Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: 1.6 TS jest MOTUL 10w40 - zalać MILERSA, Valvoline, Liqui Moli???? 10w40 czy inny?

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Gdyby płukanka wymywała syf z silnika to mi by się lało jak z d....
    Ja zalałem i nic, ale to nic nie cieknie, nie pogorszyło sprawy, panewki nie obróciło (były też takie tezy), silnik bierze ok 70% mniej oleju i chodzi dużo lepiej.
    Nie oszukujmy się, nie żyjemy w czasach malucha i golfa 2 by "bać się zalać półsyntetyk bo silnik się rozszczelni". Zresztą i tak zawsze będą tacy co i tak będą tak uważać.
    Żeby syf naprawdę uszczelnił dziury to auto musiało by jeździć na najtańszym mineralnym, a nie półsyntetyku!
    A jeżeli się zacznie się pocić z uszczelniacz to się go przecież wymienia nie ?
    Czytając niektóre wpisy można wywnioskować że niektórzy jak widzą że im się poci z uszczelniacz to zalewają minerała "by brud im zalepił uszczelniacz".

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mieszkooo
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Nowy Targ
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    56

    Domyślnie

    Dokładnie m4tinez bardzo dobrze mówi. Pułkanki zawierają dodatkowo anty-detergent, który ma rzekomo "nie dopuścić" do rozszczelnienia się silnika. Ale czasy olei, które oblepiały karter i uszczelniały brudem silnik już dawno minęły.

  3. #23
    Użytkownik Ogier Avatar ar.192
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    byly 156 2.0TS nero, 156 2.5 V6nero, 147fl rosso SZUKAM 159
    Postów
    152

    Domyślnie

    ja jezdze na castrol edge 5w 30 (1.6 105km 70 000km) i mozecie wierzyc albo nie ale zrobilem 7 tys i nawet mililitra nie wypil wiec wcale ts-y nie musza brac oleju a 2.0ts zlopnal sobie zawsze tego litra a nawet wiecej na 10 000km wiec panowie moge ''rozczelnic'' silnik na zmianie na 5w30 pelen syntetyk? bo widze ile forumowiczów tyle opini moim zdaniem jak silnik jest w dobrej kondycji to co mu sie nie wleje to za duzo nie wezmie albo i w ogole. a jak juz prosi sie o remoncik to chocbys kawioru tam nasypal to nic nie zmieni
    Ostatnio edytowane przez ar.192 ; 15-01-2014 o 23:08

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Masz mało przejechanych km, napisz to samo jak będziesz miał ze 150-200tys
    Jeżeli silnik był dbany od początku i jeżdżony na dobrym oleju to zawsze będzie mniej wciągał oleju.

  5. #25
    Użytkownik Świeżak Avatar Dżeju
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Kurcze, panowie, Maciek-156 ma rację. Jeżeli silnik już tyle oleju żłopie, to trzeba go wyremontować, ....
    Zgodnie z instrukcją, nowa Alfa 147 z tym silnikiem może brać 0,4 litra oleju na 1000 km, przy "normalnej" jeździe. Przy starszych silnikach, większych przebiegach i dynamicznej jeździe, takie ubytki oleju to nic strasznego. Zmień kolego na ten olej, który Ci radzi Kolega w pierwszym poście i "lataj" dalej. Jak będzie brała ponad litr na 1000 km, to wtedy można myśleć o jakiś działaniach większych.
    Alfy się nie psują tylko grymaszą. AR 147 - 300 tys. przebiegu w mych rękach i nadal śmiga.

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mieszkooo Zobacz post
    Nie ma znaczenia czy zaleje olejem 10W- 40 czy 5W-30.

    Dlaczego? już tłumaczę:

    Dlatego, że jeżeli zerkniemy na parametry pracy oleju to po nagrzaniu sie oleju, lepkość olei syntetycznych czy półsyntetycznych jest bardzo, ale to bardzo zbliżona, można by nawet rzec, że taka sama.
    Na upartego można tak powiedzieć

  7. #27
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    Inna gestosc będzie miał olej w którym jest wyższa liczba w drugim członie gestosci tak np. 10w60 już nie będzie tak rzadki jak 10w40 co może wplynac na zmniejszenie ubywania oleju (choć cudow bym się nie spodziewal ze jak komus bierze 1l/1000km to nagle będzie bral tylko 0,2l/1000km)

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  9. #29
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał pietek Zobacz post
    10w60 już nie będzie tak rzadki jak 10w40 co może wplynac na zmniejszenie ubywania oleju (choć cudow bym się nie spodziewal ze jak komus bierze 1l/1000km to nagle będzie bral tylko 0,2l/1000km)
    To nie cud kolego to fakt.
    Po przejściu na 10W60 tak jak instrukcja każe(w JTS-ie) a nie "specjaliści" z ASO zużycie spadło przynajmniej o połowę a może i więcej dokładnie nie mierzyłem.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. (156)Motul Chrono 3000V 10w40
    Utworzone przez Lukasz1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-06-2008, 16:13
  2. OLEJ MOTUL 4100 10W40
    Utworzone przez Canizzaro w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-08-2006, 17:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory