Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Da się założyć relingi dachowe od SW? Zakładał ktoś czujniki parkowania itd.?

  1. #21
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Różne Alfy... i nie tylko :)
    Postów
    122

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaszS84 Zobacz post
    Czy w przypadku podgrzewania foteli nie wystarczy włożyć mat grzewczych w plastiku wyciąć miejsce pod przełacznik i wstaić a resztę to poprowadzić przewody? Z dołożenia parktronika to od początku spodziewałem się dużych kosztów ale w przypadku tych foteli myślę że nie powinno to przekroczyć 3tyś łącznie z robocizna jak sądzicie?
    Jeśli 3k pln Cię nie przeraża za dodanie podgrzewania, to poczekaj i kup po prostu fotele z podgrzewaniem... nie trafiają się jeszcze rzadko, ale to kwestia czasu - na pewno na allegro pojawią się takie fotele, tylko trzeba obserwować. Mnie takie rozwiązania z "wycinankami" i dokładaniem takich elementów nie przekonują jakoś...

    BTW, widzę, że ktoś odkopał jeden z moich pierwszych postów na tym forum, jeszcze z czasów poprzedniej Alfy

    Teraz już wiem trochę więcej i na niektóre mogę sobie sam odpowiedzieć (może komuś się przyda):
    1. relingi teoretycznie da się założyć, ale w praktyce nadwozie do relingów jest do nich fabrycznie przystosowane - są zamontowane specjalne wzmocnienia w karoserii. W praktyce więc można zrobić dziury i założyć relingi pod warunkiem, że nie chciało by się na tych relingach nic przewozić. W przeciwnym wypadku można sobie narobić niezłej szkody. Jednym słowem, jak na moje oko nie warto!

    2. z czujnikami tak jak napisał Bera5, ja wtedy założyłem za 100pln nieoryginalne, teraz mam fabryczne na tył i powiem szczerze, że lepsze były te niefabryczne. Poza minusem w postaci zewnętrznego, niewielkiego wyświetlacza pokazywały odległość jak i stronę z której jest przeszkoda, a do tego miały lepszą tolerancję na odległość, w sensie akceptowały przeszkodę nie piszcząc sygnałem ciągłym nawet do 30cm, a nie tak jak fabryczne do około 0,5m co jest jak dla mnie zbyt dużą odległością... słowem - znów nie warto, lepiej założyć nieoryginalne z ładnym wyświetlaczem (są takie) jak ktoś nie ma fabrycznych.

    3. da się to zrobić, tak jak napisał Bera 5, kwestia podciągnięcia odpowiedniej wiązki

    4. tego się zrobić nie da, ta opcja jest fabrycznie dostępna w Brerach/Spiderach, w 159 niestety trzeba składać ręcznie

    Chociaż zastanawia mnie, czy nie dało by się wyciąć tego gdzieś z oprogramowania Brery/Spidera właśnie i wszczepić do oprogramowania 159... ale tu już by trzeba pytać jakiegoś super magika od programowania body komputera.
    Ostatnio edytowane przez camil ; 06-12-2010 o 23:41
    Pozdrawiam Camil

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    A ja zainwestowałem kilka złotych w najtańszą matę grzewcza z allegro wyprułem z niej flaki (papierowy wkład z drutami grzejnymi) i wsadziłem to pod tapicerkę. Fotel dość łatwo rozebrać jedyna trudność to takie kółka nasadzone na pręty które idą wzdłuż niektórych szwów i powodują że tapicerka przylega do gąbki. Trzeba to ściągać kombinerkami. Bardzo fajnie grzeje. Nie muszą mówić że w taką pogodę to rewelka, aczkolwiek trzebaby zrobić jakąś czasówkę/sterowanie wydajnością.
    Co do przycisku z logiem-jest to jedna część do zamówienia w ASO.
    Składanie lusterek-prosta sprawa bez grzebania w bodycompie-układzik który po przejściu ze stanu niskiego do wysokiego na jakiś pin wysterowuje na chwilę przekaźniczek i analogicznie w druga stronę. Przekaźniczek zwiera te same styki co przycisk składania lusterek. Najłatwiej na uC-w podobny sposób (oszukiwanie bodycompa)zrobiłem uczące się wycieraczki.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 08-12-2010 o 05:21

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał camil Zobacz post

    2. z czujnikami tak jak napisał Bera5, ja wtedy założyłem za 100pln nieoryginalne, teraz mam fabryczne na tył i powiem szczerze, że lepsze były te niefabryczne.
    camil, a możesz krótko opisać sposób montażu tych czujników nieoryginalnych? Chodzi mi szczególnie o to czy zdejmowałeś zderzak, bo w necie są różne opinie na ten temat.
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Różne Alfy... i nie tylko :)
    Postów
    122

    Domyślnie

    Cytat Napisał Franek Strzelba Zobacz post
    camil, a możesz krótko opisać sposób montażu tych czujników nieoryginalnych? Chodzi mi szczególnie o to czy zdejmowałeś zderzak, bo w necie są różne opinie na ten temat.
    więc jeśli chodzi o Alfę, to oddałem ją do znajomego w Carservisie i mi to założyli, oczywiście za $ niestety. Z tego co wiem bez zdejmowania zderzaka, ale nie widziałem jak to robił, więc 100% pewności nie mam... natomiast własnoręcznie zakładałem to jeszcze w Stilo i tam częściowo zdejmowałem zderzak... czy było to konieczne nie wiem, ale na pewno tak było łatwiej, więc zdejmowałem (z jednej strony)
    Pozdrawiam Camil

  5. #25
    dorman_jura
    Gość

    Domyślnie

    cześć

    z tego co przeszukałem różne fora i informacje na necie - skoro AR nie miała fabrycznie montowanych relingów to nie da sie już ich zamontować. Podobno auto takie nie ma wzmocnień w odpowiednim miejscu. Rozwiązaniem jest bagażnik Thule: stopy 754 lub 750, kit 1419, belka 120 cm - ja kupiłem 750, 1419 + belka aero 861 (alkuminium) i komplet zamków i jestem b. zadowolony.

    Co do kwestii składanych elektrycznie lusterek - mam podobny problem - lusterka sterowane elektrycznie ale nie mają opcji składania z przycisku (rzekomy przycisk od składania to przetłoczenie plastiku więc wiem, że nie było w niej nigdy tej opcji. - Moja Bella przyjechała z Luxemburga).

    Założenie czujników parkowania - nie jest wielkim problemem.

  6. #26
    Użytkownik Świeżak Avatar MarekNeo
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW Distinctive Q-Tronic
    Postów
    228

    Domyślnie

    Gdy auto ma fabrycznie relingi to można je zdjąć?

Podobne wątki

  1. Relingi dachowe możliwe do zamontowania?
    Utworzone przez Black Jack w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2016, 23:54
  2. [159] Relingi dachowe
    Utworzone przez cyborg w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 26-07-2015, 18:38
  3. Poprzeczne relingi dachowe 156 SW
    Utworzone przez czesany w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 17:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory