Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: SWAP 1.6 TS 105KM na 1.8 ts z ALFA 156

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Karalik92
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Sędziszów Małopolski
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.6/105
    Postów
    23

    Domyślnie SWAP 1.6 TS 105KM na 1.8 ts z ALFA 156

    Siemanko wszystkim z alfaholicy. Mam pytanie. Wiem ze podobny temat juz był ale chce przelozyc do mojej alfy 1.6 bez wariatora motor 1.8 z wariatorem. Czy konieczna jest przekladka ECU? Mam możliwość kupic cały kopletny motor z anglika. Nie robiłbym tego jakby nie to ze moj motor jest na mały wykonczeniu. Nie chce pchac w niego kasy tylko jak juz robic projekt to na podstawie 1.8 ts. Powiedzcie co mi jest potrzebne do takiej operacji.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    wszystkie bebechy z silnika 1.8 ... ECU również

    ~ taka była piękna ! :C




  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar Karalik92
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Sędziszów Małopolski
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.6/105
    Postów
    23

    Domyślnie

    prosilbym o spisanie wszystkiego jak leci co muszemiec i czy instalacja pasuje? czy wystarczy tylko ECU zmienic?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Musisz mieć:
    - ECU
    - wiązkę do podłączenia wariatora
    - kolektor wydechowy i dolotowy z 1.8
    - i silnik

    I to chyba tyle. Wkładasz 1.8 na miejsce starego, musisz podłączyć wariator, czyli musisz przeciągnąć wiązkę od wariatora do ecu silnika który znajduje się w środku (to to bodajże jest). I to chyba tyle pomijając te podstawowe rzeczy które trzeba zrobić.

    Powiedz jeszcze z którego roku ten dawca, bo jeżeli silnik ma metalowy dekiel zaworów to może być chyba problem z czujnikami.

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Karalik92
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Sędziszów Małopolski
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.6/105
    Postów
    23

    Domyślnie

    silnik z alfy 156 1.8 ts 2002 rok

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    To powinno pasować. Oczywiście jakieś problemy mogą wyjść w praniu ale wszystko do ogarnięcia.
    Jak coś to pytaj.

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar Karalik92
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Sędziszów Małopolski
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.6/105
    Postów
    23

    Domyślnie

    wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Mam można powiedzieć szczęście w nieszczęsciu, sąsiadka (włascicielka alfy romeo 147 1.6 ts 120KM od nowosci z pl salonu z przebiegiem 150 tys km) miała wypadek - dachowanie i te sprawy. Ale silnik na chodzie. U siebie am ogolnie problem z wałkami i uszczelniaczami zaworowymi. CZYLI GŁOWICA I WAŁKI DO ROBOTY. Szkoda mi tego silnika bo nie mialem z nim zadnych problemow i niema wariatora. Powiedz mi czy jakbym przeżucił samą głowice do mojej alfy i przełożył wałek dolotowy z mojej(bo u mnie zrypany jest wydechowy) to zagadałoby to? Czy może lepiej całkiem motor zmienic? dodam ze za kompletna głowice powiedziala i 250zł(z wałkami itp itd) zaśza kompletny motor 700zl, niby nieduzo ale u mnie teraz kazda złotówka sie liczy i chciałbym to zrobic nie inwestując w niepotrzebne rzeczy, co nie znaczy ze chce kupic szajs Pozdrawiam i czekam na odpowiedz



    No i najważniejsze, czy bardzo znacząco różni się wałek rozrządu dolotowy wersji z wariatorem i bez wariatora po zdemontowaniu go
    Ostatnio edytowane przez Karalik92 ; 13-05-2014 o 22:02

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Jak dla mnie to sprawdzasz kompresję na obu silnikach i już wiesz w który inwestować 700zł to nie wiele jak za cały silnik.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Przerzucaj cały silnik i nie będzie problemu. Będziesz tak kombinował kombinował i zrobisz tylko ulepa.
    700zł to bardzo atrakcyjna cena za silnik. Tylko do tego silnika weź kolektor dolotowy z elektorzaworem wariatora i wiązkę z elektrozaworu do wariatora. No i ECU.
    I będziesz miał wszystko zrobione na lajcik, a auto zacznie się lepiej zbierać z dołu.

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar Karalik92
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Sędziszów Małopolski
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.6/105
    Postów
    23

    Domyślnie

    jeszcze jedno pytanie. mam możliwość kupic głowice z nowymi wałkami i uszczelniaczami zaworowymi. Głowica po regeneracji, moze lepiej w tym kierunku zainwestowac? doradźcie bo sam nie wiem co mam robic

Podobne wątki

  1. Alfa 147 swap 115 na 140 kub 150
    Utworzone przez kominiora w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-02-2016, 13:39
  2. Swap z 1.6 105km na 2.0
    Utworzone przez andre w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-01-2016, 11:07
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 00:09
  4. Alfa 156 SWAP 1.8 TS 140KM na 1.8 TS 144
    Utworzone przez Mefsito w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 17:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory