Strona 7 z 20 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 191

Temat: [156] Termostat

  1. #61
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok
    Mam proste pytanie, głównie do Macka-156. Dlaczego JTDm w chociazby 147, czy GT pracuja na 90*, a ten sam silnik w 156 na 80*? Dla mnie to niekonsekwencja i na pewno nie celowe zalozenie producenta.
    A jeździłeś taką która ma oryginalny fabryczny termostat przy ujemnych temperaturach zewnętrznych - czy opierasz wiedzę na filmach z youtube ? W AR159 jest inny wskaźnik temperatury - precyzyjnie wyskalowany. Jakoś koledzy z forum AR147 mają dokładnie takie same problemy z grzaniem diesla:
    http://www.forum147.com/viewtopic.ph...desc&&start=15
    Nie spotkałem JTD (a kilkoma jeździłem) który przy normalnej jeździe (z obrotami 2000obr/min) na trasie w mroźny dzień utrzymywałby temperaturę 90C - mając założony oryginalny fabryczny termostat.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #62
    damian_kiszka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wesolatempra
    Maciek-156 napisał/a:
    Ten mechanik to musi trochę jeszcze wiedzy złapać bo charakterystyka termostatu fabrycznego w TSie jest następująca:
    temperatura otwarcia 81-85C
    temperatura pełnego otwarcia: 101-105C


    Maciek napisał tak jak fabryka wypuściła Alfę, zamiennikiem o tych samych parametrach jest Vernet 6490.83 (TSy do 2000r)

    damian_kiszka napisał/a:

    Temperatura otwarcia to 88 stopni.



    Tak działa Vernet 6506.88 zamiennik dla oryginału (TSy od 2000r).
    Czyli wychodzi, że i ja i Maciek-156 mieliśmy racje. :mrgreen: Ale skoro mi taki wstawili w ASO i są nagłe spadki temperatury to wychodzi na to, że tak ma być :mrgreen:
    a wy koledzy jak myślicie ?? chętnie posłucham waszych opini Bo jeżeli mi i wielu użytkownikom tego forum tak pracuje termostat to wychodzi na to, że na rynku jest jakiś lewy towar :twisted:
    a i kolego Maciek-156 troszkę mnie poniosło w moich wypowiedziach, sory za to. Nie mam nic przeciwko tobie. Tym bardziej, że chyba obaj mieliśmy racje :wink:

  3. #63
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Prawidłowo pracujący termostat dopuszcza jeden gwałtowny skok temperatury - w momencie gdy termostat zaczyna się otwierać wchodzi zimny płyn chłodzący z chłodnicy wtedy następuje spadek o kilka stopni (przecież płyn w chłodnicy ma temp koło zera, a w silniku ponad 80'C!), po czym termostat zamyka się i temperatura na czujniku znów rośnie. Potem znów uchyla, ale z racji tego, że płyn w chłodnicy złapał już trochę temp spadek jest dużo mniejszy i nie powinno to być już widoczne na wskaźniku kabinowym.
    Termostat potem cały czas będzie zmieniał uchylenie - raz mniejsze, raz większe, ale ruchy będą minimalne, a temp będzie falować o 1-2'C a tego nie da się wychwycić na wskaźniku! Zwłaszcza tak dokładnym jak nasze Alfowskie
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  4. #64
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Cytat Napisał Krajcok
    Mam proste pytanie, głównie do Macka-156. Dlaczego JTDm w chociazby 147, czy GT pracuja na 90*, a ten sam silnik w 156 na 80*? Dla mnie to niekonsekwencja i na pewno nie celowe zalozenie producenta.
    A jeździłeś taką która ma oryginalny fabryczny termostat przy ujemnych temperaturach zewnętrznych - czy opierasz wiedzę na filmach z youtube ? W AR159 jest inny wskaźnik temperatury - precyzyjnie wyskalowany. Jakoś koledzy z forum AR147 mają dokładnie takie same problemy z grzaniem diesla:
    http://www.forum147.com/viewtopic.ph...desc&&start=15
    Nie spotkałem JTD (a kilkoma jeździłem) który przy normalnej jeździe (z obrotami 2000obr/min) na trasie w mroźny dzień utrzymywałby temperaturę 90C - mając założony oryginalny fabryczny termostat.
    Mierzylem dzis temp w zbiorniku wyrównawczym precyzyjnym termometrem cieczowym (+/- 1 st C). Na wskazniku Alfa pokazuje stabilnie 89. st C termometr pokazuje wtedy ok 83 st., co potwierdzałoby termostat otwierajacy sie w okolicach 83 st.

