Już idziesz spać? Niemożliwe.....
Tak, jak najbardziej możesz mieć rację. Co nie zmienia postaci rzeczy że pewności nie możesz mieć z żadnym autem.
Już idziesz spać? Niemożliwe.....
Tak, jak najbardziej możesz mieć rację. Co nie zmienia postaci rzeczy że pewności nie możesz mieć z żadnym autem.
Ktoś kiedyś mądrze tu napisał że stan licznika czy tam przebieg to ostatnia rzecz na która powinno się zwr uwagę kupując auto za kilka tys pln.
cyferki przebiegu widoczne na zegarach są zapisywane w samych zegarach. Przekladalem u siebie licznik i po jego założeniu widziałem przebieg z auta z którego ów licznik wymontowano. Po jego założeniu fes w zakladce odo pokazywał i tak te same dane jakie pokazywał przed jego wymianą. U mnie to było chyba ok 35000 km. Auto kupiłem od pośrednika we włoszech i na 99% wiem że ktoś tam coś grzebal. Nie wiem jakie oni mają sposoby ale chyba wiedzą że samo wyjecie licznika z auta i zaprogramowanie w jego pamięci żeby pokazywał na szafie 160000 zamiast 560000 jest możliwe jednak w pamięci sterownika silnika i tak jest przebieg jakoś zapisany. I jest na forum kupa aut które na liczniki mają 150 a w fes 700 tys. Wszyscy się dziwuja wmawiają sobie że fes pokazuje co chce a w rzeczywistości mają oni przeprogramowany licznik na szybcika przez handlarza. Pytanie dlaczego u niektórych pokazuje 0. Pewnie ktoś ingerowal w sterownik silnika.lub fes ma błąd.... ktoś kto się zna mógł by coś więcej powiedzieć..
![]()
Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 11-06-2014 o 19:56
[C
Widzę, że małą burze wywołałem.
Moje pytanie o przebieg padło dlatego, że kilka dni temu na parkingu przed marketem podszedł do mnie koleś i pyta czy nie chce 166 sprzedać bo on takiej szuka, a na allegro sama padlina. I tak trochę pogadaliśmy i w czasie rozmowy wspomniałem, ze tylko przebiegu nie jestem w tym aucie pewien, bo pewne fakty z historii sprzedającego mi się nie zgadzają. A koleś do mnie, że jest pracownikiem ASO i że bez problemu przebieg może potwierdzić. Zdziwiłem się, bo kiedyś pytałem o to Pablo, który powiedział, że można to zatuszować.
I stąd właśnie pytanie, czy na 100% jesteśmy w stanie potwierdzić przebieg.
Masa powtorze to jeszcze raz. jak ktos cofa licznik to zmienia wszedzie i na pewno nie pozwolilby zeby w fesie moglo wyjsc co innego niz na liczniku. jak ktos ma inna wartosc w fesie i liczniku to mogl ktos zmienic licznik, sam zmienialem kiedys w alfie 146 i przebiez zamiast 220tys nagle zrobil sie 280tysa ze fes pokazuje 0 to jest blad i na pewno nie oznacza ze ktos grzebal przy przebiegu. ja widzialem prace takiego urzadzenia do zmiany przebiegow, gdzies juz to pisalem kiedys kuzyn dla zartow zmienil sobie przebieg w 4 letniej s klasie na 999tys, a trwalo to kilka minut, po czym udowadnial mi ze we wszystkich miejscach jest taki widoczny, wiec nie wmawiaj mi ze 166 jest cudem elektroniki i ma takie blokady ze wywala Ci 0 km jak tylko ktos bedzie grzebal. najlepiej przebieg zawsze posprawdzac po stanie wnetrza i tyle. chcoiaz wiadomo ze w PL przy drozszych autach nawet kompletne tapicerki zmieniaja.
Wiesz... w ASO zawsze powiedzą Ci że są nieomylni, doskonali i bezbłędni![]()
Człowiek nie sprawiał wrażenia, że zjadł wszystkie rozumy, tylko stwierdził, że da się przebieg sprawdzić, czym mnie zaciekawił.
Ten temat ciągnie się jak guma w Chińskich majtkach ale zawiera wiele ciekawych informacji, więc dodam swoje 3 gorsze dla potomnych. w Styczniu tego roku kupiłem AR 166 2.5 v6 CF2 z 2000r. Szukałem jej kilka miesięcy i kupiłem najmniej skundlony egzemplarz. Oto tematy oraz przykładowe wydatki, z którymi muszą liczyć się potencjalni kupujący (pisze jak jest, ceny nie zawierają robocizny bo wszystko robię sam, oprócz wymiany świec i cewki).
Co zostało zrobione: piasta tył - wymiana 280 bierznia abs tył - wymiana 0 wymiana uszczelki przednich prawych drzwi 20 nowy komplet kluczy koła zapasowego 50 lusterko fotochromatyczne - wymiana 60 lakierowanie alufelg 100 lakierowanie zacisków i głowicy 30 kratki nawiewów - wymiana (komplet) 75 plastik lusterka PP - wymiana 10 komplet świec NGK - wymiana 600 nowa cewka 5-tego cylindra - wymiana 600 nowy olej GM 10w40 6L + filtr 100 nowy filtr kabinowy - wymiana 40 nowy filtr powietrza - wymiana 40 nowy olej skrzyni Valvoline/Hipolit/Valvoline - wymiana 120 ceramizer przekładni 60 nowa chłodnica + płyn - wymiana 350 nowy korek zbiornika płynu wyrówawczego - wymiana 30 przekaźnik kierunkowskazów - wymiana 30 nowa gałka zmiany biegów - wymiana 50 nowe nakładki na pedały - wymiana 50 nowy mieszek skrzyni zmiany biegów 35 nowe poszycie podłokietnika - naprawa 20 układ zasilania 5V - 3w USB - wyp. dodatkowe 40 nowe żarówki podświetlenia drzwi w5w led - wymiana 25 nowe żarówki postojowe T6W - wymiana 33 nowa żarówka kierunkowskazu - wymiana 0 nowy bezpiecznik 30A x2 - wymiana 1 regeneracja odbłysników lamp przednich 150 naprawa mocowania lampy pp 30 atrapa przednia nerki - wymiana 50 logo zastępcze x2 19 naprawa czujnika ABS 20 nowy układ wydechowy do końcowego tłumika 500 żarówki W1.2W - wymiana 10 nowe uszczelniacze kolektorów ssących 20 serwis klimatyzacji 140 Linka hamulca ręcznego - tył 50 rezystor dmuchawy - wymiana 30 SUMA 3868
Nie zacząłem nawet robić grubych spraw tj. zawieszenie za które zabieram się w przyszłym tygodniu (wymiana całości) oraz blacharka (samochód ma dużo wad estetycznych, zaprawek, ale nie ma rdzy). Myślę że do końca Lipca wydatki wraz z lakiernikiem dojdą do ok. 10000 zł przy czym praktycznie 99% robocizny wykonuję sam.
AR 166 jest piekielnie droga w utrzymaniu i najlepiej kupować te auto jako hobby a nie z zamiarem typu: o ładnie, wydam 10000 i będę miał super furę - w przypadku tego auta to nie działa w ten sposób.
Nie piszę tego posta po to żeby się żalić czy chwalić, po prostu chcę uświadomić ludzi chcących kupić takie auto z czym trzeba się zmierzyć po jego zakupie. Dobrych egzemplarzy na rynku brak - kto ma dobry ten nie zmienia i jeździ, jak zaczynają odpadać koła to idzie na olx/otomoto. "Piękny, jedyny taki Alfa Sporte Kuriwo". Alfa 166 nawet przed liftowa musi kosztować 20k żeby była naprawdę dobra i nie ma innej opcji -w innym przypadku będzie tylko namiastką auta, które opuściło fabrykę. Obowiązujące ceny odzwierciedlają tylko zmęczenie wystawionych na sprzedaż egzemplarzy.
tak szczerze ci powiem to z tymi świecami i cewka to chyba jakaś bajka świece koszt max
300zł a wymiana ile tez 300?i nowa cewka 250zł wymiana 350zł nie no
![]()
Widać dwie skrajności. Ze świecami przegięcie w jedną stronę (przecież komplet NGK to tylko koło trzech stówek). W drugą stronę przesadził z tłumikiem. 500zł za cały wydech do V6? Może sam końcowy??? Chyba że to jakiś niskobudżetowy zamiennik.
no ale ogólnie nie czepiajmy się ważne ze robi wszytko sam i dobrze ze zlecił skomplikowaną wymianę świec i cewki mechanikowi![]()