rybakmj, zerknij na ceny BMW, Audi, Merc. Seria 3 w podstawie i bidnej wersji kosztuje od 140k zl, ale żeby mówić o premium to trzeba ją doposażyć w dodatki. Od razu skaczemy do min. 200k zł. i to za wersje z podstawowym silnikiem! Za jakieś R6 w benzynie czy dieslu i doposażone wychodzi już 300k zł. To samo z A6, czy 5-series. Podstawa może i poniżej 200k zł, ale jak dorzucisz bajery to masz lekką ręką 250k zł za najsłabszego diesla.
Alfa z flagowym silnikiem za 180k zł? Chyba razy dwaI nie porównuj nowych/przyszłych modeli Alfy do 159, gdyż według założeń ma być tylko lepiej.
Ja bez wahania wydam kwotę równą nowemu BMW na jakąś Alfę, jeśli rzeczywiście to co obiecują okaże się prawdą.
Ludzie są ciekawi nowości i jeśli się pokaże nowy model Alfy to na pewno przed zakupem BMW, czy innego niemca pójdą do salonu obejrzeć. Jeśli auto będzie rzeczywiście premium (czyli jakość i wykonanie na wysokim poziomie) to może bardzo łatwo podebrać klientele konkurencji. No i nie zapominajmy o marketingu, bo na pewno Alfa zainwestuje dużo kasy w reklamy, żeby zwrócić na siebie uwagę.
Rzeczywiście na rynku jest dużo Trojek, A4, C klas. ale większość to 2.0tdi z podstawowym wyposażeniem - czyli służbówki...
Zauważ, że Infinity ma bardzo słabą sieć dealerów w Europie (nie wspominając już o Polsce - 2 salony). Druga sprawa, że ich oferta jest bardzo ograniczona i celuje raczej w bogatszych klientów.
edit:
dereza, co do A3 i Golfa to się w pełni zgadzam. Nie widzę sensu wydawać 20% więcej kasy na bardzo podobne auto. Natomiast A4 i Passat to już inna liga. I tutaj 'czuć' różnice.
Ostatnio edytowane przez bartas82 ; 09-05-2014 o 09:17
Pozdro,
Bartas
A wierzysz ,że będzie najlepsza w swojej klasie ? Że da bogatą paletę silników turbo benzynowych o róznych przedziałach mocy i pojemnościach ? Że da dużego diesla ? Dobry napęd 4x4 lub RWD? Że będzie opływała w nowinki technologiczne typu aktywny tempomat i inne takie jako bogatą listę opcjonalną ( której zreszta nigdy nie miała ) ? Wierzysz ,że jej wykonanie w środku materiałami i spasowaniem dorówna tudzież przebije audi czy bmw ?
Jeśli powyższe będą spełnione,to czemu nie,ale to bajka, mit, czyste pobozne życzenia, ponieważ do tego dochodzi się z modelu na model,latami.159 jest o dekadę lepsza od 156,ale czy giulia będzie o dekadę lepsza od 159 ? Może data prezentacji, ale nie jakościowo i technologicznie.
Przejedź się BMW F10 z 3.0. Zapomnisz ,że citroen coś wypuścił w ogóle.
Najtańsza seria 3 od 120k diesel 130. Najtańsze audi A4 118k,diesel 130k.
Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 09-05-2014 o 09:24
No o tym bym właśnie nie był taki przekonany. Salony i serwisy Alfy w Polsce to w większości tragedia - przerobione z Polmozbytów albo doklejki do nich. Serwisy w Poznaniu wyglądają gorzej niż Forda. W centrum jest jeden salon, gdzie jeszcze z tydzień temu stała przedliftowa Julka (!!!). Na otomoto znajdują się kwiatki typu Giulietta przyklejona zderzakiem do Doblo (jeśli dobrze pamiętam, Bydgoszcz albo Toruń). W serwisie w Poznaniu od niedawna jest Wi-Fi, ale o porządnym stoliku zapomnij, kawa w plastikowych filiżankach i z zabielaczem w proszku. Jeśli ktoś się bujał po salonach i serwisach Audi, to po wejściu do Alfy może bardzo szybko zrobić w tył zwrot.
Nie wspominając już o fakcie, że mało osób znam, w których świadomości Alfa w ogóle mieści się przy wyborze samochodu... Spytaj się znajomych, którzy są średnio zorientowani w motoryzacji o gamę modelową Alfy - pewnie nie będą mieli pojęcia, co jest aktualnie w sprzedaży.
Dodano po 4 minutes:
1. Ja bym chciał (nierealne), żeby chociaż jedną wolnossącą benzynę dali.
2. Diesel V6 275KM to chyba wystarczy? Ale pewnie tanio nie będzie...
3. RWD będzie na pewno, napęd 4x4 pewnie od kogoś kupią, ale BMW też nie ma jakiegoś genialnego podobno, a ludziom to nie przeszkadza...
4. Materiałami i spasowaniem na pewno nie dorówna Audi, a spasowaniem na pewno nie dorówna BMW. Z tym się trzeba pogodzić, niestety.
5. Teoretycznie wg Sergio dla Giulii odniesieniem ma być nie 159, tylko Ghibli - nie siedziałem w Ghibli, ale ludzie utyskują, że jednak trochę tandetnie, więc ciężko mi się wypowiadać.
6. Ja zawsze twierdziłem, że BMW to genialne technicznie samochody. Jeżdżą świetnie. I co z tego, skoro mnie nie kręcą w ogóle?
Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 09-05-2014 o 09:25 Powód: Dodano
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
A to jest 100% prawda. Serwisy alfy/fiata to trochę nie porozumienie.Ok FIAT jest marką ekonomiczną,ale alfa już niby nie ,także nieporozumieniem jest łączenie tych salonów razem.Żaden ze mnie celebryta czy mości pan, ale jak człowiek podjedzie do serwisu,to ani kultury zbytniej, ani fachowości, ani obycia nie zazna,a i jakieś dziwne nie na miejscu pytanie też się zdaży nierzadko.
Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 09-05-2014 o 09:34
Jeśli chodzi o salony w Polsce to zgoda, nie wyglądają najlepiej. Dużo jeżdzę po Beneluxie i tutaj jest zdecydowanie lepiej. Nowe salony robią często piętrowe, gdzie jest podział na Jeep, Alfa, Fiat, Lancia.
Natomiast jeśli chodzi o jakość serwisu to u mnie wygrywa zdecydowanie Alfa nad Audi. Miałem jakiś czas jeszcze BMW i serwis był rzeczywiście na poziomie premium, natomiast Audi zbiera u mnie same minusy...
Tak jak pisałem wcześniej, Alfa będzie musiała dużo zainwestować w marketing, żeby 'uświadomić' ludzi o swoim istnieniu (zmartwychwstaniu). Wiadomo, nie ma sensu reklamować się teraz nie mając nic do pokazania. Myślę, że Sergio będzie potrafił zrobić szum medialny wokół AR zaraz przed wypuszczeniem nowych modeli.
rybakmj, według planów paleta silników będzie duża od ok 150KM do 500KM(?!). V6 w dieslu i benzynie. Nowinki technologiczne?! Tak naprawdę to mają już wszystko, tylko porozrzucane po różnych markach. Silniki diesla V6, benzyny V6, turbo benzynę R4, skrzynię 8-biegową, TCT, itp.
Adaptacyjny tempomat masz już w Jeepie. Więc know-how jest. Masz martwe punkty, asystenty, itp. Dodatkowo masz ekrany ciekłokrystaliczne zamiast analogowych, aplikacje, internety, i inne bajery.
Pozdro,
Bartas
Sergio ma gest, żeby puścić reklamę Maserati w przerwie Super Bowl (jakie tam są ceny za minutę reklamy, to chyba się każdy domyśla), ale w Polsce cicho sza. I z Alfą dużo lepiej nie będzie pewnie.
Co do fachowości serwisów - podjechałem do ASO z 75-ką na regulację luzów zaworowych w silniku. Mina gościa w serwisie - BEZCENNA. Od razu powiedział, że to nie u nich. Jak byłem na wymianie listwy dachowej w Giulietcie, tylną listwę przy drzwiach miałem całą upieprzoną od jakichś buciorów. Tyle na ten temat
.
Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 09-05-2014 o 09:37
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
NO własnie,słowo "plany" to kluczowe słowo. Czy to wszystko na prawdę mozna brać na powaznie ? Wielka rewolucja,nowe technologie,wielki skok jakościowo -prestiżowy,przebranżowanie się od aut pseudo usportowionych dla ludu, do aut dla zamoznych.400 tys rocznie produkcja auta klasy średniej.etc etc...
Przeczytajcie to raz jeszcze,usiądzcie i sami pomyslcie: kto w to ma uwierzyć ?
Przecież piszemy o koncernie w tej chwili produkującym tylko klony (groteskowe) jedynego sukcesu od ostatnich ładnych kilu lat, fiata 500.
Lepiej niech sergio cos zrobi z samym fiatem,a może powolutku dopiero później zajmie się wielką "rewolucją" mało istotnej póki co ,alfy romeo.
Co do technologicznych nowinek: ok, byc może dadzą radę dogonić peleton.
Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 09-05-2014 o 09:47
Moim zdaniem Fiat się kończy i to raczej definitywnie. Widzieliście prezentację? Katastrofa. Jak pisał złomnik - ta firma potrafi zagospodarowywać rynki wschodzące, kiedy nie ma alternatywy. Pamiętacie ich sprzedaż w Polsce po 1989 roku? Teraz całość ciągnie za uszy Brazylia i Chiny, ale w Brazylii pewnie niedługo tupnie VW, w Chinach Kia z Hyundaiem i firma będzie się musiała zwijać...
Tymczasem:
"Fiat-Chrysler CEO Sergio Marchionne has an ambitious five-year plan to more than double profit and increase annual deliveries 61 percent. So far, investors aren’t buying it.Fiat shares fell 12 percent, the most in 2 1/2 years, on skepticism that the CEO will be able to meet the 2018 targets he laid out during an investor presentation Tuesday.
Więc wygląda na to, rybakmj, że nie jesteś sam.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Podobno seria 500 (tych z literkami) odnosi duży sukces. Chociaż mnie się w ogóle nie podoba takie ujednolicenie, no i wygląd też nie podchodzi, ale jako masowe auto może akurat pasuje?!
No plany, bo w tej chwili jest jeszcze za wcześnie na jakieś konkrety. Co chciałem powiedzieć, to że jakieś zaplecze technologiczne mają, a nie startują od zera. Przecież doświadczenie w mocnych silnikach mają (Maserati, Ferrari, Jeep).
Ostatnio edytowane przez bartas82 ; 09-05-2014 o 09:57
Pozdro,
Bartas