Panowie, co do spalania przy hamowaniu silnikiem, można to w bardzo prosty sposób sprawdzić :> Przejechać się z miernikiem i sprawdzić dawkę paliwa wtryskiwanego do komory przy hamowaniu silnikiem. Dzisaj to sprawdzę![]()
Panowie, co do spalania przy hamowaniu silnikiem, można to w bardzo prosty sposób sprawdzić :> Przejechać się z miernikiem i sprawdzić dawkę paliwa wtryskiwanego do komory przy hamowaniu silnikiem. Dzisaj to sprawdzę![]()
Silnik będzie palił tyle samo na godzinę, czyli powiedzmy 1 litr.
Jeżeli jedziesz 20km/h to jadąc na luzie komputer Ci pokaże 5l/100km bo 100km przejedziemy w 5 godzin... no a w tym czasie spalimy 5 litrów.
Więc im wolniej jedziemy tym komputer pokazuje większe spalanie, ale nie oznacza to, że więcej pali. Kwestia umiejętności posługiwania się jednostkami, na fizyce w podstawówce już się takie rzeczy tłucze.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Tak koledzy ... wszystko rozumiem... dziwi mnie tylko ta zmiana z "normalnego" stanu na stan "skopany". Choćby ten prosty fakt ze po wrzuceniu na luz podczas jazdy spalanie najpierw spada do 2.0l/km po czym zaczyna odliczanie w dół... 9; 8,3 itd.
Dzięki. Stosunkowo od niedawna mam 159 i spodziewałem się, że wypalanie DPF-a będzie jakoś sygnalizowane (jeśli to to), a tu na desce nic.. a i temperatura silnika w normie. Trudno. Dzięki wszystkim. Zlitrażuję go na pełny zbiornik i będzie wiadomo jak realnie spala, a ten dziwny stan ... będzie się trzeba przyzwyczaić i z ciekawości przy wizycie na serwisie sprawdzić w czym rzecz.
Jeszcze raz dzięki i miłego weekendu.