Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Temat: 1.9 JTS spalanie oleju

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie 1.9 JTS spalanie oleju

    Witam forumowiczów.

    Od nie dawna posiadam owy pojazd i jest to moja pierwsza benzyna dlatego nie mam jeszcze pełnej wiedzy o zachowaniu i manierach 1.9 JTS.
    Pomimo iż zrobiłem dopiero jakieś 1700 km, na chwilę obecną dolałem już 0,6l oleju. Zastanawia mnie czy to norma dla tych silników czy skłonić się do awarii pierścieni lub uszczelniaczy zaworowych?? Kolor oleju jest czarny jednak plastyczność nie budzi zastrzeżeń. Nie ma nigdzie żadnych wycieków poza delikatnie spoconą uszczelką pokrywy. Obecnie jeżdżę na Motul X-cess 5W/40.

    Doradźcie mi proszę jak wygląda cała sprawa w waszej opinii.

    Dzięki wielkie
    Dawid

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Ja zrobiłem już ponad 5tyś i nie dolałem jeszcze nic.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Ja zrobiłem już ponad 5tyś i nie dolałem jeszcze nic.
    Ja tez nie dolewam. Od wymiany do wymiany poziom oleju zawsze ten sam....

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Ponad 8 tysięcy od wymiany i dolana była jedynie setuchna. Mam nadzieję, że sugerujesz się bagnetem, nie wskaźnikiem elektronicznym

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Tak tak, czywiście sugeruję sie poziomem na bagnecie.
    Wychodzi na to że pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe do wymiany.

    Wiecie może jaki jest koszt takiej naprawy, oczywiście mniej więcej?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    Tak tak, czywiście sugeruję sie poziomem na bagnecie.
    No tylko bagnet wskazuje prawidłowy poziom oleju.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    Witam forumowiczów.

    Od nie dawna posiadam owy pojazd i jest to moja pierwsza benzyna dlatego nie mam jeszcze pełnej wiedzy o zachowaniu i manierach 1.9 JTS.
    Pomimo iż zrobiłem dopiero jakieś 1700 km, na chwilę obecną dolałem już 0,6l oleju. Zastanawia mnie czy to norma dla tych silników czy skłonić się do awarii pierścieni lub uszczelniaczy zaworowych?? Kolor oleju jest czarny jednak plastyczność nie budzi zastrzeżeń. Nie ma nigdzie żadnych wycieków poza delikatnie spoconą uszczelką pokrywy. Obecnie jeżdżę na Motul X-cess 5W/40.

    Doradźcie mi proszę jak wygląda cała sprawa w waszej opinii.

    Dzięki wielkie
    Dawid
    Hej,
    Jest specjalny watek o przygodach z jts, ale odpowiadając na twój problem. Nie znam twojego auta, ale jaki masz przebieg, jaka jest charakterystyka jazdy (miasto czy trasy)ile razy olej był wcześniej wymieniany i jak długo smigasz na tym motulu ? Czarny kolor motula pokazuje ze motul stara się wyplukiwac caly syf który jest w silniku ale dosyć szybko się zdegradował i być może stad właśnie spalanie oleju który stracił swoje właściwości. Ale tak sobie tylko gdybam. Napisz cos więcej to będziemy dalej kombinować.
    P.S Kolor auta kozacki

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Hej,
    Jest specjalny watek o przygodach z jts, ale odpowiadając na twój problem. Nie znam twojego auta, ale jaki masz przebieg, jaka jest charakterystyka jazdy (miasto czy trasy)ile razy olej był wcześniej wymieniany i jak długo smigasz na tym motulu ? Czarny kolor motula pokazuje ze motul stara się wyplukiwac caly syf który jest w silniku ale dosyć szybko się zdegradował i być może stad właśnie spalanie oleju który stracił swoje właściwości. Ale tak sobie tylko gdybam. Napisz cos więcej to będziemy dalej kombinować.
    P.S Kolor auta kozacki
    A dziękuję, kolorek Rosso
    Niestety I ja również jeszcze nie znam tego auta. Oficjalnie mam 98k przebiegu (odometer pokazuje 67k co ciekawe) wiec nie wiem czy na pewno oryginalny. Wg ksiązki serwisowej ostatni przegląd mial robione w 2010r przy przebiegu 56k. Nie wiem również kiedy był ostatni raz zmieniany olej, to była moja pierwsza wymiana zaraz po zakupie czyli ok 3 tyg temu.
    Autko ogolnie pochodzi z Berlina, od kogo (starszy, młodszy) trudno powiedzieć aczkowiek w FESie maxymalny moment obrotowy został przekroczony 39razy.
    Przed wymiana oleju użyłem również płukanki LiquidMoly. Poprzedni olej również był czarny ale lepkość nie budziła zastrzeżeń, podejrewam że oryginalny Seleni. Natomiast stary filr był brudny i skręcony..
    Charakterystyka jazdy raczej mieszana, pól na pół miasto i trasa. Nie piłuje autka raczej 4,5k to max jaki osiągam a biegi nie rzadko zmieniam przy 3k obrotów (troche też z obawy o łańcuch, niby 1.9 jest bezpieczniejszy od 2.2 ale wole dmuchać na zimne jak to mówią ).
    Jeśli chodzi o dym to jest biały ale tylko chwile po odpaleniu, jak motor nie osiągnął jeszcze temperatury roboczej (metal się rozszęrza I doszczelnia na pierścieniach??).

    Tak jak mówisz było troche tematów o braniu oleju, czytałem, jednak tylko o starszych autkach, 155, 156, brakowało mi opini o 159, stąd ten temat. Koledzy wyżej napisali również że nie mają takiego problemu u siebie więc coś musi być na rzeczy u mnie.
    Ktoś napisał również w poprzednich tematach tego typu iż użycie 10W/60 syntetyk może poprawić (czyt. zmniejszyć) spalanie oleju. Czy to rozsądna opcja?
    Co jeszcze można sprawdzić by być bliższym diagnozie? Odme i dolot powietrza? Ale to nie diesel wiec nie wiem czy może tu w benzynce też pokazac sie tam olej?

    Ogromnie wdzięczny jestem za każdą odpowiedź.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    A dziękuję, kolorek Rosso
    Niestety I ja również jeszcze nie znam tego auta. Oficjalnie mam 98k przebiegu (odometer pokazuje 67k co ciekawe) wiec nie wiem czy na pewno oryginalny. Wg ksiązki serwisowej ostatni przegląd mial robione w 2010r przy przebiegu 56k. Nie wiem również kiedy był ostatni raz zmieniany olej, to była moja pierwsza wymiana zaraz po zakupie czyli ok 3 tyg temu.
    Autko ogolnie pochodzi z Berlina, od kogo (starszy, młodszy) trudno powiedzieć aczkowiek w FESie maxymalny moment obrotowy został przekroczony 39razy.
    Przed wymiana oleju użyłem również płukanki LiquidMoly. Poprzedni olej również był czarny ale lepkość nie budziła zastrzeżeń, podejrewam że oryginalny Seleni. Natomiast stary filr był brudny i skręcony..
    Charakterystyka jazdy raczej mieszana, pól na pół miasto i trasa. Nie piłuje autka raczej 4,5k to max jaki osiągam a biegi nie rzadko zmieniam przy 3k obrotów (troche też z obawy o łańcuch, niby 1.9 jest bezpieczniejszy od 2.2 ale wole dmuchać na zimne jak to mówią ).
    Jeśli chodzi o dym to jest biały ale tylko chwile po odpaleniu, jak motor nie osiągnął jeszcze temperatury roboczej (metal się rozszęrza I doszczelnia na pierścieniach??).

    Tak jak mówisz było troche tematów o braniu oleju, czytałem, jednak tylko o starszych autkach, 155, 156, brakowało mi opini o 159, stąd ten temat. Koledzy wyżej napisali również że nie mają takiego problemu u siebie więc coś musi być na rzeczy u mnie.
    Ktoś napisał również w poprzednich tematach tego typu iż użycie 10W/60 syntetyk może poprawić (czyt. zmniejszyć) spalanie oleju. Czy to rozsądna opcja?
    Co jeszcze można sprawdzić by być bliższym diagnozie? Odme i dolot powietrza? Ale to nie diesel wiec nie wiem czy może tu w benzynce też pokazac sie tam olej?

    Ogromnie wdzięczny jestem za każdą odpowiedź.

    Czolem,
    10w60 w 159 jts to nie jest dobry pomysl. W 2.0 jts montowany w gt czy 156 jak najbardziej jeżeli chodzi o nagar ale w 159 sa inne silniki. Poczytaj trochę:

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...swiadczen.html

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...brak_mocy.html

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...o_2_2_jts.html

    Ten bialy dymek to może być para wodna na chwile pod odpaleniu. Spalany olej jest raczej niebieskawy
    Ogolnie jts nie biora oleju. Z forum kojarze jednego 2.2, być może wlasciciel sam się odezwie, ale przebieg raczej cos pod 150k. Z drugiej strony trzeba poziom oleju wysoko trzymać bo zębatki inaczej się uszkadzają a później lancuch, ale to już było opisane. Niestety 30k na jednej wymianie oleju oznacza ze nagar się już pewnie pojawil w silniku, ale kilka płukanek plus dobry olej poprawi sytuacje na dluzsza mete.
    Troche mnie martwi rozbieznosc licznik/ odometr. Być może cos było grzebane w komputerze. btw ile kasowan inspekcji serwisowych Ci FES pokazuje ?

    Jeżeli akcje ze spalaniem oleju nie będą się normować, trzeba by się było jakoś do sensownego serwisu który się na jts wyznaje, ale to ogolnie może być wyzwanie. Komisy w okolicy berlina maja niestety srednie opinie. Btw skad jesteś to będzie latwiej jakiś warsztac polecić lub odradzić

  10. #10
    ZBANOWANY Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    159 1,9 JTS + 146 1,6 TS
    Postów
    226

    Domyślnie

    U mnie pierwsze 10 tys. - bez dolewek - stan max, teraz czas na kolejną wymianę - zużycie zerowe.

Podobne wątki

  1. spalanie oleju co zrobić?
    Utworzone przez lokuss w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 08-06-2016, 21:10
  2. Spalanie oleju w 156 1.8 T.S.
    Utworzone przez monomach w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 19:59
  3. Spalanie OLEJU!
    Utworzone przez Piotrek156Sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 11:09
  4. Duże spalanie oleju 1.8 TS
    Utworzone przez kriskros89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 20:01
  5. spalanie oleju :/
    Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-06-2007, 06:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory