Jak masz chwilę - cyknij jakieś fotki i wrzuć do http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/
Będziemy Ci bardzo wdzięczni![]()
Jak masz chwilę - cyknij jakieś fotki i wrzuć do http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/
Będziemy Ci bardzo wdzięczni![]()
Ostatnio edytowane przez piotr_c ; 05-09-2012 o 17:14
było: MiTo - jeździ nią młoda Alfisti
AR 166 - takich już teraz nie robią...
AR 146 1.6 bokser - najlepsza alfa jaką jeździłem
Mam nadzieję, że w którejś odsłonie Multiecuscan będzie można wyłączyć S&S programowo.
Dobra, wracamy do tematu - czy ktoś wie jak wyłączyć to cholers..wo?
(aha i żadnego cięgna tam nie ma!)
było: MiTo - jeździ nią młoda Alfisti
AR 166 - takich już teraz nie robią...
AR 146 1.6 bokser - najlepsza alfa jaką jeździłem
Jestem pod wrażeniem oporu przed Start & stop. Jeżdżę już 8 lat z tą funkcją - czyli jeszcze prze Giulietta. Wierzcie mi można się przyzwyczaić do dobrego. Inna sprawa to technika jazdy, jest minimalnie inna taktyka stania w korkach i na światłach to fakt ale spalanie na pewno 1l mniejsze w mieście, cichutko kiedy trzeba, na końcu mniejsze obciążenie cieplne układu chłodzenia zaowocuje bezawaryjnością.
kto co lubi. Ja nie lubię i chcę to wyłączyć. Nie będzie mnie Fiat uszczęśliwiał na siłę.
???
taaa, spalanie na pewno spadnie jeśli na odcinku 5 km auto zgaśnie 7 razy. Szczególnie w zimę :p
układ chłodzenia jest mega obciążony i skomplikowany. Nie to co rozrusznik, alternator i akumulator.
Reasumując: jeśli auto jeździ na krótkich trasach, 100% miasta to S&S to poroniony pomysł.
A brak wyłącznika to po prostu złośliwość. Lub głupota. Do wyboru.
było: MiTo - jeździ nią młoda Alfisti
AR 166 - takich już teraz nie robią...
AR 146 1.6 bokser - najlepsza alfa jaką jeździłem
1 W każdym aucie jest guzik i można wyłączyć
2 W zimie S i S nie działa, zobacz w instrukcji ile musi być spełnionych warunków.
Podsumowując nie ma racjonalnych wskazań do wyłączania, o gustach nie dyskutuje
O jak bym chciał to wyłączyć... W manualu jeszcze mi to nie przeszkadzało (łatwo trzymać wciśnięte sprzęgło), ale przy TCT to już masakra. Wystarczy przystanąć chwilkę na jakimś skrzyżowaniu i już auto gaśnie. To samo przy wjeździe do garażu: staję żeby garaż otworzyć - auto gaśnie, następnie wysiadam - pojawia się "s&s unavailable", otwieram garaż i wsiadam z powrotem, ale teraz auto samo już nie odpali właśnie ze względu na otwarcie/zamknięcie drzwi.
Wyrobiłem sobie nawyk wyłączania tego ustrojstwa zaraz po odpaleniu auta i tyle.
Ja tam nie widzę problemu. Systemu stop&start nie używam w ogóle. wydaje mi się że to raczej nie pomaga żeby autko mniej paliło. Więc za każdym razem po odpaleniu silnika naciskam magiczny guzik wyłączania
Przy jeździe w warszawskich korkach S&S daje oszczędność w spalaniu rzędu 1l/100km. Miałem możliwość dokładnej oceny wpływu tego systemu na spalania jak padał mi fabryczny akumulator i S&S nie załączał się wcale.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)