  5. #65
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wesolatempra
    Prawidłowo pracujący termostat dopuszcza jeden gwałtowny skok temperatury - w momencie gdy termostat zaczyna się otwierać wchodzi zimny płyn chłodzący z chłodnicy wtedy następuje spadek o kilka stopni (przecież płyn w chłodnicy ma temp koło zera, a w silniku ponad 80'C!), po czym termostat zamyka się i temperatura na czujniku znów rośnie. Potem znów uchyla, ale z racji tego, że płyn w chłodnicy złapał już trochę temp spadek jest dużo mniejszy i nie powinno to być już widoczne na wskaźniku kabinowym.
    ...
    Dokładnie tak powinno być w silniku TS - wszelkie pulsowania temperatury nie są normalne. Kolego damian_kiszka - jedź do nich i reklamuj, gdyby wstawili ci oryginalny termostat nie miałbyś takich problemow
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #66
    piter34
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok
    Mierzylem dzis temp w zbiorniku wyrównawczym precyzyjnym termometrem cieczowym (+/- 1 st C). Na wskazniku Alfa pokazuje stabilnie 89. st C termometr pokazuje wtedy ok 83 st., co potwierdzałoby termostat otwierajacy sie w okolicach 83 st.
    heh. W GT wskaźnik zawyża (realne 83 stopnie daje 89 st. na wskaźniku), a w 156 zaniża (realne 83 stopnie dają ok. 70 na wskaźniku)

  7. #67
    adriano166
    Gość

    Domyślnie

    OK!
    Termostat wymieniony wszystko gra i buczy ciepełko dmucha aż miło po około 2km zaczyna robić się ciepło, wcześniej trzeba było ze 30km a i tak powietrze z nawiewów było letnie, wskaźnik temperatury również wzrasta płynnie zatrzymuje się na około 86,85 stopniach max to 90... nie opada na 70 czy niżej wydaje mi się ze jest wszystko w porządku. Dodam że termo kupiłem oryginalny tak jak doradził kolega Maciek-156 w termo był już czujnik.
    koszt termostatu 239zł
    Koszt wymiany 50zł
    Pozdrawiam

  8. #68
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał adriano166
    OK!
    Termostat wymieniony wszystko gra i buczy ciepełko dmucha aż miło po około 2km zaczyna robić się ciepło, wcześniej trzeba było ze 30km a i tak powietrze z nawiewów było letnie, wskaźnik temperatury również wzrasta płynnie zatrzymuje się na około 86,85 stopniach max to 90... nie opada na 70 czy niżej wydaje mi się ze jest wszystko w porządku. Dodam że termo kupiłem oryginalny tak jak doradził kolega Maciek-156 w termo był już czujnik.
    koszt termostatu 239zł
    Koszt wymiany 50zł
    Pozdrawiam
    adriano166--- gdzie kupiłes termostat i gdzie wymieniałeś ASO czy gdzies indziej

    Alfa i jej ochroniarz

  9. #69
    adriano166
    Gość

    Domyślnie

    Termostat kupiłem na allegro od Pana tanifiat z Suwałk. A wymieniałem u znajomego mechanika, ASO?? odpada raz dałem się naciągnąć gdy kupowałem belle przy sprawdzaniu zawieszenia silnika i takie tam, zaproponowali wymianę rozrządu a ja się zgodziłem po czym okazało się że mogłem to zrobić o połowę taniej i zaoszczędzić np. na ubezpieczenie lub inne podstawowe rzeczy które się wykonuje po kupnie auta... No ale stało się jak się stało :?
    Ps. mam do odsprzedania łożysko-piastę do koła przedniego

  10. #70
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd
    Cytat Napisał adriano166
    OK!
    ... Dodam że termo kupiłem oryginalny tak jak doradził kolega Maciek-156 w termo był już czujnik.
    koszt termostatu 239zł
    Koszt wymiany 50zł
    Pozdrawiam
    A za chwilę:
    Cytat Napisał adriano166
    Termostat kupiłem na allegro od Pana tanifiat z Suwałk. A wymieniałem u znajomego mechanika, ASO?? odpada raz dałem się naciągnąć gdy kupowałem belle ..
    Prawdopodobnie kupiłeś zamiennik. Oryginalny termostat (jeśli oczywiściem masz auto z rocznika 2001 o mocy 140KM) do twojego silnika to koszt 450zł. Każdy może to sprawdzić tu w sklepie firmowym:
    http://fiat.carserwis.pl/index.php/c...ProdId&ord=ASC
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. termostat 1.6 ts
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2014, 11:50
  2. Termostat
    Utworzone przez czanket w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 10:57
  3. [156] Termostat
    Utworzone przez mar_1981 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 18:42
  4. Termostat EPC
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory