Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 95

Temat: [156] 2.4JTD kopci na niebiesko POMOCY

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Ok Jadę dzisiaj pozamawiać części i teraz zostaje już tylko wybór mechanika.Zastanawiam się tylko nad jeszcze jedną kwestią. Mianowicie jestem ciekaw czy przymulenie auta i słabsza elastyka znikną po wymianie uszczelki.

  2. #32
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    No i częściowo po problemie.
    Obyło się bez wymiany uszczelki pod głowicą,bo okazało się że płyn sączył się z węża przy silniku.Temat znikajacego płynu został załatwiony.Ale ostatnio zauwazyłem że chyba zaczynaja odzywać się zawory bo dość mocno klapią jak silnik pracuje.Ponoć w tym silniku reguluje je się podkładkami więc to jeszcze mam do zrobienia.Ale martwi mnie cały czas brak odpowiedniej dynamiki auta tzn jest przymulone!!!no i dalej rano kopci na niebiesko i wyrzuca śmierdzące spaliny.Pytanie do was koledzy czy uważacie że rozregulowane zawory mogą być przyczyną problemu???Zależy mi na waszych opiniach bo dzięki forum udało mi się zrobić wiele żeczy przy aucie o których normalnie nie miałbym pojęcia więc wasze opinie na ten temat są dla mnie na wagę złota.

  3. #33
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    słuchaj a może rozrząd masz przestawiony? nie wiem czy z tego powodu dym byłby niebieski ale napewno auto byłoby przymulone i nadmiernie kopciło... upewnij się...

  4. #34
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    No ale jak się upewnić.?????

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zawory reguluje się co 40tys km - drastyczne zaniedbanie w tym temacie prowadzi do urwania grzybka zaworu i demolki silnika. Zwórć uwagę tak jak kolega napisał na rozrząd
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Moim skromnym zdaniem to uszczelka, albo turbina, albo jedno i drugie skoro płyn wciąga. miałem tak samo z tym dymieniem i turbo poszło do regulacji, potem jak ręką odjąl. Wirnik w turbo był "rozbiegany" jak to okreslił macher od regeneracji i całe wnetrze wylądowało nowe.

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Byłem dzisiaj u znajomego mechaniora bo coś mnie natchneło na regulację zaworów.Zdjeliśmy pokrywkę zaworów mechanior wziął szczelinomierz i ...masakra.Zawory totalnie rozregulowane.Każdy zawór rozregulowany.Różnice zaczynają sie od 0,30 i konczą na 0.50.Na tym zaworze gdzie brakuje 0,50 wałekrozrzadu zaczął się już wycierać. Po wyjęciu podkładek regulacyjnych masakra....Każda inna szlifowane,kombinowane jedne oryginalne inne z czegoś innego.Jakbym spotkał tego h..a co to robił to bym go na gałęzi nad stawem powiesił(czemu nad stawem - bo jakby się nie powiesił to jest szansa że by się utopił). Jak ten samochód wogóle chodził to nie wiem.A ja w głowe zachodzę czemu więcej pali ,czemu jest przymulony....Dzisiaj zamówiłem podkładki w ASO. Mam nadzieję że po regulacji moja czarnula zacznie jeździć tak jak powinna. <zlyy>

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Jaki koszt podkładek, bo ja też sie przymierzam do regulacji?

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    po 20-25 PLN za sztukę.Sprawdź dokładnie jakich potrzebujesz bo trzeba dokładnie dobrać grubość

  10. #40
    sympatyk
    Gość

    Domyślnie

    Silnik 150kM to jest 20 V i jeszcze zakładali regulowane zawory :?:

Podobne wątki

  1. Kopci na Biało/Czarno/Niekiedy Niebiesko
    Utworzone przez pyskus4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-04-2015, 20:02
  2. Alfa romeo 156 2.4 jtd kopci na niebiesko?
    Utworzone przez emil9992 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-03-2015, 21:06
  3. [156] 2.4JTD kopci na niebiesko
    Utworzone przez -zefir- w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 22:46
  4. 1,9 JTD kopci na biało niebiesko pomocy !
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-10-2010, 08:59
  5. kopci na niebiesko
    Utworzone przez lukaswisniewski w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-09-2007, 13:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory