Strona 76 z 403 PierwszyPierwszy ... 26666768697071727374757677787980818283848586126176 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 751 do 760 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #751
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    W każdej bezynie, która nie wymaga oleju C3 oleje 5W30 można stosować zamiennie z 5W40. To nawet w naszej strefie pogodowej lepsze rozwiązanie.
    A jak jest wymagane C3 to co ze zmianą klasy lepkości?

    Pytam bo w żony Giuliettcie 1.4 TB 120KM, potrzebuję wkrótce zmienić olej. Auto użytkowane w 80% na krótkie i bardzo krótkie dystanse, stoi "pod chmurką", więc zimą odpalanie całkowicie zimnego silnika, dojazd na miejsce często silnik nie złapie 50st C. Do tego raz na 2 tygodnie jakieś 20-100km traska. Podejżewam że takie użytkowanie wymaga lepszej jakości oleju, a może i zmiany klasy lepkości?

    Instrukcja zaleca 5W40 ACEA C3 dla tego silnika, choć od niedawna (maj 2014) dla wersji Multiair 170KM (a to przecież prawie ten sam silnik, poza turbiną i układem Multiair), zalecają 0W30 (wcześniej było też 5W40). Może również do wersji 120KM lepiej zalać 0W30 ACEA C3 prawdziwy syntetyk - z tego co zrozumiałem czytając ten i inne wątki, to łatwiej będzie "kręcił" na mrozie i szybciej się grzał. No chyba że jakiś inny byłby odpowiedniejszy (np. 5W30?)

  2. #752
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Możesz iść zarówno w stronę 0W30 jak i 5W40.

    Niestety prawie wszystkie oleje z normą C3 mają domieszki HC więc to nie prawdziwe syntetyki.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  3. #753
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Możesz iść zarówno w stronę 0W30 jak i 5W40.

    Niestety prawie wszystkie oleje z normą C3 mają domieszki HC więc to nie prawdziwe syntetyki.
    Ale czy któryś z tych 2 klas SAE nie byłby bardziej odpowiednio do takiego użytkowania auta?

    Wiem, większość olejów to raczej pseudosyntetyki, mimo że nazywane są syntetykami.
    W listach olejów jakie przytaczałeś zainteresował mnie ten olej:
    http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnik...nSynto-1L.html
    Ma być niby na PAO, ale nie wiadomo ile tego tam jest, i czy dodatków nie pożałowali - cena jest dość niska (np. porównując do Liqui Molly TopTec 4100, który mi wyskoczył jako odpowiedni do mojego auta, a który z tego co mi się wydaje jest też olejem HC, tylko pewnie z tych lepszych). Znasz tego Ravenola z praktyki, używałeś Ty czy Twoi koledzy, czy tylko znasz go ze specyfikacji?

    I jeszcze jedno pytanko, może coś podpowiesz. Gość z pomocy technicznej przedstawiciela Millers Oils proponuje mi przede wszystkim EE Longlife 5W30 ze względu na dodatki ponoć korzystne przy częstych startach silnika. Tylko MO mają też wersję tego oleju 5W40, a jednak odeszli od zaleceń instrukcji. Zastanawiam się czy to błąd w ich wyszukiwarce czy faktycznie 5W30 mógłby być najodpowiedniejszy?

    Przeczytałem 2 wątki o olejach na alfaholikach i teraz już nic nie wiem Kiedyś żyłem w błogiej nieświadomości i zalałbym pierwszy lepszy 5W40 wg instrukcji z jakiś w miarę znanej firmy jaki akurat mechanik miałby w beczce, a teraz nie jestem w stanie wybrać oleju. Może byłbyś w stanie przytoczyć jakieś ogólne zasady kiedy i jak można zmieniać klasę zimową a kiedy letnią oleju i w jaką stronę przy pewnych warunkach (klimat - np. zimne Suwałki czy góry albo bardziej łagodne temperatury w zimie nad morzem/samochód garażowany lub nie, krótkie/długie dystanse itp.)
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 03-06-2014 o 22:23

  4. #754
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ten Ravenol jest zdecydowanie lepszy od LM 4100.
    Konkurentem tego Ravenola może być co najwyżej LM 4600.

    Ravenol to bardzo solidna, niemiecka marka olejowa. Produkują jedne z najlepszych na świecie oliw do skrzyń biegów (automatycznych i manualnych) oraz oliwy do przemysłu.
    Parametry ich olejów (papierowe) nie są jakieś powalające ale już skład i dodatki olejowe stosowane przez tą firmę to "top sort".

    Jak popatrzysz na ruskie strony z rozebranymi silnikami to te po Ravenolach NIGDY nie wyglądają nawet średnio.
    Oleje mało popularne szczególnie w Polsce - zero reklamy ale podobnie było kiedyś z Motul'em czy Fuchs'em.

    Przy Twoim użytkowaniu auta lał bym prawdziwego syntetyka i wymieniał co 10-12 000 km. Lepkość 5W40, ew. 5W30.
    Nie schodził bym do 0W.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  5. #755
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Dzięki. A z ciekwaości, czy zwracać uwagę na to że olej oficjalnie podaje że spełnia normę Fiat 955535-S2, czy to nie ma większego znaczenia? Ravenol VMO spełnia, ale LM TT4600 nie wymienia tej normy (za to LM TT4100 wymienia, i pewnie dlatego wyszukiwarka na stronie LM mi go właśnie "poleciła")

  6. #756
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Jak nie jest to zbyt rzadka norma to lepiej, żeby olej ją miał - ale zdecydowanie nie powinien to być priorytet.

    Producent oleju za każdą taka "normę" musi wkleić niezłą sumkę producentowi auta - dla każdego modelu oleju z osobna.
    Więc często lepsze oleje normy nie mają zaś popularne, takie w dobrych cenach a i owszem - ale to tylko marketing.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  7. #757
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    * - dlaczego tak mało Millers'ów - tłumaczę - ta firma nie lubi się za bardzo "chwalić" parametrami swoich olejów, nie podaje w kartach temperatury płynięcia olejów, nie podaje zasadowości (liczby TBN, która wskazuje na parametry i dodatki czyszczące zawarte w oleju). W związku z tym dość ciężko jednoznacznie stwierdzić czy dany olej Millers'a faktycznie wybija się swoimi parametrami spośród konkurencji - w tym wypadku mamy na forum Pablo, którego o każdego Millers'a możecie zapytać. Na pewno seria CFS tego producenta robi wrażenie.
    Jak czegoś nie napisano należy czytać - nie ma się czym chwalić.
    Dla mnie Twoje tłumaczenie jest bez sensu ! Podanie parametrów olejów jest najważniejszą informacją jaką oczekuje się od producenta.
    Zeby było jasne to nie jest jakiś atak personalny na Ciebie, bo masz dużą wiedzę w tym temacie.
    Ja po prostu myślę pragmatycznie.

    ps.


    Prośba do kolegów podających linki do olejów z allegro.
    Co jak co ale olej winno się kupić u autoryzowanego dystrybutora bądź ze sklepu, do którego mamy pełne zaufanie.

  8. #758
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Temat rzeka. Jakość markowych olejów jest bardzo zbliżona, ja kieruję się przy wyborze zasadą cena/jakość/renoma/, wybór padł na Motul 8100 X-Clean 5W40 C3. Nie chce mi się za dużo kombinować i tak nie mam możliwości sprawdzenia tego czy faktycznie, dane z etykiety są w 100% wiarygodne...przy sprzedaży liczy się ,,efekt placebo'' . Silnik działa, nic mu się nie pogorszyło ani nie polepszyło...

    Zdrowy rozsądek najważniejszy, historie o ściekającym oleju 3 dni, tłukących panewkach i cudownych ozdrowieniach nie dla mnie, chyba dlatego, że nie raz ,,grzebałem'' przy swoim aucie, czy motocyklu i wiele już widziałem, więc ja akuratna Millersa się nie skuszę.

  9. #759
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post

    Zdrowy rozsądek najważniejszy, historie o ściekającym oleju 3 dni, tłukących panewkach i cudownych ozdrowieniach nie dla mnie, chyba dlatego, że nie raz ,,grzebałem'' przy swoim aucie, czy motocyklu i wiele już widziałem, więc ja akuratna Millersa się nie skuszę.
    Moja wypowiedź nie to miała na celu.
    Widać, że niestety, jak wielu nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #760
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Temat rzeka. Jakość markowych olejów jest bardzo zbliżona, ja kieruję się przy wyborze zasadą cena/jakość/renoma/, wybór padł na Motul 8100 X-Clean 5W40 C3.
    Jakość jedynie olejów z normą C3 jest zbliżona. Ale i tu masz kilka 100% syntetyków, których przewaga nad pozostałymi jest oczywista (choćby starzenie się oleju i dużo późniejsza utrata parametrów) i zwykłe oleje HC, do których należy choćby Twój Motul.

    W pozostałych olejach zaś - nawet uznanych producentów - rozstrzał jakościowy jest tak ogromny jak sam temat olejowy ("jak to określiłeś - "temat rzeka").


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory