG.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 06-05-2014 o 08:42

  10. #70
    Użytkownik Romeo Avatar Iwan87
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    GT 1.9 JTD 150 KM Distinctive
    Postów
    538

    Domyślnie

    U mnie w domu do tej pory były trzy samochody z gazem.
    1) Moja Astra F rok 95 1.6 71 KM. Samochodem zrobiłem 120 tys. km na samym LPG. Kupiłem za czasów studenckich i w ramach bycia krakowskim centusiem po ok. 1 roku ( auto miałem 6 lat ) już nawet w zimę odpalałem auto bezpośrednio na gazie. Przez cały okres używania samochodu wymieniłem raz kable zapłonowe, sam sobie zregenerowałem reduktor i co roku samodzielnie wymieniałem filtr gazu. No i jeszcze od razu po zakupie przerobiłem instalację z popularnej śruby na sterowanie komputerem. Łączne wydatki na obsługę LPG zamknęły się w kwocie max. 2000 zł / 6 lat.
    2) Mama założyła gaz do swojego Citroena Xsary 2004 r. (chyba) sekwencję. Na gazie przelatane 160 tys. km. Z instalacją nie było robione nic w przeciągu 5 lat oprócz standardowych filtrów.
    3) Po wymianie Xsary na Octavię 1.6 105 KM z fabrycznym gazem kupionej w salonie do teraz czyli 115 tys. km w instalacji oprócz standardowo wymienianych filtrów doszła wymiana wtryskiwaczy.
    I to wszystko. Jakby policzyć oszczędności jakie udało nam się wygenerować w czasie jazdy na gazie to myślę, że drugą swoją GT bym spokojnie za to przytulił. Teraz jeżdżę GT w dieslu ale już wiem, że przy obecnej dysproporcji w cenie PB/ON vs LPG, gaz się broni zarówno w wysokości kosztów podróży w mieście jak i trasie. Oczywiście są silniki lepiej lub gorzej znoszące gaz ale jak dla mnie plusy większej benzyny w gazie są dużo większe niż mniejszego diesla.

Podobne wątki

  1. Co to jest za auto
    Utworzone przez luk202 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 19:19
  2. AR 156 TJS przymiarka do zakupu
    Utworzone przez przemek1126 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2014, 16:47
  3. drogie paliwo
    Utworzone przez kerim80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 17:18
  4. I kto powiedział, ze utrzymanie AR jest drogie...
    Utworzone przez b.piotrus w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 18:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory