Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: czy sprawny dwumas może cicho grzechotać?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas Zobacz post
    Jak sama nazwa wskazuje jest to ustrojstwo zbudowane z dwóch kół spasowanych do siebie i połączonych/zawulkanizowanych gumą. Pierwsze koło połączone jest z wałem korbowym, drugie z dociskiem.
    Szarpnięcie przy rozruchu silnika diesel'a dzięki zastosowaniu koła dwumasowego jest w znacznym stopniu niwelowane przez połączenie elastyczne obu kół.
    W miarę upływu czasu i eksploatacji samochodu guma się po prostu starzeje powodując stuknięcia, wibracje itp. a w skrajnych przypadka rozwulkanizowuje (ja tak miałem w 156).
    Dzięki za wyjaśnienie tylko ze z tego co czytałem o dwu-masach to elementem amortyzującym była sprężyna (sprężyny) dlatego pytam a nie wiedziałem ze tu jest guma.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Sprężyny montuje się w tarczach sprzęgła do silników benzynowych nie wyposażonych w dwumas - przeważnie.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  3. #13
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas Zobacz post
    Sprężyny montuje się w tarczach sprzęgła do silników benzynowych nie wyposażonych w dwumas - przeważnie.
    Również w tarczach do silników diesla.
    Jesteś pewien, że w dwumasie do 159 jest guma, a nie sprężyna?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Nie, nie jestem.

    PS. już jestem prawie pewien, że w środku znajdują się sprężyny:
    http://e-autoparts.pl/kolo-dwumasowe-art-7.html
    Ostatnio edytowane przez Lucas ; 13-06-2014 o 20:17
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak mi się też wydawało. Pamiętam jak podziwiałem swoje zdemontowane
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    na forum alfaowner znalazłem gościa który miał taki same objawy tylko że w dieslu i faktycznie był to dwumas
    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...ml#post2827759
    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...x-clunk-2.html
    Mine is now clunking if i say lift off the gas in 2nd or 3rd below 30mph and the re-apply the gas.

    The only time I have ever heard a sound like it ony previous car I owned it was a lose engine mounting but that then caused it to happen at any speed.

    Once over 40mph it virtually disappears.
    =====================================

    Hi, went in this morning. They did not want to book it in took them out for a test drive and they said they could not ear anything out of place.
    Could be just that I am hearing the dual mass fly wheel slapping back.

    I must admit after a 4 modern diesels before I have never heard a clunk but after seeing how one work it could be possible.

    I suppose it could explain the cluck on changing up also.

    Anyway a year of warranty remaining if it gets worse I will take it to another Alfa garage for a second opinion.

    Can anyone recomend a good one for shropshire or west mids
    =====================================
    Did Shrewsbury it was a case of carry on until it gets worse.

    Spoken to a techy at guest willenhall as I wanted a 2nd opinion.

    He said sounds the same as one they done last week. Dual mass fly wheel.
    It was not the clunk in changing gear that was the problem but the delay and clunk when coming off power and reapplying power when the transmition had warmed up.

    They sound really helpfull book in for 3 days for full diag on the problem.

    I was relived to hear it was not right more than anything else. I was begining to feel fussy even though I knew it did not seem right.
    ==============================================
    Mines going in for what should be a Dual Mass Flywheel replacement next week for the same problem.

    See if you can replicate it by taking your foot of the gas and putting it on again in say 2nd or 3rd at around 1500rpm.

    Wait until next friday and I should have a answer on this, as that is when I pick my car up again.
    =========================================
    OK picked it up tonight.

    New DMF and Clutch (they said in the end the clutch did not need doing but one of the spings was begining to loosen so they did it.)

    There is still a slight clunk going 2nd - 3rd so I think that can now be confirmed as a charecteristic. Also when you take your foot of the gas in say 2nd etc you will hear the flywheel slap back a tiny tiny bit (hardly audioable in standard driving)

    But the play in the gear changes and easing of and reapplying the gas as gone. In the past it could only be described as a slight pause then it would engage (almost like really dropping the clutch at low speed)

    So I still have a slight clunk which seems to be normal but gear changes are like a normal car not like a learner driver.

    So I would say if it is a noise only it is OK. If you are getting a "shunt" on changing or when easing off and reapplying the gas your DMF is slacking/faulty.
    But saying that I do not think the DMF was about to fail they do seem to be a bit noisier on the ALFA as on other disels I have never heared them.

    But I can tell the difference, so I think it is a case of you are lucky if a dealer acknowledges it.
    co najmniej dwóch userów wymieniało dwumas w 2.2 jts
    jeden podawał objawy
    The symptoms are a clunky knocking in the Engine, lots of vibration, and the odd kick from the clutch when changing gears
    http://www.alfaowner.com/Forum/repub...-my-brera.html
    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 14-06-2014 o 10:31

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    U mnie dwumas potrafił dzwonić na zimnym silniku na biegu jałowym. Ponadto przy gaszeniu bez wciśniętego pedału sprzęgła słychać było charakterystyczne klepnięcie. Ale wymiana nie miała wpływu na "klikanie" po zmianie biegu, to prędzej jest przegub albo dyfer.
    Weź auto na lewarek i kręć przednimi kołami w prawo i lewo - powinieneś wyczuć luz.

    Dobrze pamiętam, pisałeś że zamówiłeś półosie po regeneracji. Wymieniłeś już?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    zastanawiałem się nad kupnem kielichów przegubów wewnętrznych we włoszech, wychodzi około 1100 zł z przesyłką za obydwa
    regenerowane półosie wyszłyby dwa razy drożej, bodajże 1025 zł za sztukę, nic narazie nie zrobiłem w tym kierunku, szukałem też używek ale pewnie wszystkie mają luz

    narazie zamówiłem poduszki silnika i skrzyni bo taniej wychodzą niż te kielichy czy dwumas a może pomogą

    stuki mi aż tak bardzo nie przeszkadzają tylko szarpnięcie przy puszczeniu i dodaniu gazu i "kangur"
    szarpnięcie oczywiście jest leciutkie ale mnie przeszkadza

    co do mechanizmu też miałem taką teorie nawet nagrałem filmik, ale
    SARAHZ mi pisał że po wymianie mechanizmu na nowy nie zauważył różnicy mimo że stary miał luzy
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/110642-lozyska_skrzynia_m32-14.html#post1437011

    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 14-06-2014 o 12:10

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    nagrałem te stuki/grzechotanie
    przedtem pisałem że dźwięk jest tak cichy że słychać go tylko na kanale, jednak doopa, po prostu raz się pojawia raz nie, wydaje mi się że bardzo cichnie po wduszeniu sprzęgła ale będę musiał to jeszcze sprawdzić

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Stawiam na dwumas, nie ma co się oszukiwać. Jak przy ruszaniu i zmianie biegów nie ma dudnienia, szarpania czy zwiększonych wibracji można powoli planować jego wymianę; jeśli doszły już jakieś dodatkowe wyraźne objawy to natychmiast do wymiany.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

Podobne wątki

  1. sprzęgło, dwumas a może coś innego ?
    Utworzone przez bussoholik w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 19:14
  2. Przegub, poduszka silnika a może dwumas ??
    Utworzone przez BMan w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 15:03
  3. [159] Co może grzechotać w prawy przednich drzwiach
    Utworzone przez waldi102 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-12-2013, 11:25
  4. subwoofer cicho gra
    Utworzone przez macki2go w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 06:21
  5. Przeguby, Mechanizm różnicowy czy może Dwumas ;/ ???
    Utworzone przez Łobuz w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 18:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory