Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: turbo samo się włącza

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Z gruszka juz wczesniej sie bawilem. Tzn jak wyskakiwalo mi przeladowanie podczas przyspieszania z malych obrotow z duzego biegu to grucha nie chodzila lekko ale to juz przeszlosc, aczkolwiek zerkne na jej prace. Ogolnie jestem prawie pewny ze to elektrozawor, overboost, ale chcialem sie upewnic czy ide dobrym tropem

    Sprawdze sobie w wolnej chwili i podziele sie wynikami

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    michal_lc4 - turbo po zgaszeniu jeszcze się długo kręci i po mocniejszej jeździe będzie słyszalne (obroty ponad 100k/min.)
    Jak długo? minutę? dwie? pół? Czym jest smarowany wirnik w tym czasie przy tych 100.000k/min ???

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Biorąc pod uwagę teorię to niczym, procz olejem ktory nie zdazyl zleciec do miski no ale to by trzeba bylo rozkrecic turbo w ektremalny sposob do najwyzszych mozliwych do uzyskania obrotow gazujac do konca do 4500obr np na 4tym biegu i zaraz po tym wylaczyc silnik, no chyba ze zatrzymalem sie wiedzowo na passacie b3 1,9td w ktorym turbo bylo malutkie i proste w konstrukcji .... no ale ile wirnik bedzie sie krecil nawet na zgaszonym silniku (zalozenie bardziej laboratoryjne anizeli praktyczne)? kilka sekund raptem. Moja teoria potwierdzona jedynie tym co na przestrzeni kilku samochodow zauwazylem. Oczywiscie to co slychac jezeli chodzi o prace turbiny to jedno a to co sie dzieje (kreci) naprawde to drugie
    Ostatnio edytowane przez karol0910 ; 13-05-2014 o 00:40

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Ok, overboost wymieniony, lecz nic to nie dało w głownym problemie. Jest lepiej o tyle, ze silnik zwawiej reaguje na nacisnienie gazu, no ale stary overboost byl fabryczny wiec mogl juz wymagac wymiany. Jakies sugestie co dalej odnosnie tematu ? Aha i kilka dni przed wymiana zaczelo sie robic cos dziwnego, a mianowcie turbo NIE zalaczalo sie normalnie w pierwszych kilkuset metrach jazdy, lecz dopiero przy obrotach rzedu 2500 moze 2700 po czym wszystko wracalo do normy. Po wymianie overboosta wszystko ok, 1500 i gwizdze
    Ostatnio edytowane przez karol0910 ; 09-06-2014 o 10:05

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    a jak zapytam inaczej skąd wiesz że turbina się wkręca na obroty samoistnie lub się załącza.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Chodzi jak turbina, dzwiek slychac z okolicy turbiny i ustaje po dodaniu i odpuszczeniu gazu . Skoro jest domysl, ze to nie turbo to co to moze innego byc? Masz jakies sugestie?

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Nagraj jak to wygląda i jak to słychać, bo z mojego pojmowania świata to to turbo może być wentylatorem od klimy

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Nie nie, wentylatorem to "turbo" nie jest, ale pewnie, nagram w wolnej chwili i wrzuce dodam, ze mam lekka modyfikację dolotu w postaci metalowych wstawek zarowno na dole jak i na gorze ale przed tymi wstawkami bylo podobnie z tym magicznym dzwiekiem
    Ostatnio edytowane przez karol0910 ; 29-06-2014 o 01:50

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar klaku156
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    AR 156sw 1.9 116km 2003 virus 176km
    Postów
    94

    Domyślnie

    ktoś wczesniej pytał o gruszke patrzyłes czy na jałowym otwiera i zamyka sama to nie musibyc elektrozawor, sprawdz czujnik w kolektorze zanim kupisz przełoż od kogos
    AR 145 1,6 BOXER 1996
    AR 156 1,9 JTD 2003
    AR 166 3.0 V6 1999

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nieszczelność pomiędzy overboostem i akuratorem sterującym zmienną geometria ,albo sam overboost do wymiany - ten efekt załączania wyłączania turbiny spowodowany jest samoczynnym przesterowywaniem zmiennej geometrii
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. radio samo się włącza
    Utworzone przez sołtys w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-07-2016, 05:54
  2. Radio samo się włącza
    Utworzone przez BartaszczyGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-10-2015, 16:34
  3. Radio fabryczne samo się włącza i prosi o kod ICS.
    Utworzone przez sloowik6 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 19:41
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 19:53
  5. [156] Radio sie samo włącza
    Utworzone przez pitt24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-04-2008, 11:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory