Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156] Rozrząd 2,4 JTDm 20V

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie [156] Rozrząd 2,4 JTDm 20V

    Być może uda mi się zakupić u zachodnich sąsiadów oryginał w atrakcyjnej cenie, a w Belli przewidziałem za ok 10tys.km wymianę rozrządu proszę Was o porady i/lub informacje na temat części oraz aktualnych ich cen (bez robocizny).

    Co w ogóle będę potrzebował oprócz rozrządu i pompy? Ile tych rolek itp...

    Pozdrawiam

    PS. Ehh pewnie do następnej zimy będę te 10tys. robił, ale lepiej być przygotowanym

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Oj kolego mogłeś zerknąć:
    http://www.forum.alfaholicy.org/viewtopic.php?t=16774

    Ostatecznie kupiłem u kolegi Puotka: http://www.forum.alfaholicy.org/prof...profile&u=4732 komplet tj.:

    Pasek Gates
    Rolka SKF
    Napinacz SKF
    Pompa wody DOLZ

    Za całość zapłaciłem 410 zł + zdzierstwo dla kuriera ( :twisted: :twisted: ). Wymienił mi to najbardziej polecany mechanik w okolicy, duży warsztat.. zapłaciłem 150 zł za robociznę i się jeszcze pytał czy nie za dużo . Póki co samochód jeździ, co do roboty nie mam zastrzeżeń a co do części to nie wiem, takie ludzie polecają, niektórzy polecają oryginał tj. ze znaczkiem Fiat na pudełku ale tak na prawdę może to być mejd in czajna.


  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    łeee, to może sobie zmienię na wiosnę, bo i tak więcej jak 80tkm nie zamierzam pojeździć.

    Jeszcze takie pytanko: przy jakim przebiegu zrobiłeś wymianę? Maciek-156 pisał w innym temacie że JTDm przy 80tkm, instrukcja podaje dumne 120tkm. Mój plan jest taki, żeby na 100 tysiącach wymienić...

  4. #4
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy
    łeee, to może sobie zmienię na wiosnę, bo i tak więcej jak 80tkm nie zamierzam pojeździć.

    Jeszcze takie pytanko: przy jakim przebiegu zrobiłeś wymianę? Maciek-156 pisał w innym temacie że JTDm przy 80tkm, instrukcja podaje dumne 120tkm. Mój plan jest taki, żeby na 100 tysiącach wymienić...
    W moim nowym super hiper jtdm pasek sam sobie strzelil przy 97 tys. km.
    Troche sie pogielo zaworow i zniszczylo innych dupereli.
    Alfa uznala gwarancje i wymieniono mi bezplatnie wszystkie zniszczone elementy, dostalem caly nowy rozrzad i caly nowy komplet napedu osprzetu.
    Przy okazji dodam, ze panowie w serwisie byli mocno zdziwieni, ze pasek pekl przy tym przebiegu. Wygladal na taki w super stanie, rozerwany w jednym miejscu (bylem przesluchiwany na okolicznosc odpalania na pych). Z tego co zrozumialem do zerwania moglo dojsc przez awarie kompensatora luzow (???). Inna sprawa, ze wtedy podkusilo mnie na przetestowanie nowego castrola edge. Aha, dodam, ze historia miala miejsce w jednym z poludniowych krajow, a reklamacje przyjal i uznal fiat italia. W PL to chyba by tak rozowo nie bylo.
    Wnioski:
    -juz mi przeszlo z testowaniem olejow, od tamtej pory tylko selenia WR
    -jednak mozna wymienic rozrzad na gwarancji. Dodam, ze na nowy rozrzad dostalem gwarancje na 5 lat i nowe 120 tys. km
    -serwis stweirdzil, ze nie widzi powodu, zeby wczesniej zmieniac rozrzad (ale i tak zrobie to wkrotce, po kolejnych 80 tys. km)
    -pompe wody wymienia sie co druga wymiane rozrzadu,
    -instrukcja serwisowa zaklada wymiane napedu osprzetu razem z rozrzadem.
    -mechanik z mojego serwisu (uznanie dla aso fiata) twierdzi, ze warto przy duzym mrozie odpalic auto na 5 minut i w tym czasie odniezyc samochod. To wystarczy dla odmrozenia odmy i lekkiego nagrzania paska rozrzadu. Najwieksze zniszczenia w strukturze jego materialu powoduje praca przy ujemnych temperaturach.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Nieźle

    A co dokładnie wchodzi w skład kpl. napędu osprzętu?

    Nie wiecie czy jak zawiozę części do ASO aby wymienili, dostanę wówczas gwarancję na rozrząd? Na tym mi zależy najbardziej, a przez cholerny przegląd wykonany poza ASO (po sprowadzeniu samochodu) straciłem gwarancję, bo tak to bym jeździł do 120tkm

  6. #6
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Nie dostaniesz gwarancji, jeśli przywieziesz swoje części

  7. #7
    piter34
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy
    A co dokładnie wchodzi w skład kpl. napędu osprzętu?
    Pasek, rolka prowadząca i rolka napinająca.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Jak przywieziesz swoje czesci gdzie kolwiek to nikt Ci nie da gwarancji na wymiane bo nawet jak on zrobi dobrze to moze byc wina materialowa w Twojej czesci i zwalona robota idzie na niego.. mi mechanik chcial sam sprowadzic i by dal gwarancje na 60k km ale czesci u niego to 700zl (ale dobrych firm chociaz i tak 300zl za duzo), wiec pojechalem ze swoimi do innego i mi zrobil za 150.

    Rozrzad wymienia sie od nowosci po 120k km (ja wymienilem przy 128k km i jeszcze przy okazji okazalo sie ze mam oryginaly przebieg), pozniej wymiana co 60k km tak mi doradzono i tak zrobie. Pasek ktory byl wlozony zostal fabrycznie zalozony i byl w nienagannym stanie, w sumie jak by go umyc z kurzu to by byl jak nowy - ale nigdy nie wiadomo kiedy moze sie urwac.

    Przy zmianie musisz zakupic tak jak podalem: pasek, rolke, napinacz i pompe zeby z nia pozniej nie bylo problemu. Co do firm to wez Conti albo Gatesa tak mi wiekszosc ludzi polecalo (ja mam Gatesa).

    Pozdro!


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    No więc tak... Byłem dzisiaj w ASO po uszczelki i ten reduktor do EGR'a do M-Jetów i wypytałem od razu o rozrząd, pasek osprzętu itp:

    Oto ceny:

    Pasek rozrządu - 298zł
    Rolka - 143zł
    Napinacz - 295zł
    Pompa wody - 346zł (zamiennik ok 160zł)

    Pasek osprzętu - 139zł
    1 rolka - 184zł
    2 rolka 208zł
    Rolka napinająca - 755zł !!!

    Co o tym myślicie? Pytałem o gwarancję przy zamiennikach - mówią, że nie ma sprawy, ale pewnie będzie krótsza niż gdybym zrobił na oryginałach...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    No no no.. jak chcesz wywalić 1000 zł za części do rozrządu to powodzenia , ja bym w życiu za tyle nie kupił, bierz od puotka!! (a ja chcę jakiś gratis za polecanie kolejne )


    A to:
    Pasek osprzętu - 139zł
    1 rolka - 184zł
    2 rolka 208zł
    Rolka napinająca - 755zł !!!

    to chodzi o klinowy i rolki do niego + napinacz? Jeśli tak to po cholerę to wymieniać? Mi co prawda ostatnio padła rolka przy klinowym ale wymieniłem tylko ją, po co cały komplet? Nawet jak Ci się pasek klinowy urwie to nic się nie stanie, wstawisz sobie drugi i pojedziesz dalej. Za tą jedną rolkę (u Ciebie pewnie to jest "1 rolka") dałem w lokalnym sklepie 163 zł i jest to taka sama jaka była oryginalnie w samochodzie - więc można powiedzieć "oryginał". Na allegro identyczne roli są za 115 zł. Po co przepłacać?

    Kup rozrząd za ~450 zł u puotka, a klinowy jak nic nie trzeszczy, nic nie piszczy zostaw w spokoju.


Podobne wątki

  1. [159] Po jakim przebiegu rozrząd 1.9 JTDm 150 KM?
    Utworzone przez Pawian w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 159
    Ostatni post / autor: 05-04-2020, 22:49
  2. [Brera] Przestawiony rozrząd - nie odpala 2.4 JTDm
    Utworzone przez Kubika w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2016, 19:39
  3. [159] Rozrząd w Alfie 159 z silnikiem 2.4 JTDm 200KM
    Utworzone przez slawek986 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-04-2015, 18:40
  4. rozrząd jtdm 8v 120KM
    Utworzone przez kiepas96 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-08-2011, 07:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory