Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 73

Temat: 3.2 Alfy czy 3.2 GM?

  1. #11
    Użytkownik Embrion Avatar finio
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Opel Corsa C
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Prawda..... po stokroć prawda.




    Prawdopodobnie tak, choćby ze względu na prostszą budowę i dobre doświadczenia użytkowników. Silniki GM-a są nowsze z relatywnie mniejszymi przebiegami więc jeszcze brak "danych" na temat żywotności.




    Sądzę że jest akurat odwrotnie.




    Trwalsze owszem ale i droższe więc na jedno wychodzi. Jakość wykonania na plus Brery, a 4x4 to zbędny gadżet w takim samochodzie, drogi w naprawie i marnujący moc.




    To już Ty musisz zdecydować po przejechaniu się obiema, koszty napraw będą mniejsze w GTA - GT z tym że wkład początkowy będzie większy bo auta starsze.
    A oko cieszy zarówno Brera jak i GT i długo się nie postarzeją wizualnie.

    Moja opinia? Gdyby w Brerce było busso........ ale nima, więc mam GT.......
    Pierwsza kwestia to do treści nawiasu?

    Jednostka 3.2 V6 nie jest jakoś specjalnie wysilona więc myślę że powinna być trwała. Nie twierdzę że jest słaba, bo raz nie jeździłem, dwa na papierze wygląda obiecująco, a i opinie Alfowskich V6 są pozytywne. I MPI, czyli bez strachu o zbieranie nagaru. Spalanie jest dla mnie do zaakceptowania. GDI nie dość że właśnie dużej różnicy w spalaniu nie zrobiło, to jeszcze odstrasza mnie tym że będzie się zbierał nagar, i pogłoski o nietrwałych łańcuchach teoretycznie bezobsługowego rozrządu.

    Najtrudniejszy temat to zawieszenie. Jeździłem obniżoną i utwardzoną GT, która miała jednak podstawową konfigurację wahaczy, pewnie dlatego je szybko zużywało. Również planuję nieco posadzić auto, ale z tą różnicą że zamontuje poliuretany dla lepszej trwałości. Jeśli się nie spiszą, będę kombinował dalej. Nie będę na pewno oszczędzał ale z kolei lepiej raz a dobrze zapłacić niż później jeździć po warsztatach. Moją inwestycją ma być zapobiegnięcie wizytom u mechaników.
    Jakość wykonania. GT skrzypi i trzeszczy w środku, ale podkręci się Bose i wybaczymy. Skoro 4x4 (dołączany?) jest zbędny pominę ten temat.

    Będę się starał aby przetestować oba modele. Na razie skłonny jestem bardziej ku GT, bo cena niższa, a przy lekkim i gustownym tuningu też ukręci nie jedną głowę. Gdy miałem pod opieką obniżoną GT w lakierze białej perły, nawet na lawecie przeciągała głowy ludzi. Ten model był na prawdę pechowy, może kiedyś opiszę w blogu. W każdym razie, ja tym autem sie tylko opiekowałem, to nie było moje, lecz kuzyna, a teraz już kogoś innego. Mam pełno jej fotek, jedno na avatarze, ale nie dodaję więcej, bo to nie mój samochód a chwalić się czyimś? Wolę nie. Avatar jednak zostawiam z czystego sentymentu.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    GT z V6 też finezją w prowadzeniu nie grzeszy.
    Jeździ lepiej niż wynikałoby z wagi i rozkładu masy. Jest na necie niemiecki test, GT kontra RX8 na jakimś krótkim torze. W teorii mazda powinna wciągnąć nosem alfe. Waga na plus, napęd na plus, moc podobna, rozkład masy w mazdzie idealny. I co? Przy czasie okrążenia w okolicy 57 sek, RX8 był lepszy o pół sekundy.
    Więc jest lepiej niż dobrze znając "wady" GT.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar finio
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Opel Corsa C
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    GT z V6 też finezją w prowadzeniu nie grzeszy. Podobno założenie Q2 poprawia trakcję, ale nie wypowiadam się, bo nie jeździłem.
    Q2 fabrycznie wychodziło z dieslem o ile się nie mylę ale nie słyszałem o tym żeby można było założyć do V6-tki. Angielska firma Autodelta chyba ma w sprzedaży mechanizmy różnicowe z tym że swoje kosztują, podobnie jak kompresory. Te dwie części przekroczą mi wartość Alfy o jakieś 10 tys. zł.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał finio Zobacz post
    ale nie słyszałem o tym żeby można było założyć do V6-tki
    Można, można bez problemu, Q2 alfy i Quaife z UK. Koszt między 2500-3000 zł. Ale moim zdaniem jak nie będziesz ganiał do upadłego po torze - zbędny gadżet.
    I nie rozpędzaj się z poliuretanem bo Ci ta przyszła GT rozkręci się na drodze od wstrząsów. Seria jest zestrojona dość twardo i być może będzie Tobie to pasowało, a obniżyć można sprężynami -30mm bez utraty resztki komfortu.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #15
    Użytkownik Embrion Avatar finio
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Opel Corsa C
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Można, można bez problemu, Q2 alfy i Quaife z UK. Koszt między 2500-3000 zł. Ale moim zdaniem jak nie będziesz ganiał do upadłego po torze - zbędny gadżet.
    I nie rozpędzaj się z poliuretanem bo Ci ta przyszła GT rozkręci się na drodze od wstrząsów. Seria jest zestrojona dość twardo i być może będzie Tobie to pasowało, a obniżyć można sprężynami -30mm bez utraty resztki komfortu.
    Po torze ganiać nie zamierzam, może raz na rok. Skoro samo posadzenie wystarczy, bez innych przeróbek to mnie to pasuje. Nie jeździłem fabrycznie zawieszoną GT, tamta była już zmodyfikowana, a nie wiedziałem że zbędnie. Jeśli faktycznie, koszta się mogą zmniejszyć. Właśnie zobaczyłem filmik z porównaniem z RX-8 i faktycznie wg mnie jest lepiej niż dobrze.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Niski
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 3.2 GTA Q2
    Postów
    341

    Domyślnie

    yyy to już wiesz. U mnie to lata z q2 i różnica jest porażająca na plus. Q2 to nie jest zbędny gadżet tylko konieczność do tego motoru. Trzeba poprawić fabrykę.
    Co do zawiasu w V6 Busso to zapewniam cię, że do normalnej jazdy seria (obniżona) ci wystarczy i jest aż nadto twarda.

    Koszty niemałe, ale kto kupuje Busso kierując się rachunkiem ekonomicznym?

  7. #17
    Użytkownik Embrion Avatar finio
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Opel Corsa C
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał Niski Zobacz post
    yyy to już wiesz. U mnie to lata z q2 i różnica jest porażająca na plus. Q2 to nie jest zbędny gadżet tylko konieczność do tego motoru. Trzeba poprawić fabrykę.
    Co do zawiasu w V6 Busso to zapewniam cię, że do normalnej jazdy seria (obniżona) ci wystarczy i jest aż nadto twarda.

    Koszty niemałe, ale kto kupuje Busso kierując się rachunkiem ekonomicznym?
    Liczę się z kosztami V6-tki i je akceptuje Nie wiedziałem jednak o możliwości montażu Q2 do Busso.
    Na początek będę musiał pojeździć Alfą bez Q2 a jeśli zdecyduję że jednak będzie mi potrzebne, dołożę.
    Podwozie. Jeśli kolejna osoba mówi że obniżenie wystarczy, to w takim razie temat powoli zaczyna zmierzać w jednym kierunku.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Przecież GT ma zawias z gównolitu.
    Może poszukaj jakiejś ładnej gietefałki z wolnossącym V6...

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    ja na Twoim miejscu kupiłbym GTV'a z 3.0 V6 24V, 3.2 też były ale są bardzo ciężko dostępne i drogie.
    zawias w GTV'ce jest bardzo trwały, a do tego tani, dobry samochód uważam, że za 15-18kPLN kupisz, chyba, że chcesz taki do podłubania to pewnie za 10-12 też najdziesz, polecam auta 99 rok w górę,

    albo jak chcesz bez dachu to Spidera
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  10. #20
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    + twardy dach

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 23:52
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 22:07
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2012, 23:27
  4. maskownice na głosniki z alfy 166 czy pasują do Alfy 156 ?
    Utworzone przez Jarecki300 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:35
  5. Pomocy!!! Czy Podpora półosi od alfy 166 2.0 TS będzie pasować do alfy 146 2.0 TS
    Utworzone przez Marcin1986 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 07:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory