Przetwornica z natury swojego działania może siać w bardzo szerokim spektrum zakłóceń elektromagnetycznych i zasadniczo sieje zawsze i każda, jedne tylko bardziej, a inne mniej. Generalnie, zagadnienie odkłócania często nie należy do trywialnych i trudno podać jedną prostą receptę. Oprócz kwestii zasadniczej, na którą nie masz akurat większego wpływu, tj. poprawnej konstrukcji samej przetwornicy, w grę wchodzi cała masa innych zależności i powiązań. Przede wszystkim odporność na zakłócenia samego odbiornika (to warto sprawdzić), poprawność prowadzenia mas i zasilań, właściwe ekranowanie, itp. Czasem przesunięcie jednego przewodu o 5 cm może dać drastyczną różnicę. W praktyce pozostaje więc jedynie eksperymentowanie. Warto pokusić się o ekranowanie, o którym wspominasz - powinno chociaż w części pomóc, a raczej na pewno nie zaszkodzi. Można pomyśleć też o zblokowaniu przewodów zasilających kondensatorami odsprzęgającymi (specjalne, o możliwie wysokiej częstotlowości pracy) włączonymi jak najbliżej przetwornic - bo być może zakłócenia przenoszą Ci się po kablach i cała instalacja samochodu pracuje jak jedna wielka antena. Kolejnych przyczyn może być jeszcze wiele. Trochę mrówcza praca...
Podsumowując: zabawa nieco w ciemno, ale bez specjalistycznych przyrządów, analizatora widma, miernika pola, itp. ciężko cokolwiek stwierdzić. Pozostają eksperymenty, dobrze jeśli podparte jakąś wiedzą z zakresu w.cz. albo ostatecznie wizyta u fachowca od cb radio i poproszenie go o zmierzenie się z problemem - ale fachowca, raczej nie montera garażowego.![]()